וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה צריך לעשות במקלחת כדי לשמור על העור?

יש לא מעט טעויות נפוצות שאנשים עושים במקלחת ומותירות אותם עם עור יבש ומגורה. אם ההיגיינה האישית שלכם חשובה לכם אבל אתם גם לא מוכנים לוותר על עור לח וגמיש, אלה הטיפים שאתם צריכים להכיר

גיף מקלחת. Giphy
גיף מקלחת/Giphy

רובנו מתקלחים מדי יום, אז קצת מוזר לחשוב על הפעולה היומיומית שביצענו מאות ואלפי פעמים בחיינו כעל משהו שאנחנו לא יודעים לעשות כמו שצריך, אבל מסתבר שיש הרבה מקום לטעויות בתחום הזה. באופן ספציפי, אחת התוצאות הבולטות של הטעויות הללו היא עור מיובש ומגורה.

אם אתם רוצים להמשיך להתקלח בתדירות שמאפשרת לכם לבוא בין אנשים ולהיות חלק מהחברה, אבל עדיין לשמור על עור לח, גמיש ורענן, אלה הדברים שכדאי לכם להקפיד עליהם:

עוד בנושא:
כמה פעמים בשבוע מומלץ להתקלח כדי לשמור על הבריאות? מעט מדי
מתי הכי מומלץ להתקלח - בבוקר או בערב?
מה קורה לגוף כשלא מתקלחים כמה ימים?

1. רחצה בתדירות גבוהה מדי נוטה להשאיר אותנו עם עור מיובש ומגורה. אם תעדיפו מקלחות על פני אמבטיות, ותקפידו לא לעשות אותן ארוכות מדי, זה ימנע את איבוד "פקטור הלחות הטבעי" שקיים בעור שלנו - שילוב של תרכובות שמסייעות להגן על השכבה החיצונית של העור.

2. גם למים חמים מדי יש השפעה מייבשת על העור. כך שמים חמימים או פושרים הם בחירה בריאה יותר עבור העור שלכם.

אישה חופפת שיער. ShutterStock
עדיף בלי חומרים מקציפים. אישה חופפת את הראש במקלחת/ShutterStock

3. אם חשוב לכם לשמור על שכבת המגן הטבעית של העור, ותרו על ספוג רחצה או על ליפה והסתפקו בסיבון של עור לעור, כך ששום דבר מחוספס או גס יותר מקצות האצבעות שלכם לא ישפשף את העור שלכם.

4. הישמרו מתכשירי רחצה מבושמים יתר על המידה, שעלולים לעורר תגובה אלרגית. בעיה נוספת עם סבון היא שהוא עלול לשנות את רמת ה-pH של העור ופוגע בסף החומציות שלו - זהו למעשה המחסום שמגן על שכבת העור העליונה מפני חיידקים ונגיפים מזיקים, ומעודד חיידקים ידידותיים לחיות עליה. כשאתם קונים תכשירי רחצה, העדיפו אל-סבון, ללא חומרים מקציפים ונטולי בושם.

5. את האזורים המועדים לפורענות בגופכם, שבהם קיימות בלוטות זיעה ושומן, כמו למשל בתי השחי, המפשעות והישבן, מומלץ לרחוץ מדי יום. אבל אל תגזימו, להתקלח גם בבוקר, גם בערב ובחלק מהימים לדחוף עוד מקלחת באמצע אחרי האימון בחדר הכושר, זה ממש מוגזם. רחצה בתדירות כזאת תותיר את העור שלכם מיובש מאוד.

6. לאחר שאתם יוצאים מהמקלחת, התנגבו בטפיחות, ואל תתנגבו או תשפשפו את העור באגרסיביות, משום שגם זה פוגע בשכבת ההגנה של העור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully