וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה קורה לגוף כשלא מתקלחים כמה ימים?

11.9.2017 / 7:13

מקלחת כל יום זה קונצנזוס אבל לכל אחד יש ימים שבהם העייפות או העצלנות גורמות להרהורי כפירה. בדיוק לימים נטולי מוטיבציה כאלה כדאי לשמור את הכתבה הבאה

האם מקלחות קרות טובות יותר לבריאות?/מערכת וואלה! News

בווידאו: האם מקלחות קרות טובות יותר לבריאות?

האנושות נחלקת לשני סוגים: אלה שלא יכולים לסיים את היום בלי מקלחת ואלה שלא יכולים להתחיל אותו בלעדיה. אבל על דבר אחד יש קונצנזוס – מקלחת פעם ביום זה מאסט. אבל כמו שלכל כלל יש יוצא מן הכלל, גם כאן יש מי שלא ממש נהנים ממקלחות ואפילו קצת מתעצלים לעשות אותן. כל אחד ואחת מאיתנו יכולים להזכר ביום כלשהו שבו היינו כל כך עייפים ומותשים שרק המחשבה על להפרד מהספה וללכת לעמוד תחת זרם המים במקלחת הכניסה אותנו לדיכאון עמוק. אבל הנורמה החברתית וייסורי המצפון בדרך כלל גורמים לנו לשנס מותניים ולמצוא את הכוחות. אבל מה קורה עם מי שמאפשר לעצמו לעגל את הפינה הזאת מדי פעם ולא מתקלח כל יום? במה הוא מסתכן? ומה יקרה לחיי החברה שלו?

עוד בנושא:
מתי הכי מומלץ להתקלח - בבוקר או בערב?
האם שעה באמבטיה חמה יכולה להחליף פעילות גופנית?
7 דרכים להזיע פחות בקיץ

גבר ואישה מלוכלכים ומסריחים. ShutterStock
מכה קלה בכנף לחיי החברה שלכם/ShutterStock

אולי אתם יודעים את זה ואולי לא, אבל על העור הנקי שלכם יש בכל רגע נתון עד אלף סוגים שונים של חיידקים שחיים בשלום ובשלווה לצד כ-80 זנים של פטריות. מקסים לא? לפני שאתם רצים להקיא ולשפשף את עצמכם עם אקונומיקה מהולה באנטיביוטיקה, נספר לכם שרוב האורגניזמים האלה ידידותיים ולמעשה עוזרים לכם בכך שהם תופסים נדל"ן על העור שלכם ומונעים מחיידקים מזיקים להתפתח.

אולם, לא תמיד אנחנו יכולים להסתמך רק על העזרה מחברינו המיקרוסקופיים. ישנם פתוגנים חסינים יותר שמצליחים לחדור את קו ההגנה הזה וכאן נכנסת לתמונה ההיגיינה שלנו, שמהווה את קו ההגנה השני נגד חיידקים מזיקים. מקלחת יומיומית מסייעת להרחיק את הפתוגנים הללו ושומרת עלינו בריאים יותר וחשופים פחות. אז מה קורה אם תדלגו על מהן ותעבירו יומיים בלי מים, בלי סבון ובלי שמפו?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully