פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      האם שעה באמבטיה חמה יכולה להחליף פעילות גופנית?

      חוקרים מאנגליה בדקו כמה קלוריות בדיוק אנחנו שורפים כשאנחנו רק יושבים באמבטיה. התוצאות אומנם לא פחות ממדהימות, אבל זה לא אומר שאתם יכולים ממש לוותר על ספורט

      האם שעה באמבטיה חמה יכולה להחליף פעילות גופנית?
      יו טיוב

      בווידיאו: הנה עוד סיבה לעשות אמבטיות ארוכות

      המחקר הזה אומנם מקדים את זמנו בכמה חודשים – כי מי יכול בכלל לחשוב על אמבטיה חמה - אבל הוא מספק תקווה גדולה עבור העצלנים בינינו. מחקר חדש מצא ששעה של טבילה באמבטיה חמה שורפת קלוריות ממש כמו חצי שעה של הליכה.

      החוקרים מאוניברסיטת לאובורו שבבריטניה, הם לא הראשונים לחקור את נושא החום, ורק לפני שנה מחקר אחר מצא כי סאונה אחרי חדר הכושר משפרת את פעילות הלב ואף מאריכה חיים. המחקר נערך בקרב 2,330 משתתפים אחריהם עקבו במהלך 20 שנה.

      גבר באמבטיה (ShutterStock)
      עוד סיבה לעשות אמבטיה (אילוסטרציה: shuttestock)

      במחקר הנוכחי, ביקשו החוקרים לבדוק כאמור את ההשפעות של אמבטיה חמה. לשם כך הם ניטרו את רמות הסוכר בדם וטמפרטורת הגוף של המשתתפים. בשלב הראשון המשתפים התבקשו להיכנס לאמבטיה בחום של 40 מעלות למשך שעה. לאחר מכן הם אכלו ארוחה קלה, שלאחריה הם התבקשו לעלות על אופני כושר ולרכוב עליהם במשך שעה – זאת כדי לראות את השפעות האמבטיה החמה על הפעילות הגופנית.

      הממצאים הראו שרחצה באמבטיה חמה למשך כשעה, שורפת כ-140 קלוריות (בלי לזוז כן?), מה ששווה להליכה של כחצי שעה. אז נכון שאם אתם מדברים על רכיבת אופניים למשל, כמות הקלוריות כבר עולה פלאים, אבל עדיין מדובר בנס.

      "גידול של 80% בהוצאת אנרגיה "

      ד"ר סטיב פוקנר, עורך המחקר, אמר בראיון ל-BBC, כי "אחד הדברים הראשונים שאנחנו מסתכלים עליהם היא ההוצאה האנרגטית בזמן השהות באמבטיה ומה שמצאנו היה גידול של 80% בהוצאת אנרגיה רק כתוצאה מישיבה בה למשך שעה". ומה באשר לרמות הסוכר? "רמות הסוכר לאחר שהמשתתפים אכלו ארוחה, היו נמוכות בממוצע של כ-10 אחוזים אחרי האמבטיה בהשוואה לרמות הגלוקוז אחרי הפעילות הגופנית".

      ההסבר לדבריו יכול לנבוע מהשוק שהגוף מקבל מהמים החמים, מה שיוצר שחרור חלבונים, שבמחקרים על בעלי חיים נמצא כי הם עוזרים להעביר סוכר ממחזור הדם אל השרירים.

      למרות תוצאות המחקר, החוקרים מבקשים להבהיר כי אמבטיה חמה אינה תחליף לפעילות הגופנית המומלצת שעומדת על 150 דקות בשבוע. חבל.