וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרגישים קצת חולים? תעשו מה שהרופאים האלה עושים

כולם חולים סביבנו, ועוד רגע זה בטוח יגיע גם אלינו, אז החלטנו לבדוק מה רופאים עושים כשהם מתחילים להרגיש סימנים ראשונים של צינון. התשובות, תתפלאו, לא כוללות תרופות (חוץ מאלה של סבתא)

כל מה שצריך לדעת על מחלות חורף/מערכת וואלה! NEWS

שמן זית, לימון, שום, מרק עוף, ובעיקר הרבה מנוחה - לא אלה לא הפתרונות לצינון של סבתא שלכם, אלא מה שרופאים מנוסים עושים כשמחלות החורף מגיעות אליהם. לרגל עונת הנזלת והשיעול, שאלנו 5 רופאים מה הם עושים כשהם מצוננים, כי אין כמו טיפים יד ראשונה מרופא. הנה התשובות שלהם:

ד"ר באסם אלטורי, רופא במחלקה פנימית א' במרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית

קודם כל, אני מקפיד להתחסן כל שנה, ומאמין שזה הדבר הכי חשוב כדי למנוע מחלה. אבל אם בכל זאת חליתי, הדבר הראשון שאני מבין, זה שלפני הכל, הגוף שלי צריך מנוחה מקסימלית כדי להתגבר. אם מדובר בתחלואת חורף, והסימנים שאני מרגיש הם נזלת, גודש באף וכדומה, אני אוהב וממליץ להיעזר אפילו ב"תרופות סבתא", שמקלות על הסימפטומים, לדוגמה: ג'ינג'ר עם דבש, תה עם לימון או דבש. אם מדובר בכאבי ראש אני לא ממהר לקחת תרופה, ואוהב לנסות קודם מים חמים עם נענע. רק אם הכאב מחמיר אז אפשר "לפנק" את הגוף בשני אקמול ליום, לכל היותר.

עוד אפשרות שאני נעזר בה כשאני מרגיש חולה היא לקחת צלחת קטנה עם שמן זית, חתיכות של לימון, שום, חריף ולאכול את זה, אפילו עם לחם או פיתה ליד. אלה מרכיבים בריאים שעוזרים לי להקל על הסימפטומים.

ד"ר יוסי דניאלי, מכבי שירותי בריאות מחוז ירושלים והשפלה

צינון זו מילה שקשורה להרבה מחלות ויראליות, ולמעשה לא קיים טיפול תרופתי ספציפי לתופעה, אלא סימפטומטי בלבד. כשאני מרגיש שאני מתחיל להיות מצונן והאף מתחיל לזלוג, אני נעזר בתמיסות על בסיס מי מלח נגד גודש באף. אם לצינון מתלווה גם חום מעל 38 מעלות אני נעזר בתכשירים להורדת חום כמו נורופן, פרצטמול, איבופן וכדומה. במרבית המקרים אני פשוט שותה הרבה שתייה חמה ואוכל מאכלים עשירים בויטמינים כדי לחזק את הגוף. גם מרק עוף שהוא האנטיביוטיקה של היהודים תמיד בא בחשבון. אבל, כמו שכולם יודעים צינון זה לא סוף העולם ואם שומרים על עצמנו ולובשים חם זה יחלוף כמו שזה הגיע"

עוד בוואלה!

10 הרגלים בריאים של אנשים שלא חולים כמעט אף פעם

לכתבה המלאה

ד"ר חן סגל סיגאבי, מנהלת מרפאת בלומנטל של כללית בבני ברק ומומחית ברפואת משפחה

כשמגיע צינון, דבר ראשון אני מבינה שהגוף שלי מנסה להעביר לי מסר, ומיד אני לוקחת יום מחלה, מתארגנת על מרק עוף (שמכינים לי בעלי או אימא שלי, וכשאין ברירה אני מזמינה בטייק אווי), מבטלת את התכניות להמשך היום ונכנסת למיטה. המנוחה של הגוף מאפשרת לדם לזרום למקומות שמתמודדים עם הווירוס, במקום לשרירים או למערכות אחרות בגוף. בזמן הזה הגוף מנסה לסלק חלקיקי וירוס על ידי הפרשת נוזלים מרובים, שהם הנזלת, ולכן אני מקפידה לשתות הרבה.

אני גם מבינה שיותר מכל תרופה, ספריי או סירופ, הגוף שלי יודע לרפא את עצמו נהדר, ואני בטוחה ביכולות האלו. לכן אני מנסה להקשיב לרגע למה שקורה בחיים, להבין מה עובר עליי בתקופה הזו שאולי הקל על הווירוס להתפרץ אצלי, ואני מתייחסת בהרבה חמלה עצמית לגוף ולנפש.

אילוסטרציה מרק עוף. ShutterStock
שמים לב למוטיב החוזר? מרק עוף/ShutterStock

ד"ר אילן גרין מנהל המחלקה לרפואת משפחה לאומית שירותי בריאות

בדרך כלל כשאני סובל מתסמיני שפעת אני מעדיף לתת לגוף להחלים לבד. מקסימום משתמש בטיפות אף כדי שאוכל לנשום. יש המון מחקרים שמראים שהתרופות לטיפול סימפטומטי לא כל כך יעילות. מסתבר שתרופות הסבתא - מרק טוב ומנוחה - הם הפתרון האידאלי. אם המרק לא עוזר, הוא לפחות מנחם.

עשינו לכם חשק למרק?
מדריך הבישול: כך תכינו מרק עוף אמיתי
כל הסיבות לאכול מרק, ו-3 הצעות בריאות וטעימות במיוחד

ד"ר שי ארליך, רופא בכיר במחלקת אשפוז יום ומנהל מרפאת FTT במרכז שניידר

נזלת צינון ושיעול אכן לא פוסחים על אף אחד וגם לא על רופאים. גם אני בתקופת החורף מנוזל ומשתעל כמו רוב הילדים וההורים המציפים את המרפאה, ואי אפשר להימלט מווירוסי החורף. לרוב אני מעדיף להתרכז בתרופות סבתא, ואצלי באמת תה ומרק חם עוזרים תמיד להרגשה הרעה והגודש באף. לעיתים רחוקות מאוד אני משתמש בתרופות נגד צינון וגודש. במרבית המקרים כמו שאני אומר למטופלים - זה יעבור גם ככה או עוד שבוע או עוד 7 ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully