וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממש המון: 9 סיבות בריאות להוסיף לימון לאוכל שלכם

28.10.2015 / 6:00

הוא מעולה בתה וגם בסלט, אבל הלימון שמלא במיץ בתקופה הזו הוא אחד מהפירות הכי בריאים לגוף שלנו. מעיכוב תהליכי הזדקנות, דרך עזרה בשמירה על המשקל ואפילו העלאת מצב הרוח. הפרי החמוץ הזה עושה לכם טוב

לימון. ShutterStock
זו העונה/ShutterStock

חורף הוא אומנם הזמן הרשמי של פירות ההדר, אבל קשה לדמיין את החיים שלנו לאורך השנה בלעדיהם. לימון, הוא ללא ספק הכוכב של המשפחה, ומלבד העובדה שהוא מהווה תוספת למאכלים רבים, הוא נחשב לבריא מאוד וחשוב לתפקוד של לא מעט מערכות בגוף.

כאמור, הלימון נמצא ברוב עונות השנה אך בתחילת החורף ניתן למצוא אותו בשל ומלא מיץ. למרות טעמו החמוץ, ואולי דווקא בגללו, הוא בעל סגולות בריאותיות רבות.

הנה 9 סיבות למה כדאי להכניס אותו לתפריט:

1. חיזוק מערכת החיסון: החורף מגיע אלינו בצעדי ענק ואיתו חשיבות חיזוק מערכת החיסון. הלימון מגן עלינו ומחזק את מערכת החיסון בזכות כמות יפה של ויטמין C, ובלימון אחד יש 45% מהכמות היומית המומלצת של הוויטמין החשוב. בנוסף, ויטמין C מתפקד כנוגד חימצון חשוב מאוד, מעודד יצירת תאי דם לבנים והוא בעל סגולות אנטי ויראליות ומחטאות.

2. תורם לירידה במשקל. הלימון עשיר בסיבי פקטין הגורמים לנו לשובע לאורך זמן ומורידים חשק לסוכרים. כמו כן הלימון הוא בעל ערך קלורי נמוך וב-100 גרם יש קצת פחות מ-30 קךוריות. בנוסף, הלימון מזרז את חילוף החומרים ומנקה את מערכות גוף (כשיש עודף רעלים בגוף קשה לרדת במשקל).

לימון. ShutterStock
פרי מאזן/ShutterStock

3. עוזר לאיזון. בעידן שאנו חיים מרבית התזונה המעובדת יוצרת סביבה חומצית בדם. בנוסף, עישון סיגריות, תריכה עודפת של סוכרים וסטרס תורמים גם הם לסביבה חומצית, מה שעלול לפתח מצע טוב למחלות. אף על פי טעמו החמוץ, של הלימון, מומלץ לשלב אותו בתפריט באופן יומי - מה שעוזר לשמור על מצבו הבסיסי של הגוף.

4. טוב לחיטוי. בשל היותו של הלימון מחטא, הוא מקל במצבים של בחילות ודלקות גרון.

5. עוזר בספיגה של ברזל. במקרים של אנמיה מחוסר ברזל, מומלץ לצרוך את הלימון סמוך ללקיחת התוסף או מזונות העשירים בברזל, שכן הוא מעודד את ספיגתו.

6. מאזן לחץ דם. הלימון מסייע במניעת לחץ דם גבוה בזכות מינרלים חשובים כגון אשלגן, סידן ומגנזיום.

עוד באותו נושא

קטן-גדול: פרי ההדר הכי בריא שאתם לא מכירים

לכתבה המלאה
אקסטזי. ., ShutterStock
משפר גם את מצב הרוח/ShutterStock, .

7. מסייע למערכת העיכול. הלימון ממריץ את תפקוד הכבד ומעודד יצור של מיצי עיכול, תורם למטובוליזים ומעודד אנזימי עיכול חשובים. בנוסף, הוא מקל במצבים של בחילות, צרבות, שילשולים ועצירות, ומומלץ להתחיל את היום עם מים ולימון שיסייעו לתפקוד טוב של מערכת העיכול במהלך היום.

8. טוב לעור. לימון מעודד חידוש תאי עור ותורם לייצור הקולגן. כמו כן לימון הוא מבהיר טבעי מה שתורם לעור בריא וקורן. בנוסף, לימון מעכב תהליכי הזדקנות, זאת בשל כמות גדולה של נוגדי חימצון המצויים בו.

9. משפר את מצב הרוח. תאמינו או לא, גם פה הלימון עוזר. עם שפע של ויטמינים ממשפחת ויטמיני ה- B התורמים לייצור מולכי עצב המשפיעים לטובה על מצב הרוח שלנו.

עתליה דלל היא נטורופתית N.D

  • עוד באותו נושא:
  • לימון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully