וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטן-גדול: פרי ההדר הכי בריא שאתם לא מכירים

1.9.2015 / 11:38

הוא אומנם חצי גודל מאחיו הלימון, אבל לליים יש לא פחות, ואולי אף יותר יתרונות בריאותיים. הוא נמצא כאן רק לחודשי הקיץ, אז מומלץ לפתוח איתו את הבוקר ולהוסיף אותו לא רק לסלט

מנות ליים. נמרוד סונדרס
קטן קטן אבל ממזר/נמרוד סונדרס

ממש בימים אלה מתרחשת שיא העונה של הפרי הכי פחות מוכר ממשפחת ההדרים, והיא עתידה להיגמר בסוף אוקטובר. למרות שרבים עשויים לבלבל אותו עם לימון, הליים (Citrus aurantifolia ) הוא קטן יותר בצבע ירקרק עם קליפה דקה, ללא גרעינים ועם הרבה מיץ. והכי חשוב הוא בריא מאוד.

יתרונותיו הבריאותיים של הליים שנפוץ מאוד במטבח האסיאתי ובקוקטיילים וטעמו כאמור חמצמץ מתוק, הם רחבים וכוללים לא רק שפע של ויטמינים אלא סגולות בריאותיות רבות:
בראש ובראשונה, מכיל הליים מכיל כמות גדולה של ויטמין C, מה שהופך אותו למרכיב חשוב במטבח בעונת הקיץ. ויטמין C נחשב לאחד מנוגדי החמצון החשובים שיש, מסייע לחיזוק המערכת החיסונית, נלחם במחלות, חשוב לספיגת הברזל במעי ולבריאות העין. כמו כן, הליים עשיר גם בוויטמין A ובמשפחת ויטמיני B.

עשיר בנוגדי חימצון

אולי תופתעו, אבל הליים מכיל גם כמות יפה של סידן, החשוב למערכת השלד וכמו כן הוא עשיר גם בברזל. בנוסף, הוא מלא בנוגדי חמצון נוספים ממשפחת הפלבנואידים החשובים לנו ומטפלים בנזקי הרדיקלים החופשיים, שעלולים לגרום נזק לכל החומרים המרכיבים את הגוף ואת קרומי התא. הפלבנואידים, על פי ספר שנקרא "לאכול כדי לגבור על הסרטן", של החוקר רוברט את'ריל, נלחמים גם בסרטן. לטענתו, לפעילות הביולוגית של הפלבנואידים יש השפעות אנטי סרטניות המונעות פלישה של תאים סרטניים לגוף ומעכבות צמיחה של תאים קיימים.

מנות ליים. נמרוד סונדרס
מכיל הרבה סיבים תזונתיים בריאים/נמרוד סונדרס

הליים גם מכיל סיבים תזונתיים רבים, ביניהם פקטין, המסייעים לפעילות תקינה של מערכת העיכול ועוזרים בהורדת הכולסטרול והשומנים בדם. בזכות הכמות הגדולה של הסיבים תזונתיים ומדד גליקמי נמוך, הליים מצוין לסוכרתיים מפני שהוא מאזן את רמות הסוכר בדם, משפר את זרימת הדם, ומוריד את כולסטרול ה- ldl . גם כמות האשלגן הגבוהה בו תורמת להורדת לחץ הדם. בנוסף, הוא יעיל למערכת הנשימה והעור ועוזר בחיטוי ובחידוש התאים.

הפרי הקטן הזה מעורר תאבון ומרפא בחילות ובבוקר אם תערבבו אותו עם מים, הוא יסייע לכם לנקות רעלים מהגוף, ישפר את מערכת העיכול, יסייע בהורדת צרבות ויהווה התחלה מרעננת ובריאה לבוקר שלכם. רק תדאגו לבחור אותו כשהוא בצבע ירוק עז, מבריק, ללא כתמים וקשה והקפידו לשמור אותו בטמפרטורת החדר.

עתליה דלל היא נטורופתית N.D

עוד באותו נושא

במקום קפה: המשקאות הכי בריאים לבוקר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully