וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שום באף? טרנד הבריאות הזה עלול לסכן את הבריאות שלכם

עודכן לאחרונה: 4.1.2023 / 10:36

מסתבר שהרבה יותר מדי אנשים דוחפים שיני שום לאף כדי לרוקן משם את מאגרי הנזלת שמציקים לכולם בחורף. האם זה עובד? אולי. האם זה מסוכן? בטוח. הנה כל הסיבות לא לעשות את זה

כל מה שצריך לדעת על מחלות חורף/מערכת וואלה! NEWS

כתבנו כבר לא פעם על טרנדים מזיקים של בריאות שצצים בטיקטוק, אבל הנוכחי שובר שיאי חוסר היגיון. בימים האחרונים מתפרסמים ברשת סרטונים ויראליים שמציעים למי שסובל מאף סתום (ומי לא סובל מזה בעונה זו) לדחוף לנחיריים שיני שום. בסרטונים (שאתם יכולים לראות ממש כאן) רואים צעירים תוחבים שיני שום לאף ומשאירים אותם שם למשך כחצי שעה, ואז כשהם מוציאים אותם - נהרות של נזלת יוצאים מאפם (וכן, זה דוחה כמו שזה נשמע)ץ

ההיגיון העומד מאחורי הטרנד הזה הוא ששום מקל על הגודש ומסלק את הצטברות הנזלת, אבל בעוד שלשום יש באמת המון יתרונות בריאותיים, לתחיבה של מוצרי מזון לחורים שונים בגוף - באמת שאין.

הטרנד המוזר הזה הפך לכל כך ויראלי שמשרד הבריאות פרסם היום אזהרה כי הוא "ממליץ לא להכניס שום לאף - בשום מקרה". והם גם פירטו את הסיבות:

1. יש סיכוי טוב שהשן תיתקע לכם באף - אפילו חתיכת שום זעירה שנתקעה בנחיר יכולה להיות בעלת השלכות רבות, כולל חסימה של הסינוסים ואפילו זיהום.

2. השמנים בשום הגולמי עלולים לגרות, להוביל לפריחה בתוך האף, לסדוק את העור ואפילו להביא לדימום מהאף.

3. השום עלול לפגוע בחלק מהמחיצה, בה יש לא מעט כלי דם, ולגרום לטראומה.

עוד בוואלה!

תרופות הסבתא שאתם חייבים להפסיק להשתמש בהן

לכתבה המלאה

אז מה כן ניתן לעשות כדי להקל על גודש באף?

הצטננות היא גם סוג של זיהום במערכת הנשימה העליונה. לא מדובר במחלה אחת, ולמעשה ישנם כ-200 סוגי נגיפים שגורמים לה, ולכן אין באמת טיפול ספציפי לנגיף. הצטננות נמשכת בדרך כלל בין שלושה לשבעה ימים אצל מבוגרים, ועשרה ימים בממוצע אצל ילדים. אולם, לעיתים התסמינים יכולים להימשך גם עד שבועיים. כשהתסמינים לא חולפים או כאשר הם מחמירים, יכול להיות שמדובר בסיבוכים של התקררות. אלה יכולים לכלול דלקת ריאות, ברונכיטיס, סינוסיטיס ודלקות אוזניים אצל ילדים. לכן, אם הצינון לא עובר, כדאי לפנות לרופא המשפחה.

ועוד כמה דברים לדעת על הצטננות:
הקרב הגדול: זה מה שקורה בגוף שלכם כשאתם מצטננים
ניצנים של צינון? כך תבלמו אותו לפני שיחמיר

במשרד הבריאות מזכירים כי הצטננות היא בדרך כלל זיהום ויראלי שחולף מעצמו, אך הדרך הטובה ביותר לטפל בה היא מנוחה, הקפדה על שתיה רבה ולעיתים להיעזר בשטיפות עם מי מלח. מעבר לזה, אתם יכולים לעזור לגוף שלכם עם בוסט של ויטמין C עם הפירות והירקות האלה, או לבחור במאכלים שיטיבו עם הגוף שלכם.

בין המאכלים האלה, אגב נמצא גם שום - אבל לא באף, כמובן. במחקר שפורסם בכתב העת The Cochrane Library נמצא שמבוגרים שנטלו תוסף שום יומי חלו פי 3 פחות בממוצע, ממבוגרים שנטלו תוסף פלצבו. נוטלי תוסף הדמה סבלו ממחלות ארוכות פי שלושה ונאלצו לקחת פי שלושה יותר ימי מחלה בממוצע, ביחס לקבוצת אוכלי השום. החוקרים העריכו כי סגולותיו הרפואיות של השום נובעות מרכיב בשם אליצין, שחוסם אנזימים המעורבים בזיהומים חיידקיים ונגיפיים כאחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully