וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפריץ של מי מלח לאף - הייתם עושים את זה לילדים שלכם?

17.12.2019 / 6:35

הסרטון הוויראלי של האם שמשפריצה מי מלח במזרק לאפה של תינוקת מתוקה ומוציאה משם תועפות של נזלת גרם לנו לתהות: האם זו באמת השיטה הכי טובה להתמודד עם אף סתום בתינוקות? והאם זה בטוח?

סרטון ויראלי של שיטה להוצאת נזלת מאף סתום של תינוק/פייסבוק

אף סתום הוא לכאורה תסמין קל של צינון, לא משהו שאף אחד מאיתנו לא רץ בגללו לרופא, גם אם הוא מהווה מטרד מסויים. אבל כל הורה, אפילו הורה מתחיל, יודע שאם האף הסתום הזה הוא במקרה אף קטנטן ומתוק של תינוק או פעוט, אז כל העניין כבר הופך להיות הרבה יותר מסובך.

בניגוד למבוגרים, תינוקות לא יודעים לקנח לעצמם את האף וגם רוב התכשירים לפתיחת אף סתום אינם מתאימים להם ואסורים לשימוש בגילם הצעיר. בהיותם יצורי די תלותיים וחסרי ישע, האפשרויות שלהם להקל על עצמם די מוגבלות והאף הסתום שלהם נוטה להשפיע גם על תחומי החיים האחרים שלהם: הם אוכלים פחות טוב (כי קשה להם לנשום מהאף בזמן שהם יונקים או שותים מהבקבוק) ישנים פחות טוב (כי השכיבה מחריפה את הגודש באף) וכו'. וכשהם לא ישנים ולא נינוחים – גם אתם לא.

אמא מנשקת תינוק חולה עם אף סתום. ShutterStock
אם הוא לא ישן, אף אחד לא ישן. אמא מחבקת תינוק חולה/ShutterStock

העובדה שמדובר בבעיה אוניברסלית כל כך המכבידה על הורים בכל רחבי העולם ככל הנראה תרמה לוויראליות של הסרטון הזה – שמציג אם המשתמשת במזרק עם מי מלח כדי לרוקן את תועפות הנזלת מאפה של בתה הפעוטה. רובכם בוודאי נתקלתם בו בפייסבוק מתישהו, ואולי כמונו, גם אתם השתאיתם לנוכח שיתוף הפעולה העליז של הפעוטה המתוקה שמפלרטטת עם המצלמה.

השיטה שמוצגת בסרטון נראית קלה להפליא ויעילה להחריד (כמה גוזות!) ותהינו האם מדובר בשיטה בטוחה ומומלצת ליישום בכל בית? בין התגובות (הרבות מאוד) לסרטון יש מחלוקת האם מדובר בפיתרון מושלם לאף סתום או בשיטה מסוכנת שעלולה לגרום לשאיפת הנוזלים לריאות (דבר שעלול להוביל לחנק או לדלקת ריאות).

על פי ההמלצות המעודכנות של איגוד רופאי הילדים האמריקאי, שטיפות במי מלח אכן נמנות על השיטות המומלצות לטיפול בנזלת ואף סתום בתינוקות וילדים עד גיל 6, לצד שיטות נוספות כמו טיפות או ספריי מי מלח ושאיבת נזלת. מה אתם חושבים על השיטה הזאת?

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

פורסם לראשונה ב-28 בנובמבר 2017

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully