וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזהרה חריגה: טרנד האבוקדו בטיקטוק יכול לעשות אתכם מאוד חולים

עודכן לאחרונה: 29.5.2022 / 13:02

הטיקטוק הפך לכלי משפיע מאוד על בני נוער ואנשים ברחבי העולם, וזה כולל גם טרנדים תזונתיים ובריאותיים. כעת מפרסם ה-FDA אזהרה על טיפ לשמירת אבוקדו

איך להבשיל אבוקדו ב-10 דקות?/TheSubstanceProject

בשנים האחרונות נדמה שהשילוב של אבוקדו ורשתות חברתיות הוא מושלם כמו אבוקדו וטוסט, אבל טרנד אחד שפורסם ברשתות החברתיות גרם למינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) להתערב ולפרסם אזהרה חריגה.

הטיפ, שאמור לשמור על האבוקדו מלהירקב מהר, כולל הטבעה שלו במים ושמירה בקירור. הבעיה, לדברי רשויות הבריאות, היא שהשיטה הזו עלולה לגרום לפתוגנים על פני האבוקדו כמו ליסטריה וסלמונלה, שעלולים להתרבות כשהם מאוחסנים מתחת למים.

חיידק הסלמונלה גורם לזיהום הקרוי סלמונלוזיס. הזיהום גורם ברוב המקרים לבחילות, הקאות ושלשולים. הזיהום יכול לעבור לבני אדם מבעלי חיים שונים, כמו תרנגולות, ברווזים וצבים. זיהום בסלמונלה נחשב נפוץ יחסית, ובשנים האחרונות חלה עלייה בשכיחות ההדבקה בזן האנטריטידיס. ה-CDC מעריך כי חיידקי סלמונלה גורמים לכ-1.35 מיליון זיהומים, 26,500 אשפוזים ו-420 מקרי מוות בארה"ב לבדה מדי שנה.

גם לגבי ליסטריה המצב מדאיג. בארה"ב נדבקים כ-1,600 בני אדם בליסטריה מדי שנה, ועל פי ההערכות 260 מהם מתים כתוצאה מהזיהום. כמו עם זיהומים אחרים, גם במקרה של ליסטריה ישנן קבוצות סיכון שרגישות יותר לזיהום הזה והן כוללות קשישים, נשים בהיריון ומי שנוטלים תרופות שמשפיעות על המערכת החיסונית.

עוד בוואלה!

זהב ירוק: אנשים שאוכלים יותר אבוקדו צורכים פחות קלוריות

לכתבה המלאה

הטרנד הנוכחי, כאמור, מעלה את הסיכון להתפתחות של פתוגונים על פני האבוקדו, כאלה שגם עלולים להיכנס לתוכו. מחקר שבוצע על ידי מדעני ה-FDA הראה שלליסטריה יש פוטנציאל לחדור לתוך עיסת האבוקדו כאשר הוא שקוע במיכל מקורר תוך 15 יום במהלך אחסון בקירור.

ואם זה לא מספיק, בשנת 2018 אספו ודגמו ב-FDA יותר מ-1,600 אבוקדואים, וכשהם בחנו את בשר הפרי, שהוא החלק שאנחנו אוכלים, נמצאו זיהומים בפחות מאחוז אחד מהדגימות. אבל הלוואי שאפשר היה לומר את אותו הדבר על הדגימות שנלקחו מהקליפות. בקרוב ל-18 אחוזים מהדגימות נמצאו חיידקי ליסטריה על הקליפה, שעלולים לגרום למחלה הזיהומית ליסטריוזיס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully