פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      זו הסיבה שאתם חייבים לשטוף את האבוקדו לפני האכילה

      מנהל המזון האמריקאי דגם 1,600 אבוקדואים כדי לחפש בהם חיידקים ומזהמים. בשר הפרי היה נקי בדרך כלל, הלוואי שיכולנו לומר את אותו הדבר על הקליפה

      זו הסיבה שאתם חייבים לשטוף את האבוקדו לפני האכילה
      TheSubstanceProject

      בסרטון: איך להבשיל אבוקדו בתוך 10 דקות

      הוא אחד הפירות הכי פופולריים ואהובים, אבל לא רבים יודעים שצריך לשטוף אותו לפני האכילה. בניגוד לתפוח או עגבניה, את האבוקדו שלנו אנחנו אוכלים ללא הקליפה, אז למה בעצם צריך לשטוף אותו? דו"ח חדש של מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) מבהיר בדיוק את הסוגיה הזאת - השורה התחתונה: כן, לגמרי חייבים לשטוף אבוקדו לפני האכילה. למה? או. טוב ששאלתם!

      ב-FDA החליטו לאסוף ולדגום יותר מ-1,600 אבוקדואים. כשהם בחנו את בשר הפרי, שהוא החלק שאנחנו אוכלים, נמצאו זיהומים בפחות מאחוז אחד מהדגימות. הלוואי שאפשר היה לומר את אותו הדבר על הדגימות שנלקחו מהקליפות.

      עוד בנושא:
      האם יש סיכוי שאתם אוכלים יותר מדי אבוקדו?
      מתברר שהחלק הכי בריא באבוקדו הוא בכלל זה שכולנו זורקים
      האם צריך לקלף פירות וירקות? לרופא שלנו יש תשובה

      טוסט עם אבוקדו (ShutterStock)
      כדאי לשטוף היטב, גם אם מתכננים לקלף אותו. טוסט עם אבוקדו (אילוסטרציה: shutterstock)

      בקרוב ל-18 אחוזים מהדגימות נמצאו חיידקי ליסטריה על הקליפה, שעלולים לגרום למחלה הזיהומית ליסטריוזיס. בארה"ב לבדה נדבקים כ-1,600 בני אדם בזיהום הזה מדי שנה, ועל פי ההערכות 260 מהם מתים כתוצאה ממנו. כמו עם זיהומים אחרים, גם במקרה של ליסטריה ישנן קבוצות סיכון שרגישות יותר לזיהום הזה והן כוללות קשישים, נשים בהריון ומי שנוטלים תרופות שמשפיעות על המערכת החיסונית.

      אין מקום לבהלה, לא צריך לוותר על טוסט האבוקדו הטעים, רק להקפיד לשטוף את האבוקדו היטב לפני שאתם חותכים או מקלפים אותו. "את כל הפירות והירקות יש לשטוף היטב תחת מים זורמים בטרם קילופם, חיתוכם או בישולם", מנחים באתר של הרשות לבטיחות במזון. "גם אם אתם מתכננים להסיר את הקליפה לחלוטין טרם האכילה, עדיין חשוב מאוד לרחוץ אותה לפני כן כדי להבטיח שלכלוך וחיידקים מהקליפה לא יעברו מהסכין אל בשר הפרי", הסבירו שם.

      אבוקדו (ShutterStock)
      תורם לירידה בריאה במשקל. אבוקדו (אילוסטרציה: shutterstock)

      כאן המקום לשוב ולהזכיר את שפע היתרונות הבריאותיים של האבוקדו שמכיל שומנים בריאים וסיבים תזונתיים. בין השאר הוא מסייע ליעילות פעילות מערכת העיכול, תורם לירידה בריאה במשקל, מחדש את העור, מפחית את הסיכון למחלות לב, מסייע בוויסות רמות הסוכר בדם ואפילו מקטין את הסיכון למומים מולדים.