פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      האם יש סיכוי שאתם אוכלים יותר מדי אבוקדו?

      הוא נחשב למעדן קרמי ומפנק, מצטלם מצוין לפוסטים באינסטגרם וגם מכיל כמויות יפות של ויטמינים ומינרלים. אבל האם יכול להיות שקצת הגזמנו עם האבוקדו?

      האם יש סיכוי שאתם אוכלים יותר מדי אבוקדו?
      TheSubstanceProject

      בווידיאו: ככה תגרמו לאבוקדו שלכם להבשיל תוך עשר דקות

      אבוקדו הפך בשנים האחרונות לא רק לכוכב אינסטגרם מטורף, אלא לאחד מהמזונות הכי פופולריים שגם נחשבים בריאים. אבל אפילו לאכילה של האבוקדו הנחשק יש כל הנראה מגבלות. מומחית לתזונה ורופא קרדיולוג שהתראיינו לאתר הדיילי מייל מזהירים שהטרנד הנוכחי בו נערמות פיסות אבוקדו רבות על טוסט יכול להזיק לכם לדיאטה.

      ד"ר אנדרו פרימן, קרדיולוג במרכז רפואי פרטי בארה"ב, הבהיר כי השומן שבאבוקדו אומנם עדיף בהרבה על שומן מן החי, אבל גם אותו צריך לצרוך במתינות ולא להגזים." זה מרגיש כאילו אנשים אוכלים כמויות מטורפות של אבוקדו", אמר ד"ר פרימן. "כאשר מדובר על אנשים עם מחלות לב, יש עדויות שעדיף שלא לצרוך אבוקדו בכלל".

      עוד בנושא:
      מתברר שהחלק הכי בריא באבוקדו הוא בכלל זה שכולנו זורקים
      לפעמים חלומות מתגשמים: מישהו המציא אבוקדו דיאט

      טוסט עם אבוקדו (ShutterStock)
      הכוכב העולה בתחום התזונה. טוסט עם אבוקדו (צילום: shutterstock)

      מבחינת תזונה, ספירת הקלוריות הגבוהה של האבוקדו היא בעייתית. למעשה, נדרש רק חלק קטן מהפרי כדי ליהנות מהיתרונות שלו. לא מעט מחקרים שנערכו על הפרי האהוב אומנם מצאו שהוא מכיל כמות גבוהה של חומצות אמינו, וויטמינים כמו ויטמיני B, ויטמין A, ויטמין E, ויטמין C, ויטמין K וחומצה פולית. כמו כן הוא מכיל מינרלים חשובים כגון סידן, מגנזיום, אבץ, ברזל ואשלגן. ובכל זאת לטענת תזונאים מדובר על ריכוז קלורי גבוה שיש צורך לתת עליו את הדעת.

      אז על כמה אנחנו מדברים? באבוקדו אחד בינוני יש כ-322 קלוריות, 29 גרם שומן, ו-13 גרם של סיבים. "שוו בנפשכם שאישה קטנת מידות מנסה לרדת במשקל, ואוכלת בדיאטה שלה 1,200 קלוריות ביום. אבוקדו אחד הוא רבע מכמות הקלוריות היומית שלה", הבהירה תמי לקאטוס שיימס, תזונאית שהתראיינה לדיילי מייל. "אפילו עבור אדם ממוצע שחי על תזונה שמכילה 2,000 קלוריות ליום, 300 קלוריות הם עדיין סכום לא מבוטל מהסך הכללי".

      כשנשאלו מה צריך להיות הגבול של צריכת אבוקדו יומית, ד"ר פרימן הודה שאין לו כמות ספציפית, אבל חשוב כאמור לשמור על מתינות, כשאנשים עם מחלת לב צריכים אף להימנע מאכילתו. שיימס, התזונאית טוענת שמדובר על כחמישית אבוקדו. זה הכל. "זה לא נשמע הרבה, אבל אתם עדיין מקבלים את החומרים המזינים ממנו, ואת העוצמה המזינה שהם מעניקים למרכיבים האחרים", הסבירה. "גם צריכה של מעט אבוקדו יכולה לגרום לך לכם לאושר, ואין באמת צורך לאכול כמויות גדולות של אבוקדו כדי ליהנות מהיתרונות הבריאותיים שלהם. חמישית אבוקדו עדיין מכניסה לגוף כ-60 קלוריות, 6 גרם של שומן ושלושה גרם של סיבים".