וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתברר שהחלק הכי בריא באבוקדו הוא בכלל זה שכולנו זורקים

23.8.2017 / 7:40

תרכובות שיכולות להילחם בסרטן, לחסל וירוסים מסוכנים ולווסת את רמות הכולסטרול נמצאו דווקא בחלקו של האבוקדו שאי אפשר לאכול. מהי המשמעות של הגילוי לעולם המדע ואיך שאר חלקי האבוקדו תורמים לבריאות?

Buzzfeed

בסרטון: טריק פשוט לבחירת אבוקדו איכותי

בשנים האחרונות הפך האבוקדו לחלק בלתי נפרד מהמטבח של רבים מאיתנו, וסקר בארצות הברית אף הראה שהצריכה של הפרי הוכפלה בעשור האחרון ועומדת על פי 4 משהייתה באמצע שנות ה-90. זאת בין היתר הודות לטעם הקרמי ולמגוון היתרונות הבריאיותיים שלו. אולם כעת, חוקרים מעריכים כי החלק הבריא ביותר בפרי הוא בכלל זה שאנחנו לא יכולים לאכול – הגלעין. מחקר בנושא הוצג בכנס הבינלאומי של האגודה האמריקאית לכימיה, שנערך השבוע בוושינגטון. ממסקנותיו עולה כי בגלעין האבוקדו מצויות כמה תרכובות שיכולות להילחם ביעילות גבוהה בזיהומים, בכולסטרול ואפילו בסרטן.

עוד בנושא:
למה חשוב להוסיף לתפריט היומי שלכם אפרסק ונקטרינה?
5 סיבות טובות להכניס שומן לתפריט
תשכחו מקרם: 8 מזונות שמוסיפים לחות לגוף

בבדיקה ראשונה מסוגה, החוקרים, מאוניברסיטת טקסס ריו גרנדה ואלי באדינברג שבארצות הברית, לקחו 300 גלעיני אבוקדו ופירקו אותם. את הקליפות שעוטפות את החלק הפנימי בלגעין הם טחנו עד שנוצרו שמן ושעווה. הם בחנו את שני המרכיבים האלו לעומק ואיתרו בשמן 116 תרכובות, שרבות מהן יכולות להועיל משמעותית לבריאות האדם.

בין התרכובות שאותרו נמצא סוג אלכוהול הקרוי Behenyl alcohol, מרכיב בעל תכונות נוגדות נגיפים, חומצה דודקנואית (Dodecanoic acid) שידועה כאמצעי להעצמת הכולסטרול הטוב בגוף ו-heptacosane – תרכובת שהראתה יכולות מבטיחות בחיסול גידולים סרטניים. בנוסף, גילו החוקרים תרכובות נוספות שיכולו לשמש את תעשיית הקוסמטיקה בהרכבת מוצרי טיפוח.

אבוקדו. ShutterStock
בדרך להפוך לתרופת על?/ShutterStock

החוקרים הדגישו כי הם לא ממליצים לאכול את הגלעינים הטחונים, בגלל שהשפעותיהם על בני אדם טרם נבדקו במחקר מבוסס. עם זאת, הם מקווים כי הממצאים החדשים שלהם ישמשו בעתיד את עולם המדע במגוון תחומים. בכנס הם סיפרו כי השלב הבא בעבודתם יהיה ניסיון להשתמש בתרכובות הטבעיות האלה כדי לייצר תרופות יעילות יותר, עם פחות תופעות לוואי מהטיפולים הקיימים. עם זאת, חשוב לזכור כי מדובר במחקר ראשוני, וייתכן שייקח זמן רב עד שיישא פרי.

אל תזלזלו בשאר חלקי האבוקדו

ומה לגבי חלקו של האבוקדו שרובנו אוהבים כל כך? גם אותו המומחים לא מפסיקים להלל. מי שאוכל אבוקדו יכניס לגופו בין היתר חומצה פולית, ויטמין K, אשלגן, ויטמין C, ויטמין B5, ויטמין B6, ויטמין E, מגנזיון, ברזל, אבץ, זרחן, ויטמין A, ניאצין וויטמין B1. מחקרים מצאו כי הפרי עוזר להוריד את רמות הכולסטרול, לאזן את לחץ הדם, לווסת את רמות הסוכר, לשמור על הכבד ואפילו לשפר את מצב הרוח.

חלק מהאנשים חוששים לאכול הרבה אבוקדו בגלל שהם חוששים משיעור השומן הגבוה שבפרי. אז למודאגים נגיד שבמאה גרם של אבוקדו יש 160 קלוריות וכ-15 גרם שומן, אולם מדובר בחומצות שומן בלתי רוויות הנחשבות למרכיב חיוני לגוף. גם הסיבים התזונתיים שבאבוקדו מאריכים את תחושת השובע ומפחיתים את הצורך לנשנש. בנוסף, מטא אנליזה שבחנה 129 מחקרים מצאה בין היתר כי הפרי עוזר להילחם ביעילות בשומן הבטני שנחשב מסוכן ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully