וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החורף מתקרב: כל הסיבות הבריאות לאכול ג'ינג'ר

בתה מתוק או בתבשיל חריף, ג'ינג'ר יכול לעשות לכם טוב במגוון דרכים. אתם יכולים להפחית בעזרתו בחילות, לטפל בעצירות, לשכך כאבי מחזור ואפילו לרדת אתו במשקל. למה אתם מחכים?

ThinkVitality

מיליוני סבתות לא טועות. הוא זול, זמין, טעים ומסתבר שגם מאוד בריא. פנו מקום לג'ינג'ר וליתרונות המופלאים שלו. שורש זנגביל נחשב במשך זמן רב כפתרון יעיל למגוון בעיות ומחלות. גם מבחינה תזונתית הוא מחזיר לגמרי את ההשקעה בו. בכוס שלמה של שורש זנגביל טרי קצוץ יש רק 80 קלוריות, פחות מ-18 גרם של פחמימות, ו-2 גרם של סיבים וחלבון. תוספת של כף ממנו לכל מתכון תוסיף פחות מ-5 קלוריות אבל הרבה מאוד יתרונות בריאותיים בדמות ויטמינים ומינרלים כמו ברזל, ויטמין C, אשלגן, מגנזיום, ואבץ.

מראה השורש עצמו לא מאוד מגרה, אבל הוא מועיל בצורות רבות ושונות. כשהוא טרי, מיובש, באבקה, קלוף, בשמן או במיצוי. ג'ינג'ר, ממש כמו פלפל חריף, מכיל קפסאיצין, ולכן הוא מעקצץ מעט בחריפותו, אך משתלב מצוין במגוון מאכלים כך שתוכלו להתאים אותו לחיך שלכם.

ג'ינג'ר יכול להפחית בחילות

ניסיתם פעם להריח ג'ינג'ר במהלך נסיעה? מחקרים מראים שג'ינג'ר יכול להרגיע כאבי בטן ובחילות בטיולים, בחילות הריון או אפילו בחילות לאחר כימותרפיה. מחקר תאילנדי הוכיח שג'ינג'ר אפילו עובד כמו החומר הפעיל בתרופות ללא מרשם dimenhydrinate שמיועד לטיפול בבחילות של נשים הרות. עם זאת, בגלל יכולת זו כדאי לעדכן את הרופא אם אתם נוטלים אותו בכמויות גדולות מפני שיש בו תרכובות ביו-אקטיביות שיכולות לגרום לסתירה מול תרופות אחרות.

הוא עשוי להפחית גזים ולטפל בעצירות

ג'ינג'ר עשוי גם להקל על בעיות אחרות בבטן הודות לאנזים העיכול שהוא מכיל zingibain המסייע לגוף לפרק חלבון. האנזים מסייע למזון שאתם אוכלים לעבור דרך המערכת בקלות רבה יותר, וכתוצאה מכך מפחית את תחושת הנפיחות, הגזים או העצירות.

עוד בוואלה!

3 תוספות קטנות לתפריט שמשפרות את תפקוד המוח

לכתבה המלאה
ג'ינג'ר לימון דבש. ShutterStock
התה המושלם. ג'ינג'ר ולימון/ShutterStock

אחרי ארוחה מלאה ועמוסה שווה לקנח בכוס תה עם ג'ינג'ר תוצרת בית שתכיל כמה פרוסות של זנגביל פרוס שהושרה בתוך מים חמים במשך כמה דקות - וללגום אותו לאט. רצוי שלא לצרוך מוצרים תעשיתיים כמו ג'ינג'ר אייל שאינם מכילים זנגביל אמתי אלא בעיקר סירופ תירס שמכיל תועפות של פרוקטוז.

נלחם בזיהומים

כשאתם חשים שהצינון מתקרב כדאי להקדים תרופה למכה ולהתחיל בצריכה מונעת של השורש המופלא הזה. מיץ ג'ינג'ר טרי יעזור לכם להדוף וירוסים. מחקר שפורסם בכתב העת Journal of Ethnopharmacology מצא שג'ינג'ר טרי עשוי להיות יעיל נגד נגיף שכיח בדרכי הנשימה (RSV).

שורש ג'ינג'ר על קרש חיתוך. ShutterStock
יותר טרי - יותר טוב. שורש ג'ינג'ר על קרש חיתוך/ShutterStock

החדשות הפחות טובות הן שהחוקרים הדגישו שזנגביל מיובש היה פחות יעיל מזנגביל טרי כפתרון לצינון. הקפידו לרכוש שורש עם עור חלק, ללא דופי. ככל שהקליפה נראית כמו השורש עצמו, כך הוא פחות טרי ויעיל.

מצוין נגד התכווצויות בזמן ווסת

מחקר שפורסם בכתב העת Journal of Alternative and Complementary Medicine הוכיח שזנגביל יעיל כמו איבופרופן בהקלה על כאבי מחזור. משתתפות המחקר נטלו כמוסת אבקת ג'ינג'ר של 250 מיליגרם ארבע פעמים ביום למשך שלושה ימים מיד עם תחילת המחזור ודיווחו על הקלה משמעותית בתחושת הכאב. כדי להשיג את האפקט ניתן גם לנסות שתייה של 2 כפות של שורש זנגביל טרי במים חמים יחד עם דבש או לימון.

נלחם בדלקות

ג'ינג'ר הוא גם נוגד חמצון שיסייע בהפחתת דלקת, לפי מחקר של אוניברסיטת ג'ורג'יה. תוספת יומית של ג'ינג'ר אפילו מפחיתה כאבי השרירים שנגרמים מדלקות. אין צורך לבלוע אותו כדי להשיג מזור לשרירים הדואבים. שמן ג'ינג'ר מחומם מספיק כדי לשפר את זרימת הדם בשרירים עייפים.

יגרום לכם לרדת במשקל

רוב עשבי התיבול והתבלינים מועילים לירידה במשקל מאחר והם מעשירים את טעמם של מזונות דלים בקלוריות מבלי להעמיס עליהם חסרונות נוספים. ג'ינג'ר אינה שונה. סקירה שהתפרסמה בכתב העת Annals of the New York Academy of Sciences ונערכה על ידי חוקרים מסין הראתה כי מרכיבי הג'ינג'ר יכולים גם לפעול נגד השמנת יתר, סוכרת, מחלות לב וכלי דם והפרעות נלוות למחלות האלה בזכות התפקיד שהוא ממלא בשריפת שומן, עיכול פחמימות, הפרשת אינסולין ודיכוי תחושת הרעב.

תה ג'ינג'ר. ShutterStock
זה מה שאתם צריכים אחרי האוכל. כוס תה עם ג'ינג'ר/ShutterStock

מחקר אחר שפורסם בכתב העת מטבוליזם מצא שגברים ששתו משקה ג'ינג'ר חם (עשוי מאבקת ג'ינג'ר ומים חמים) אחרי הארוחה הרגישו שבעים יותר. "התוצאות הוכיחו את תפקידו הפוטנציאלי של ג'ינג'ר בניהול משקל תקין", כתבו החוקרים. כדאי ליהנות מכל הטוב הזה צריך רק לשלב אותו בארוחה קלה בעזרת זריית אבקת זנגביל על יוגורט עם פירות יער או בלגימת תה חם עם השורש יוצא הדופן.

ג'ינג'ר עשוי להגן מפני סרטן המעי הגס

מחקר שפורסם ב-2011 במגזין Cancer Prevention Research העלה שתוספת של ג'ינג'ר עשויה לסייע במניעת סרטן המעי הגס, במיוחד למי שמצויים בסיכון מוגבר לחלות בה הודות להשפעותיו האנטי-דלקתיות שלו על המעיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully