וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 תרופות סבתא שבאמת עובדות לכאב גרון

קמתם בבוקר והרגשתם עקצוץ מבשר רעות בגרון? זה הזמן לפעול ולשלוף את כל התותחים: מהתה הנכון ועד לתמיסה שתשמיד את החיידקים על השקדים שלכם - אלה התרופות הביתיות שיכולות להקל עליכם

כל מה שצריך לדעת על מחלות חורף/מערכת וואלה! NEWS

החלק הכי גרוע במחלות חורף - הרבה יותר מאף דולף, שיעול, או צמרמורות חום, הוא ללא ספק כאב גרון. אין דבר יותר מטריף מהצריבה החדה הזאת בגרון שמקשה עליכם לבלוע, לדבר ואפילו לישון. אם קמתם בבוקר עם מעין דקירות מנבאות רע בגרון, זה עלול להיות סימן לכך שווירוס חורפי כלשהו מצא את דרכו לתוך דרכי הנשימה שלכם, ובקרוב יתן את מלוא אותותיו.

הסיבה לעקצוץ המקדים הזה בגרון היא שווירוסים גורמים לדלקת בגוף, וזה נוטה לקרות במיוחד ברקמות של השקדים או של דפנות הגרון. תחושת הצריבה הזאת אמורה לעבור בתוך כמה ימים, אבל גם כמה ימים של כאבים בגרון בכל פעם שאתם מנסים לבלוע רוק עלולים להסב לכם סבל רב. אז בינתיים (ובהנחה שהסיבה לדלקת היא אכן ויראלית ולא חיידקית, ולכן אנטיביוטיקה לא תועיל פה), הנה כמה דברים שאתם יכולים לנסות כדי להקל על עצמכם במקרה של כאב גרון:

כפית דבש

גיף דבש. Giphy
גיף דבש/Giphy

דבש הוא נדבך ותיק מאוד ברפואה המסורתית והאלטרנטיבית, הודות לסגולותיו האנטי-בקטריאליות ויכולתו להפחית דלקתיות. לדבש יש גם השפעה מרגיעה על כאבי גרון משום היותו דביק וסמיך - הוא מצפה את פנים הגרון בשכבה דקיקה שמפחיתה את הגירוי בכל פעם שאתם בולעים.

ועוד כמה סיבות ללכת על דבש:
הדבר המדהים ששתי כפות דבש ביום עושות לגוף שלכם
רגע לפני עונת השפעת: הפיתרון הטבעי לשיעול וצינון

מי מלח

זה יהיה הרבה פחות טעים מהסעיף הקודם, אבל זה יעיל. גרגור מי מלח בגרון עשוי לסייע בהפחתת הנפיחות של הרקמות באזור ובהשמדת בקטריות שהתנחלו בגרון. כדי להכין תמיסת מי מלח, ערבבו חצי כפית מלח דק בכוס של מים חמימים על להמסה. גרגרו את התמיסה בגרונכם במשך דקה-שתיים והשתדלו לירוק אותה בסיום, ולא לבלוע.

תה קמומיל

תה קמומיל ידוע כתרופה טבעית לכאבי בטן, אך מחקרים הראו שלצמח הקמומיל יש גם תכונות אנטי-דלקתיות והוא עשיר בנוגדי חמצון ואף בחומרים עוצרי דימום. מומלץ להתחיל לשתות אותו מיד עם הסימנים הראשונים לדגדוג או עקצוץ בגרון, אז הוא עשוי להיות יעיל בעצירת הכאב או הפחתתו. עוד דבר שכדאי לדעת על קמומיל הוא שהוא נטול קפאין באופן טבעי, אז אין מה לחשוש מלשתות אותו גם לפני השינה. נסו להוסיף לו גם דבש (זוכרים? מהסעיף הראשון) כדי לתקוף את כאב הגרון מכמה חזיתות בו זמנית.

עוד בוואלה!

3 סוגים של תה שיכולים להקל על כאב גרון

לכתבה המלאה

מים חמים עם לימון

כוס מים עם לימון. ShutterStock
מקשים על החיידקים להתרבות. מים עם לימון/ShutterStock

פרי ההדר הצהוב והחמצמץ מכיל שילוב מנצח של חומרים אנטי-בקטריאליים, אנטי-ויראליים ומחזקי מערכת החיסון. שתייתו יוצרת בגרון סביבה חומצית ומאוד לא ידידותית לווירוסים וחיידקים, דבר שמקשה עליהם להתרבות. הלימון מכיל גם כמות נאה של ויטמין C, שמספר מחקרים הצביעו על כך שביכולתו לסייע לגוף להלחם בהצטננויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully