3 סוגים של תה שיכולים להקל על כאב גרון

מלא אנשים קמים בבוקר לאחרונה ומגלים תחושה לא נעימה בגרון - צריבה, כאב וקושי לבלוע. לשתות משהו חם תמיד עוזר, אבל שימו לב לסוגי התה האלה שבאמת עושים את ההבדל

25/11/2021

אחד המאפיינים הפחות נעימים של העונה הנוכחית הוא כאבי גרון. אותה תחושה מעיקה ולא נעימה של צריבה, כאב או קושי בבליעה. לא משהו שמתים ממנו (בדרך כלל), אבל גם לא משהו שנעים להסתובב איתו כל היום.

התגובה האינסטינקטיבית של רבים מאיתנו היא מיד להרתיח מים ולהכין תה או משהו חם אחר לשתות, ולא בכדי. לדברי ד"ר עידן גורן תה אכן מסייע להקלה על כאבי גרון, והוא עושה את זה בכמה מישורים. ראשית, אחת הבעיות בזמן כאב הגרון היא שאנשים ממעטים באכילה ובשתייה ולכן נוטים להתייבש. שתייה משקאות כמו תה מסייעת במניעת התייבשות. בנוסף לכך, סוגי תה רבים מכילים תרכובות שמרגיעות את כאב הגרון ובכך מסייעות לשיפור ההרגשה.

עוד בוואלה!

האם תה באמת עוזר לכאב גרון?

לכתבה המלאה

למעשה, כל שתייה חמה מגבירה את זרימת הדם לאזור ובכך מקדמת תהליכי החלמה. וההשפעה המיטיבה הזו יכולה להופיע אפילו ללא קשר לשתייה ועיכול של החומרים המצויים בתה אלא אפילו באופן ישיר. כך למשל, מחקר שבדק השפעה של גרגור תמיסת תה ירוק כל 6 שעות מצא כי בתוך יממה פחתו התסמינים הקשורים לכאב גרון.

אפשר גם לגרגר, אבל יותר נחמד לשתות אותו. תה(צילום: Giphy)

אבל בינינו, הרבה יותר נחמד לשתות את התה מאשר לגרגר אותו, אז הנה 3 סוגים של תה שמעבר לכל מה שכבר ציינו כאן למעלה, יש להם עוד יתרונות שיכולים לסייע בהקלה על גרון כואב:

תה ליקוריץ

ישנם מחקרים שהראו ששוש קירח, או - ליקוריץ בשמו המוכר יותר, יכול להפחית ליחה ונזלת ולשמש כסוג של חומר חציצה שמצפה את הגרון ומקל על כאב. ישנם 3 מרכיבים עיקריים בשורש ליקוריץ שיכולים לתרום להקלה על גרון דואב: Liquilitin ו-liquiritigenin הם שני חומרים מכייחים שמשחררים ליחה ומאפשרים לנו להוציא אותה בשיעול. וחומר שלישי בשם Glycyrrhizin מספק שכבת הגנה סביב הרקמות בגרון שמפחיתות את תחושת הגירוי בבליעה.

במחקר שנערך השנה (2021) נתנו לחולים שעברו ניתוח בהרדמה שבמסגרתו הוחדר צינור הנשמה במורד גרונם. כשהם התעוררו, נתנו להם לגרגר תמיסת תה ליקוריץ או תמיסת תה ירוק - ושתיהן הצליחו להפחית את תחושת הכאב בגרון בעקבות צינור ההנשמה בהשוואה לחולים שלא גרגרו את התמיסות.

תה ירוק

תה ירוק מכיל תרכובות של נוגדי חמצון חזקים במיוחד שנקראים פוליפנולים. נוגדי החמצון האלה מחזקים את המערכת החיסונית ומסייעים לה להילחם בזיהום החיידקי או הנגיפי שהוא זה שמחולל את כאב הגרון. בנוסף, בתה ירוק יש תרכובת טבעית נוספת בשם epigallocatechin-3-gallate שלה סגולות אנטי-דלקתיות משום שהיא נלחמת בחלבוני דלקת, מה שיכול להפחית או למתן את התגובה הדלקתית המקומית בגרון, ובכך להפיג מעט את הכאב.

כמו עם תה הליקוריץ מהסעיף הקודם, גם כאן ניתן לקבל את ההקלה הן בעקבות שתייה של התה או בגרגור. אם אתם לא בעניין של לשתות אותו, פשוט גרגרו את התה במשך 30 שניות כך שישטוף היטב את אחורי הגרון שלכם. שימו לב שהטמפרטורה של המשקה אינה חמה מדי, תה רותח רק יגביר את הגירוי המקומי ולא יקל על הכאב.

נלחם בחיידקים ונגיפים ומשכך כאבים. תה ג'ינג'ר(צילום: ShutterStock)

תה ג'ינג'ר

שורש ג'ינג'ר מכיל תרכובות צמחיות שלהן סגולות של שיכוך כאבים והפחתת דלקתיות. בנוסף להקלה המקומית בכאב שהוא יכול לספק, ישנן גם הוכחות מדעיות מסויימות לכך שג'ינג'ר יכול גם לקצר את משך המחלה במקרה של שפעת או הצטננות. על פי חלק מהמחקרים הללו לג'ינג'ר יש תכונות אנטי-מיקרוביאליות שמסייעות לגוף להיאבק בזיהומים חיידקיים וויראליים כאחד, שניהם יכולים להיות הגורם לכאבי גרון. אם כי, חשוב לציין שבמחקרים הללו נבדקה ההשפעה של תמציות ג'ינג'ר, שהן מרוכזות יותר ביחס לתה ג'ינג'ר. כך שבהחלט ייתכן שהשפעה זו תהיה פחותה כאשר הג'ינג'ר נצרך באופן זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully