וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם זה מסוכן לשתות מים מכוס שעמדה כל הלילה?

משאירים כוס מים ליד המיטה למקרה שתהיו צמאים בלילה? באילו מקרים זה עלול לסכן את הבריאות שלכם לשתות ממים שעמדו כמה שעות, ומי צריך להיזהר במיוחד?

חמש עובדות על מים/מערכת וואלה!

ללא מעט אנשים יש כוס או בקבוק מים על השידה ליד המיטה. קורה לא מעט שאנחנו מתעוררים צמאים באמצע הלילה או עם יובש בפה, ולגימת מים ליד המיטה פותרת לנו את הבעיה הזאת. אבל האם היא יוצרת לנו בעיה אחרת? האם מים שהושארו לעמוד בכלי פתוח למשך כמה שעות עלולים להזיק לבריאות שלנו?

האינסטינקטים שלכם בוודאי אומרים שלכם שלשתות מים שעמדו זמן מה זה לא הדבר הכי מומלץ בעולם. אבק, רסיסי פסולת ואפילו זבוב חולף עלולים ליפול פנימה ולזהם את המים, ובעיקר את פניהם. אפילו מים שעומדים במיכל סגור, כמו בקבוק או קנקן יכולים להיות בעייתיים, בעיקר משום שאם כבר לגמתם מהם פעם אחת, קחו בחשבון שדברים שנמצאים על העור שלכם, כמו זיעה, בקטריות, תאי עור מתים ואפילו שיירי נזלת, נשטפו לתוכם ואולי גרמו לזיהום המים שנותרו בתוכם.

גם הרוק שלנו מלא בכל מיני בקטריות. "אם נותנים למים כאלה לעמוד במשך כמה שעות, יכול להתפתח שם זיהום והתרבות של חיידקים, שכשתשתו מהם שוב עלולים להזיק. בקבוק או כוס שכבר לגמתם מהם מומלץ לסיים בפעם אחת", אמר ד"ר מארק ליבי, רופא בחדר מיון במרכז הרפואי במסצ'וסטס, בשיחה עם האתר reader's digest.

אישה שותה כוס מים. ShutterStock
האם יש שם חיידקים? כן, אבל אלה החיידקים שלכם. אישה לוגמת מכוס מים/ShutterStock

אבל אם להיות כנים לגבי הסיכוי שלכם לחלות מכוס מים עומדים, מאחר שמדובר בתכולת חיידקים שבסופו של דבר הגיעה מתוך הגוף שלכם עצמכם, כנראה שברוב המקרים לא תחלו מזה. זה לא משהו שמשוויצים בו, אבל כמעט כולם הלא עושים או עשו את זה מפעם לפעם, ורובנו לא מכירים מישהו שמת מזה (או חלה). לעומת זאת, לשתות ממים שעמדו בספל או בקבוק של מישהו אחר זה כבר סיפור אחר. ואם יש לכם מצב רפואי שמחליש את המערכת החיסונית (דיכוי חיסוני, HIV, נוטלים תרופות שמחלישות את המערכת החיסונית וכו') זה כן עלול להיות מסוכן.

עוד בוואלה!

מצוננים? הנה 5 מאכלים שיקלו עליכם עם הנזלת

לכתבה המלאה

ומה עם מים שנשארו באוטו?

סוג המים שישנו בכוס או בבקבוק אינו משפיע על הסיכון לזיהום, מרגע ששתיתם מהם. גם מים מינרליים וגם מים מהברז עלולים להכיל חיידקים מזיקים אם כבר לגמו מהם והם עמדו זמן מה. מה שכן יכול להשפיע, זה איפה השארתם את המים לעמוד. מים שהושארו בשמש או במקום חם יתחממו והטמפרטורה שלהם תעלה, מה שיהפוך אותם לבית גידול נוח במיוחד לחלק מהחיידקים (אם כבר לגמתם מהם).

מעבר לכך, ישנה העובדה שחלק מבקבוקי הפלסטיק מכילים חומרים כימיים מזיקים (כמו BPA למשל) שפולטים חלקיקים כשהם מתחממים או נחשפים לאור שמש. כך שמומלץ לבחור בקבוקי שתייה שעשויים מחומרים בטוחים ולא מכילים BPA. אם כי קחו בחשבון שזה לא יפתור לכם את העניין עם החיידקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully