וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסריחים מזיעה? השיטות שיעזרו לכם להריח טוב יותר

עודכן לאחרונה: 9.7.2021 / 6:42

סובלים מזיעה מסריחה? לפני שאתם מתייאשים ומנסים את כל התכשירים בשוק, אולי תנסו לשנות את התזונה או את מצב הרוח שלכם? מצאנו 5 שיטות (מלבד דאודורנט) שיכולות להפחית את ריח הזיעה

בווידאו: גל חום בקנדה/צילום: רויטרס

מזג האוויר ההביל והלוהט שפוקד אותנו בחודש האחרון הוא סיבה מאוד טובה לדבר על הנושא המעיק והפחות מדובר - זיעה. ואם ליתר דיוק - זיעה מסריחה.

למרות מה שמרביתכם חושבים, ריח גוף הוא דווקא פחות תוצאה של גנטיקה, אלא דווקא לרוב תוצר של חילוף החומרים של חיידקים שחיים על העור שלנו, בעיקר באזורים עתירי בלוטות זיעה. הזיעה עצמה, תופתעו, היא נוזל מלוח וחסר ריח בפני עצמו.

אז מה גורם לזיעה שלנו להסריח, והאם אפשר לתקן את המטרד הזה?

תחליפו תזונה

מזונות כמו שום ובצל או חילבה ועמבה למי שאוהב, גורמים לאחר העיכול לייצור של תרכובות המכילות גופרית. אומנם רובן מפורקות כבר במערכת העיכול ובכבד, אך חלקן נספג למחזור הדם ומשתחרר דרך הריאות ודרך בלוטות הזיעה. מזונות חריפים למיניהם, גם אם אינם מפרישים חומרים ריחניים בזיעה יכולים להגביר באופן כללי הפרשה של זיעה ובכך להגביר ריח גוף רע.

מה עושים? מורידים את המאכלים שאתם יודעים שגורמים להסרחה ומחליפים אותם באחרים. בנוסף, מומלץ לשתות הרבה מים כדי לסייע לגוף לנדף את כל הרעלים שמצטברים בגוף ומופרשים אחר כך בין היתר בזיעה.

שום ובצל. ShutterStock
נספגים למחזור הדם. שום ובצל/ShutterStock

תורידו לחץ

בניגוד לזיעה שנועדה לקרר את הגוף ומופרשת כתוצאה מהחום הכבד או מפעילות גופנית, זיעה שנגרמת מלחץ מורכבת מ-80 אחוזים של מים ו-20 נוספים של חומצות שומן וחלבון. החומרים האלו מושכים חיידקים שניזונים מהם וגורמים לריח שעלול לגרום לאנשים לתפוס מכם מרחק ביטחון.

מה עושים? מורידים לחץ קודם כל. גם בשביל הבריאות הפיזית שלכם וגם הנפשית. לחץ הוא אומנם מנגנון טבעי כמו הזעה, אבל גם פה, ברגע שהוא מוגזם - הוא גורם לתופעות מאוד לא נעימות.

תעברו לבדים נושמים

זה אולי הפיתרון והפשוט מכולם - פשוט תתרחצו ותחליפו בגדים. ולא רק בגלל שזה מובן מאליו, אלא בגלל שהרבה פעמים הריח הרע של הזיעה מגיע דווקא מהבגדים הסינתטיים שאתם לובשים. מומלץ להחליף לבגדי כותנה נושמים וכך נמנעת מבוכה מיותרת.

אישה מתנגבת במגבת לאחר מקלחת. ShutterStock
תתייבשו קודם. אישה מתנגבת אחרי מקלחת/ShutterStock

תתייבשו

ואם כבר אנחנו מדברים על מקלחות ובגדים, אחד הדברים החשובים הוא לייבש את הגוף. עדיף אחרי המקלחת או הים. זוכרים את החיידקים שנמצאים על העור וגורמים לריח הרע? אז על פי צוות המומחים שבאתר הרפואי WebMD, יש עוד דרך לדלל אותם בלי לפגוע במרקם העור. אחרי המקלחת, נסו לייבש ככל האפשר את כל אזורי הגוף, וכך גם הקפידו לעשות כשאתם יוצאים מהבריכה או מהים. מתברר שלחיידקים קשה יותר להתרבות על העור היבש.

לכו לבדוק את זה

אם ריח הזיעה שלכם הוא חריף מאוד, או שהוא הפך כזה רק לאחרונה ללא שום שינוי תזונתי שעשיתם, או שינוי רגשי, יכול להיות שאתם סובלים מחוסר איזון בגוף או ממחסור במינרלים וויטמינים או מצב בריאותי אחר המחייב בדיקת רופא.

קיימות גם מספר מחלות ומצבים רפואיים ספציפיים שעלולים להוביל לריח גוף אופייני. סוכרת למשל היא אחד הגורמים השכיחים שיכולים להשפיע על ריח הגוף. במהלך סיבוך קשה של סוכרת שמלווה בכשל באיזון רמות הסוכר בדם והיווצרות של חומצה ואצטון (מצב המכונה חמצת קטוטית סוכרתית) ריח גוף חריף הוא אחד הסימנים. גם פעילות יתר של בלוטת התריס עלול להגביר זיעה ובכך להוביל לריח גוף חריף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully