וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ידיים באוויר: מתברר שעד היום מרחתם דאודורנט לא נכון

17.9.2017 / 6:48

קמתם בבוקר, התקלחתם, מרחתם דאודורנט, התלבשתם ויצאתם לעוד יום בתופת הלחה? ביצעתם כאן 4 שגיאות קריטיות שעלולות לעלות לכם בכתמי זיעה מביכים ובצחנה מבישה. כך תעשו זאת נכון

דאודורנט. ShutterStock
לא ככה/ShutterStock

אין ויכוח על זה שאף אחד לא אוהב להזיע. כן, אנחנו יודעים שזה מנגנון חיוני של הגוף ובלעדיו המוח שלנו היה מתבשל עד שהיינו מתים מחום, באופן הכי מילולי שיש. אבל מה לעשות שלמרות יעילותה הבלתי ניתנת לערעור, הזעה היא אחד מתפקודי הגוף הכי מביכים שלנו. וכדי להתמודד עם הזעה, על כל השלכותיה המביכות, פיתחנו לאורך השנים שלל אמצעי עזר, ראש וראשון להם הוא הדאודורנט. אין כמעט אדם בוגר ומתפקד בעולם המערבי שמריחת דאודורנט אינה כלולה בשגרת ההתארגנות שלו. אבל יכול להיות שלמרות שאנחנו עושים את זה על אוטומט כבר שנים, אנחנו לא באמת יודעים איך להשתמש נכון בדאודורנט?

ד"ר דון הארפר, שהתראיינה למגזין קוסמופוליטן, חושפת את ארבע הטעויות המובילות שכולנו עושים עם דאודורנט:

עוד בנושא:
האם אתם מזיעים הרבה ביחס לאחרים?
לנצח את הזיעה: כך תילחמו בשלושת הסוגים העיקריים שלה
אני רק שאלה: למה אנחנו מזיעים כל כך הרבה במצח?

אישה יושבת במשרד ומריחה את בית השחי שלה. ShutterStock
איפה טעיתי?/ShutterStock

רגע לפני שנמנה את השגיאות הנפוצות בשימוש בדאודורנט נתחיל בהבהרה: יש הבדל בין דאודורנט ובין תכשיר נוגד הזעה. השני נועד למנוע את ההזעה בבתי השחי מלכתחילה, בעוד שהראשון נועד רק להסוות את ריחה. וכאן המקום להזכיר שוב שלזיעה כשלעצמה אין ריח. רק לאחר שהבקטריות שחיות דרך קבע על עורנו מתחילות לפרק אותה נוצרים תוצרי הלוואי בעלי הריח הרע שאנחנו מזהים כ"ריח של זיעה".

1. אתם מורחים אותו מיד אחרי המקלחת
כדי לקבל את הביצועים הטובים ביותר מהדאודורנט שלכם, עליכם למרוח אותו על עור יבש לחלוטין. זה אומר שאם יצאתם זה עתה מהמקלחת והעור שלכם עדיין קצת לח או רטוב כשאתם מורחים את הדאודורנט, אתם לא משתמשים בו נכון. יכולת הספיגה של עור רטוב פחותה בהרבה מזו של עור יבש, ומריחת דאודורנט על עור לח לא מאפשרת ספיגה מקסימלית של נוגדי ההזעה.

2. אתם מורחים אותו בבוקר
אף אחד לא רוצה להתחיל את היום עם כתמי זיעה או לגלות שבצהרים בתי השחי שלו כבר נודפים ניחוח מבאיש. לכן, זה רק הגיוני שרובנו משלבים את מריחת הדאודורנט בשגרת הבוקר המוקדמת שלנו. אולם, ד"ר הארפר ממליצה דווקא על מריחת הדאודורנט ערב קודם. לדבריה, לישון עם הדאודורנט בלילה משפר את ביצועיו לאורך זמן. בנוסף, היא ממליצה לרחוץ את בית השחי במים ובסבון בבוקר.

עוד באותו נושא

מה קרה לבחורה שלא השתמשה בדאודורנט שנה שלמה?

לכתבה המלאה
גבר מורח דאודורנט סטיק מול המראה בחדר הרחצה. ShutterStock
אל תתלבש לפני שזה מתייבש/ShutterStock

3. אתם מתלבשים מהר מדי
מכירים את זה שאתם מתלבשים מהר מדי, לפני שהדאודורנט הספיק להתייבש, ואז מוצאים את עצמכם מנסים לייבש את הכתמים הרטובים שהתפשטו מתחת לשרוול? תחשבו על זה ככה – אם הדאודורנט נספג בבגדים שלכם, הוא לא נספג בגוף. מה שאומר שפעולתו תהיה יעילה פחות. לכן ודאו שיש לדאודורנט מספיק זמן להתייבש לאחר המריחה ולפני שאתם מתלבשים. ואם אתם ממש ממהרים בבוקר – נסו לייבש אותו עם מייבש שיער.

4. אתם משתמשים בכמות גדולה מדי
מורחים דאודורנט כל יום? מתברר שגם זאת טעות. לפחות על פי ד"ר הארפר שטוענת שמריחה נכונה כוללת שתי מריחות מעלה ושתי מריחות מטה בכל אחד מבתי השחי. ולדבריה, תדירות מריחה של פעם-פעמיים בשבוע אמורה להספיק. כן. מריחה שבועית של דאודורנט... גם אותנו זה מפחיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully