האם אפשר להידבק בקורונה בחדר הכושר?

    הנגיף אמנם אינו מועבר בזיעה, אבל הוא יכול לשרוד על משטחים כמו מתקני כושר ומשקולות גם למשך כמה ימים. אז מה צריך לעשות כדי להתגונן מפניו בחדר הכושר? מומחה למחלות מדבקות מסביר

    מערכת וואלה! בריאות
    רויטרס

    עבור אלו מאיתנו שלא נמצאים בבידוד ומוקפים מכל עבר בחדשות מלחיצות על עוד ועוד נדבקים בקורונה, ביקור בחדר הכושר יכול להיות הסחת דעת מבורכת. שעה של אימון שגם מחזקת את הגוף ותורמת לבריאות וגם מאפשרת לנו לקחת פסק זמן מהידיעות המטרידות על הווירוס. אבל בהתחשב בעובדה שחדר הכושר הוא מקום סגור, מיוזע ולעתים גם צפוף - האם עדיף להמנע ממנו בתקופה הקרובה? האם סיכויי ההדבקות שם גדולים יותר?

    "דווקא בהשוואה למקומות אחרים, שבהם יש מפגשים חברתיים יותר שמערבים מגע כמו לחיצת ידיים או שהות בסמיכות קרובה לאנשים אחרים, בחדר הכושר אנחנו בדרך כלל לא נמצאים במגע ישיר עם אנשים אחרים, ולכן הסיכוי להידבק בצורה כזאת נמוך יותר", אמר ד"ר דיוויד תומס, ראש המחלקה למחלות מדבקות בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת ג'ונס הופקינס בארה"ב, בראיון לניו יורק טיימס. "אולם, אם אתם חיים בקהילה שבה זוהו מקרי הדבקה בנגיף, ייתכן שכדאי בכל זאת להפעיל משנה זהירות לגבי כל צורות החשיפה, ובכלל זה גם חדר הכושר", הוסיף ד"ר תומס.

    עוד בוואלה!

    איזה חומר חיטוי באמת יכול למנוע הידבקות בקורונה?

    לכתבה המלאה

    הנגיף אינו עובר בזיעה אמנם, שזה נוזל הגוף הנפוץ בחדרי הכושר, אולם הוא בהחלט עלול לעבור במגע עם משטחים שמצויים בשימוש אינטנסיבי ועם מקדם חיכוך גבוה - כמו משקולות, למשל.

    מחקרים שבדקו את נגיף ה-covid19 ונגיפים נוספים מאותה משפחה, מצאו כי הנגיף יכול לשרוד עד 9 ימים על משטחים העשויים פלסטיק, זכוכית ומתכת. "ידיות של חפצים ושל דלתות באות במגע עם מספר גדול של ידיים ולכן אלה המשטחים שעליהם יש סבירות גבוהה ביותר למצוא וירוסים מכל סוג, כולל קורונה", מסביר ד"ר תומס.

    ידיות של משקולות הן מסוג המשטחים שעליהם יש סיכוי גבוה למצוא וירוסים. אישה מרימה משקולות (צילום: ShutterStock)

    כך תשמרו על עצמכם במכון הכושר

    הביאו אתכם תרסיס או מגבוני חיטוי ונקו את משטחי האימון, המכשירים והמזרונים לפני שאתם משתמשים בהם. זה מה שד"ר תומס בעצמו אמר שבכוונתו לעשות "אני הייתי מביא מגבוני חיטוי בעצמי. כך אני יכול להיות בטוח שהם מהסוג הנכון שמכיל את ריכוז האלכוהול המתאים לחיטוי משטחים". לדברי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), ניתן להשתמש בחומרי חיטוי ביתיים מדוללים או בתמיסות אלכוהול בריכוז של 70% לפחות כדי להתגונן מפני הווירוס.

    וכמובן, שמומלץ גם לשטוף את הידיים היטב במים ובסבון בתום האימון ולהימנע ממגע של הידיים בפנים. בנוסף, מזכיר ד"ר תומס שלכל מתאמן יש גם אחריות כלפי מתאמנים אחרים, ולכן במקרה שאתם לא מרגישים טוב - אל תגיעו כלל לחדר הכושר כדי למנוע הדבקה של מתאמנים אחרים, בין אם מדובר בקורונה או בכל וירוס אחר.

    טרם התפרסמו תגובות

    הוסף תגובה חדשה

    בשליחת תגובה אני מסכים/ה
      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully