וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי היה צרוד חודשים. כשהתגלתה הסיבה לכך - זה שינה את חייו

לא פעם אנחנו נוטים להדחיק תסמינים מוזרים ולשכנע את עצמנו שהכל בסדר. זה גם מה שקרה ליוסי חדד שחשב שהצרידות שלו היא סתם התקררות עקשנית. למזלו, הוא הגיע בזמן לבית החולים הדסה עין כרם - שם טיפלו בגידול הממאיר שהתפשט בגופו, ועזרו לו לצאת לדרך חדשה

יוסי חדד בן ה-53 הבחין בוקר אחד שהוא צרוד, מאוד. אף שהיה בטוח שמדובר בהתקררות שתחלוף, הצרידות לא עברה. "מכיוון שהצרידות לא עברה הלכתי לבדיקה אצל רופא אף אוזן גרון בקהילה, אך לא נמצא משהו חריג וכשבוע לאחר מכן הצרידות נעלמה" מספר חדד. חודשיים לאחר מכן הצרידות חזרה, אך הפעם לא חלפה. "הזמן עבר ואני פשוט צרוד. כעבור מספר שבועות הבנתי שדבר מה מוזר, הצרידות לא עוברת, ופניתי שוב לרופא שהבחין בשיתוק של מיתר קול ומיד שלח אותי לבדיקת MRI, שבעקבותיה זיהו גידול". חדד נשלח לביופסיה דחופה בה התברר כי מדובר בגידול ממאיר, "ובאמת באותו הרגע חיי התהפכו".

חדד נשלח מיד לטיפול אצל ד"ר ניר הירשהורן, מנתח ראש-צוואר בכיר מבית החולים הדסה עין כרם. "יוסי הגיע למרפאת אף אוזן גרון וגידולי ראש עם תלונה של גוש צווארי וצרידות לסירוגין" סיפר ד"ר הירשהורן, "אומנם מדובר בגבר צעיר, ללא גורמי סיכון, ובכל זאת עלו כמה סימני אזהרה חשובים שהתבררו אחרי בדיקות מקיפות כתהליך גידולי בבלוטת התריס שהתפשט לבלוטות הלימפה ולאיברים סמוכים".

גידול בבלוטת התריס אומנם נפוץ בעיקר אצל נשים, אך עדיין מאובחן בכעשירית מהמקרים בגברים וחשוב לזהותו. זהו הגידול האנדוקריני הנפוץ ביותר, והוא בדרך כלל אגרסיבי יותר אצל גברים, ובהתאם לכך גם הטיפול. במקרה של יוסי, הצרידות שלא חלפה הייתה הסימן הראשון, ובהמשך נמצאו גם גושים צוואריים.

צוואר של גבר. ShutterStock
סרטן בבלוטת התריס אגרסיבי יותר אצל גברים. צוואר/ShutterStock

"זמן קצר אחרי שהגיע אלי יוסי, הוא כבר נותח על מנת להסיר את הגידול ואת שלוחותיו. הגידול היה בשלב יחסית מתקדם, ולמרות המורכבות בניתוח, הצלחנו להסיר את כל הגידול במלואו ולשחזר איברים שהיו מעורבים", סיפר ד"ר הירשהורן.

עוד בוואלה!

מתי צרידות הופכת לבעיה אמיתית? מומחית מסבירה

לכתבה המלאה

חישב מסלול מחדש

הסרטן שהגיע במפתיע והניתוח המורכב היו קריאת השכמה עבור חדד, ולאחר ההחלמה הממושכת הוא החליט לשנות את אורחות חייו. "לאחר הניתוח יוסי קיבל טיפול אונקולוגי משלים וכעת אני יותר משמח לומר שהוא חופשי מהמחלה", מספר ד"ר הירשהורן, "לשמחתי, במהלך הטיפולים ובעיקר אחרי שהחלים - החליט יוסי לשנות את חייו. בין השאר החל בפעילות ספורטיבית הכוללת ריצות ארוכות, וכך הגענו לרוץ יחד, צוות מנצח".

"לא הייתי ספורטאי ואפשר לומר שחייתי די בעודף משקל" מספר חדד, "לא הייתה סיבה ברורה להופעת הגידול אצלי אבל סבלתי מסוכרת ועודף משקל. כך קרה שלקחתי על עצמי לרדת במשקל ולעשות ספורט וזה קרה מהר מאוד. אחרי הניתוח עברתי טיפול ביוד רדיואקטיבי והייתי בבידוד במשך שבוע בבית החולים הדסה, שם לראשונה התחלתי לעשות ספורט. בתוך החדר הייתי עושה ביום בערך 13,000 צעדים ומאז התחלתי לעשות הליכות וריצות בחוץ, באישורו ועידודו של ד"ר הירשהורן".

יוסי חדד וד"ר ניר הירשהורן. דוברות הדסה עין כרם,
התחילו לדבר על ריצה משותפת כבר בביקורים במרפאה. ד"ר הירשהורן (מימין) ויוסי חדד/דוברות הדסה עין כרם

"במהלך הביקורים של יוסי במרפאה, המחשבה על לרוץ יחד עלתה מספר פעמים", מספר ד"ר הירשהורן, "אני רץ בעצמי, ויוסי התחזק והחל לצבור מרחקים והחיבור נשמע מצוין. אומנם הקורונה שינתה את התוכניות שלנו, אך לבסוף נוצרה הזדמנות לריצה משותפת ביוזמה וארגון של 'החברה הישראלית לכירורגיה ואונקולוגיה של הראש והצוואר'. ערכנו הפנינג ספורטיבי לרופאות ורופאים המטפלים בגידולי ראש צוואר - כירורגים ראש צוואר ואונקולוגים בתחום, בשיתוף האגודה למלחמה בסרטן ואיגוד רופאי אף אוזן וגרון".

מטרת המפגש הייתה להעלות את המודעות והחשיבות בבדיקה מוקדמת של נגע עורי משתנה, צרידות לא חולפת, פצע שאינו מחלים והופעת גוש צווארי. כמו כן להימנע מגורמי סיכון ובעיקרם עישון וחשיפה לא מבוקרת לשמש. "כשהצעתי ליוסי להשתתף באירוע הוא קפץ על המציאה, ועשה זאת כמו גדול. ההשתתפות שלו היא מסר של ממש - הן לחולים, שאפשר להתגבר על מחלות גידוליות בצוואר וכן לצוות המטפל שנלחם ימים ולילות למענם ומתמלא אושר לראות את החלמתם", סיכם ד"ר הירשהורן בגאווה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully