וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחריד: מיכל חמצן נשאב למכונת MRI וגרם למותו של גבר

עודכן לאחרונה: 27.10.2021 / 11:04

גבר בן 60 מת במהלך בדיקת MRI לאחר שבלון חמצן נשאב לתוך מכשיר הבדיקה ופגע בראשו. וזה לא המקרה הראשון שתאונה כזאת מתרחשת

הנה חרדה שככל הנראה לא עוברת לכם בראש כשאתם הולכים לבדיקת MRI: גבר מת לאחר שמיכל חמצן נשאב לתוך מכונת דימות תהודה מגנטית (MRI) שבה נבדק. החולה בן ה-60 נבדק בבית חולים בעיר גימה שדרום קוריאה, ולפי דיווח המשטרה הוא נפגע בראשו על ידי מיכל חמצן של 60 קילוגרם שטס לתוך מכשיר ה-MRI לאחר שהופעל.

מכונות MRI פועלות על ידי כוח מגנטי חזק מאוד כדי לייצר תמונות של חלקי הגוף השונים, וזו הסיבה שלפני כניסה לחדר שבו מצויה מכונה כזו, החולה מתבקש להוריד תכשיטים וחפצים ממתכת, אם קיימים כאלה. המשטרה חוקרת כיצד הכניסו את מיכל החמצן לחדר מלכתחילה.

MRI היא בדיקה שנמשכת בדרך כלל בין רבע שעה לשעה וחצי, שבה לא ניתן לזוז, שכן תזוזה עלולה לפגוע באיכות התמונה שנוצרת מצירוף החתכים המצולמים. מכיוון שהבדיקה מבוצעת באמצעות שימוש במגנט חזק, ישנם מקרים בהם בשל גופים זרים מתכתיים בגוף לא ניתן לבצעה. כך למשל, מטופלים עם קוצבי לב, שתלי שבלול, אמצעי מניעה תוך רחמיים או רסיסים מתכתיים מפציעות ישנות - לא יכולים לבצע את הבדיקה.

MRI. ShutterStock
עובדת על כוח מגנטי חזק מאוד. מכונת MRI/ShutterStock

זהו אינו האירוע הראשון הכולל מכונת MRI ומיכל חמצן. בשנת 2018 גבר הודי מת לאחר שנשאב לתוך מכונת MRI בזמן שביקר קרוב משפחה בבית חולים נאיר (Nair) במומבאי שבהודו. רג'ש מארו בן ה-32 נגרר לתוך המכונה על ידי הכוח המגנטי שלה לאחר שנכנס לחדר עם בלון חמצן.

מקרה טרגי זהה לזה הנוכחי התרחש בשנת 2001, כאשר ילד בן שש שעבר בסריקת MRI בניו יורק מת כאשר מיכל חמצן ממתכת התעופף לעבר מכונת MRI וריסק את גולגולתו.

"למרות שמדובר באירוע עם סבירות אפסית להתרחש, תאונות כאלה עדיין ממשיכות לקרות באופן די קבוע, וזו תעודת עניות לתחום הרדיולוגיה", אמר טוביאס גילק, סגן נשיא בכיר של חברת Radiology-Planning המייצרת מכשירים כאלה, בעקבות התאונה האחרונה. "העובדה היא שכמעט בשום מקום בעולם לא קיימים כללים או דרישות מפורשות למלא אחר שיטות העבודה המומלצות שיעזרו למנוע בדיוק סוג זה של תאונות".

  • עוד באותו נושא:
  • mri

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully