וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזעזע: גבר הודי מת לאחר שנשאב לתוך מכונת MRI

30.1.2018 / 14:50

האירוע המצער התרחש בעיר מומבאי, לאחר שהצעיר שהגיע ללוות קרוב משפחה מבוגר. עד עכשיו למשטרה לא ברור בוודאות מה קרה, אבל צילומי אבטחה אמורים להסיר את הערפל מהמקרה הקשה

MRI. ShutterStock
מכונה שיכולה להיות מסוכנת. MRI/ShutterStock

הנה סיפור טרגי שהיינו צריכים לקרוא כמה פעמים כדי להבין מה בדיוק קרה בו: גבר הודי מת לאחר שנשאב לתוך מכונת MRI בזמן שביקר קרוב משפחה בבית חולים נאיר (Nair) במומבאי שבהודו, כך מדווחת העיתונות ההודית. רג'ש מארו בן ה-32 נגרר לתוך המכונה על ידי הכוח המגנטי שלה לאחר שנכנס לחדר עם בלון חמצן, כך על פי דיווח של המשטרה המקומית שעצרה רופא ועובד זוטר נוסף באשמה של גרימת מוות ברשלנות.

אז איך דבר כזה בכלל קורה? לא בטוח שגם המשטרה עדיין יודעת את כל התשובות למקרה שאירע בסוף השבוע האחרון, אבל החשד העיקרי הוא שהצעיר מת לאחר שנכנס לחדר עם קרוב משפחה מבוגר כשהוא נושא בלון חמצן. הכוח המגנטי של המכונה גרר את הגבר יחד עם בלון החמצן שהתנפץ במפגש עם המכונה - מה שיצר דליפה מאסיבית של חמצן נוזלי מתוך המיכל, אותו שאף מארו. העובדים משכו את הצעיר החוצה אך הוא היה נפוח ודימם בכבדות. מארו הובהל לטיפול נמרץ ומת עשר דקות לאחר מכן. דליפה של חמצן נוזלי מתוך המיכל, עלולה לגרום לכוויות חמורות מאוד, לחנק והרעלה.

קרובי משפחתו של הצעיר טענו שצוות בית החולים אמר למארו ולקרוביו כי המכונה כבויה וקראו לו להיכנס בבטחה אל החדר עם בלון החמצן של קרובו. ממשלת מהאראשטרה, שמומבאי היא בירתה, הודיעה כי תפצה את בני המשפחה ב-500 אלף רופי (כ-27 אלף שקלים). החקירה כאמור עדיין נמשכת וצילומים ממצלמת האבטחה שבחדר הועברו לידי גורמים רשמיים.

תצלום MRI של מוח אנושי. AP
הכוח המגנטי הוא שמאפשר למכונה להפיק צילומי איברים/AP

מכונות MRI (דימות תהודה מגנטית) פועלות על ידי כוח מגנטי חזק מאוד כדי לייצר תמונות של חלקי הגוף השונים וזו הסיבה שלפני כניסה לחדר בו מצויה מכונה כזו, החולה מתבקש להוריד תכשיטים וחפצים ממתכת, אם קיימים כאלה.

בשנת 2014 נפצעו שני עובדי בית חולים שהוצמדו בין מכונת MRI לבין מיכל חמצן ממתכת במשך ארבע שעות בבית החולים בניו דלהי. בשנת 2001, ילד בן שש שעבר בסריקת MRI בניו יורק מת כאשר מיכל חמצן ממתכת התעופף לעבר מכונת MRI וריסק את גולגולתו.

  • עוד באותו נושא:
  • mri
  • הודו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully