וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 צמחים שישמרו עליכם בריאים בחורף הזה

עודכן לאחרונה: 30.11.2022 / 9:04

עונת המחלות כאן, ומלבד הדרכים הקלאסיות להישמר מהן - תה עם דבש, מרק עוף וחיסון שפעת - יש עוד כמה דברים קצת פחות מוכרים שיכולים לשמור עליכם ממחלות חורף מציקות. הנה 5 צמחים שכדאי לכם לנסות

כל מה שצריך לדעת על מחלות חורף/מערכת וואלה! NEWS

בחורף התזונה שלנו משתנה באופן טבעי - מסלטים קלילים ושייקים צוננים אנחנו עוברים לתבשילים מחממים ומרקים מהבילים. אנחנו אמנם עושים את זה סתם כי קר לנו, אבל זו גם הדרך לשמור על עצמו ממחלות החורף. התזונה החורפית חייבת להיות מאוזנת ובריאה, בכדי להשביע, להזין וגם לחמם.

הדגש המרכזי בחורף הוא על ויטמינים ומינרלים שמפחיתים את הסיכון לחלות במחלות חורף, כמו ויטמין C ואבץ. הדרך הקלה, המשביעה והטעימה ביותר למקסם את צריכת הוויטמינים והמינרלים ושאר אבות המזון, שגם מקלה על העיכול ולא גורמת לתחושת כובד או עומס קלורי, היא צריכת מזונות על (סופר פוד). נכון, סופרפוד זה מונח בעייתי, שהרבה משווקים משתמשים בו כדי למכור מיני מאכלים במחירים מופקעים. אבל למרות שימוש היתר במונח, ישנם כמה מאכלים מזינים ובריאים במיוחד שכדאי לכל אחד ואחת לאכול יותר מהם, עכשיו ובכלל.

אז הנה 5 מזונות-על שכדאי לכם להוסיף לתפריט כדי שיחממו לכם את הלב והבטן בימים הקרים וגם יעזרו לחזק את המערכת החיסונית.

ספירולינה

אצת כלורלה וספירולינה. ShutterStock
אצה עם ערך תזונתי גבוה מאוד. ספירולינה/ShutterStock

ספירולינה היא אצה עם ערך תזונתי גבוה מאוד. בשנים האחרונות הספירולינה זוכה לפופולריות עצומה כתוסף מזון הנחשב למזון על. ארגון הבריאות העולמי הכיר בספירולינה כמקור של חלבון איכותי הכולל את כלל חומצות האמינו החיוניות, ברזל, סידן, אבץ וכדומה. כפית או שתיים של פתיתי ספירולינה כתוספת לשייק פירות תעלה מאוד את ערכו התזונתי ותעשיר אותו בחלבון צמחי זמין.

עוד בוואלה!

ממש כדאי לכם להוסיף ירוקים לתפריט. זו הסיבה

לכתבה המלאה

פולי קקאו

פולי קקאו. ShutterStock
לכו על רואו. קקאו/ShutterStock

פולי קקאו מזינים מאוד ועשירים בנוגדי חמצון עוצמתיים, במגנזיום, בברזל, באשלגן, בזרחן, בחומצות שומן חיוניות ובסיבים תזונתיים. אין כמו שוקו חם בחורף, אבל אם כבר מכניסים את הקקאו לתפריט כדאי מאוד שזה יהיה קקאו רואו - כלומר קקאו נא שלא עבר תהליכי קלייה וחימום. ההבדל בין קקאו רואו לקקאו קלוי הוא בכך שבתהליך הקלייה אובד חלק גדול מהרכיבים הבריאים. קקאו רואו שאינו מומתק עשוי לסייע באיזון רמות הסוכר והכולסטרול, לעיכול תקין והוא ידוע כמזון מעורר ומרומם את מצב הרוח.

אבקת עלי מאצ'ה אורגנית

משקה. Giphy
מומלץ לשתות אותה בטמפרטורה חמימה. מאצ'ה/Giphy

אבקת עלי מאצ'ה מכילה נוגדי חמצון, חומצת אמינו, ויטמינים ומינרלים ביניהם ויטמין C, אבץ ומגנזיום, סיבים תזונתיים וכלורופיל. מומלץ לשתות אותה בטמפרטורה חמימה, וניתן להוסיף אותה לשייקים, למיצים, קרטיבים ולקינוחים אם רוצים להוסיף בריאות ובנוסף צבע ירקרק ומעניין.

אבקת סרפד

אילוסטרציה. ShutterStock
אחד מצמחי המרפא הידועים בעולם. סרפד/ShutterStock

איכשהו תמיד מתייחסים לסרפד כאל צמח קשוח ולא נגיש, אבל הסרפד ידוע כאחד מצמחי המרפא החשובים והנפוצים בעולם, שמשמש ברפואת הצמחים המסורתית למגוון רחב של מטרות טיפוליות זה מאות שנים. מה שפחות ידוע הוא שצמח זה עשיר מאוד ברכיבים תזונתיים, כולל מעל ל-30 אחוזי חלבון ותכולת מינרלים גבוהה ביותר. לכן, הוא נחשב לאחד ממזונות העל החשובים והעשירים ביותר בעולם. אחד מהיתרונות הבריאותיים הבולטים של הסרפד הוא הפרופיל התזונתי המרשים שלו: עלי הסרפד עשירים בברזל וגם בכלורופיל - מולקולה נוגדת חמצון שדומה במבנה שלה להמוגלובין שבדם.

ואף מילה על חוביזה: המדריך למלקט המתחיל

פולן דבורים

פולן היא אבקת פרחים הנאספת ומעובדת על ידי דבורת הדבש. האבקה מכילה מגוון חומרים מזינים ההופכים אותה למזון ייחודי עם מגוון חומצות אמינו חיוניות, ויטמינים ומינרלים. לאחר איסוף הפולן, הוא מיובש בעדינות כדי לשמר את תכולתו התזונתית. את הפולן ניתן להוסיף לשיקים, להעשרת סלטים, לפיזור על קינוחים מתוקים, על דייסות חמות או קרות. אפשר להנות מהם אפילו סתם כך, המתקתקות שלהם נותנת את המענה כשהגוף פתאום מבקש משהו מתוק, הן יכולות להיות הממתק האולטימטיבי.


ייעוץ מקצועי: ברא צמחים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully