זה הסופרפוד שאתם באמת צריכים לאכול

בטח כבר נמאס לכם לראות מאכלים שמתוייגים כמזונות על רק כדי שתשלמו עליהם יותר, אז מזל שמוסד מחקר מוביל פרסם לאחרונה רשימה של סופרפודס עם הוכחות וקבלות

מערכת וואלה! NEWS
זה עדיין נחשב סופרפוד כשזה בפיתה? כרובית צלויה בפיתה (צילום: נמרוד סונדרס)

סופרפוד זה מונח בעייתי. בשנים האחרונות הרבה משווקים משתמשים בו כדי למכור לכם כל מיני מאכלים במחירים מופקעים. אבל למרות שימוש היתר במונח ישנם בכל זאת כמה עשרות מזונות מזינים ובריאים במיוחד שכדאי לכל אחד ואחת לאכול יותר מהם, עכשיו ובכלל.

החלק המאתגר בתחום הזה הוא לנסות להבין מה באמת מכיל עושר של מרכיבים תזונתיים חיוביים ומה הוא תרגיל שיווקי מוצלח. לשם כך, כדאי תמיד לפנות למדע ולמחקרים מבוססים. במרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) יצרו דירוג של מאכלים, שמבוסס על התועלת התזונתית שיש בכל אחד מהם פר קלוריה.

מחקרים מצביעים על כך שאנשים שמרבים לאכול מהמאכלים הבאים נוטים להיות רזים יותר ולחיות יותר שנים בהשוואה למי שממעטים לאכול מהם או נמנעים מהם לחלוטין, והם נמצאו קשורים גם בהפחתת הסיכון למחלות כרוניות כמו סוכרת ומחלות לב.

עוד בנושא:
בחנו את עצמכם: סופר-פוד או משהו שהמצאנו?
ישן הוא החדש החדש: מזונות על מהעולם העתיק
4 מאכלים בריאים שלא כדאי לאכול יותר מדי מהם

עוד באותו נושא

עלה ירוק: איזה ירק עלי הוא הכי בריא

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    לוגו - פיקוד העורףפיקוד העורף

    התרעות פיקוד העורף

      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully