וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולם נורא חולים עכשיו. איך מתמודדים עם זה?

מרגלית שילה

עודכן לאחרונה: 13.11.2022 / 8:55

מחלות החורף כבר לגמרי כאן, והמון אנשים מסתובבים עם אף נוזל, שיעול ומבט עייף. אז החלטנו לבדוק איך מתמודדים עם זה באופן טבעי - ואם יש דרך למנוע את מחלות החורף האלה?

כל מה שצריך לדעת על מחלות חורף/מערכת וואלה! NEWS

מדי חורף מגיעים לישראל זנים עונתיים של מחלות, כמו שפעת, שיוצרים גלי תחלואה רבים. כרגע נראה כאילו כולם סביבנו חולים, עם אפים דולפים, שיעולים מתישים והרגשה כללית רעה, ונראה כי זה רק עניין של זמן עד שגם אנחנו ניפול שדודים. ובכל זאת, יש אנשים שצולחים את החורף בקלות, ולא נדבקים בכל וירוס שעובר לידם. הסיבה לכך היא יכולת המערכת החיסונית האישית להתגונן ולהדוף את אותם החיידקים ונגיפים, או לעצור את התפתחות המחלה עם הופעת הסימנים הראשוניים.

תזונה נכונה, בריאה ואיכותית היא הגורם העיקרי למערכת חיסון בריאה, לכן יש חשיבות רבה למזון שאנו אוכלים. מומלץ בחורף לאכול מזונות מבושלים, מחממים. העשירו את האוכל בירקות מבושלים כמו גזר, צנון, לפת, סלק אדום, תפוח אדמה מתוק, שורשי חזרת, כמהין, ארטישוק ירושלמי, דלעת, קישוא, כרישה וקולרבי. כדאי גם להוסיף לתפריט קטניות כמו חומוס, שעועית ועדשים. גם את הפירות מומלץ לחמם ולהוסיף להם תבלינים כגון ציפורן, קינמון או זנגוויל, עם סגולות מרפא ייחודיות.

בעונה מאתגרת זו ניתן להיעזר גם בתוספי תזונה, כגון ויטמין C, בטא קרוטן, אבץ, ויטמין A , ויטמין D, ונוגדי חמצון אחרים שמשפרים את תפקוד מערכת החיסון.

מרגישים סימני צינון ראשונים? נסו צמחי מרפא

בצמחי מרפא ניתן להשתמש גם כחיזוק, למניעת חולי, וגם בשלביה הראשונים של המחלה.

אכינצאה: משמשת למניעה ולטיפול בזיהומים ודלקות שמקורם ויראלי או חיידקי, בעיקר הצטננות ושפעת, תוך חיזוק כללי של מערכת החיסון. ניתן ליטול ככמוסות לבליעה, ככדורים למציצה או כנוזל.

פרופוליס: מכיל חומצות אורגניות, חומרים נוגדי חמצון ומכלול ויטמינים ומינרלים, לטיפול בזיהומים ממקור חיידקי, ויראלי או פטרייתי, להקלה על הצטננויות, שפעת ודלקות גרון, ולהגלדת פצעים ופגעי עור. פעולת הפרופוליס היא אנטי בקטריאלית, וניתן ליטול אותו בשילוב עם תרופות אנטיביוטיות במידת הצורך. כיום מופיעים בשוק גם תרסיסים המורכבים מפרופוליס וכמו כן ניתן לקחתו ככדורים לבליעה, כגלולות למציצה וכנוזל.

פרחי אכינצאה ותמצית בבקבוק. ShutterStock
מחזקת את מערכת החיסון. אכניציאה/ShutterStock

פרחי הסמבוק: מקובלים לשימוש נגד הצטננות, חום וכאבי גרון. גרגירי הסמבוק השחור ממריצים את פעילות מערכת החיסון ויעילים נגד זנים שונים של נגיפי השפעת. ניתן לשתות כמיץ או תה, או לבלוע כמוסות.

אסטרגלוס: משפר את מערכת החיסון ומחזק את התנגדות הגוף למחלות. במחקרים קליניים הוכח כי אסטרגלוס מקטין את שכיחות המחלה ומקצר את מהלכה.

עוד בוואלה!

4 רכיבים טבעיים שיכולים לחזק את המערכת החיסונית שלכם

לכתבה המלאה

חולים? זה הזמן לשמנים ארומטיים

ניתן להקל על הסימפטומים של מחלת השפעת ומחלות חורף אחרות על ידי שימוש בשמנים ארומטיים.

שמן פלפל שחור: לשיכוך כאבים, חיטוי וחימום. יעיל במצבי הצטננות ושפעת, כאבים בשרירים וצמרמורת. בשמן ניתן להשתמש כחלק מתערובת שמנים לעיסוי הגוף.

שמן מעלי אקליפטוס: לשיכוך כאבים ולחיטוי. יעיל במצבים של שפעת, הצטננות ובסביבה בה ישנם אנשים חולים. ניתן לטהר בעזרתו את האוויר על ידי מכשיר אדים או להשתמש בו כחלק מתערובת שמנים לעיסוי.

שמן מנטה: משכך כאבים, נוגד דלקות, מחטא, מכייח ומעורר הזעה. יעיל בטיפול בשפעת ובהצטננות, מקל על שיעולים וכאבי ראש ומוריד חום. מומלץ להשתמש בו כחלק מתערובת לעיסוי.

שמנים נוספים מומלצים כוללים שמנים המופקים מלבנדר, בן אזוב רפואי, ברוש, ריחן, מליסה ורוזמרין. אלו מקלים על שפעת והצטננויות.

תרופות סבתא שבאמת עובדות

תרופות סבתא מומלצות לכאבי גרון:

• לגרגר תמיסה של 3% מלח לימון במים, אחת לשעה במשך היום.

• לערבב ספל תה מרווה, 2 כפות חומץ תפוחי עץ וכפית מלח ולגרגר אחת לחצי שעה.

• לגרר בצל גדול בפומפייה ולסנן. להוסיף למיץ הבצל כף דבש, חצי לימון סחוט וכף קוניאק, ולערבב היטב לקבלת נוזל אחיד. יש ליטול כף כל שעתיים.

תרופות טבעיות לטיפול בצינון ושפעת. ShutterStock
סבתא יודעת מה טוב. פתרונות טבעיים להצטננות/ShutterStock

תרופות סבתא מומלצות להצטננות:

• להרתיח שערות של קלחי תירס עם 10 גרם ג'ינג'ר (זנגוויל) טרי או מקלות קינמון, וכף סוכר חום. לשתות ולהתחמם.

• מים חמים בתוספת מקלות קינמון, דבש או סוכר חום, להקלה על כאבי שרירים.

• במצבים של שיעול ניתן לקלף 3-4 שיני שום ולחתוך לחצי ולטגן עד שיזהיבו, לקרר, ללעוס ולבלוע לפני הארוחה ולפני השינה על קיבה ריקה.

מרגלית שילה היא מטפלת רפואה סינית, I.A.TCM, צמחי מרפא ורפואה אנטרופוסופית, ומנהלת קידום בריאות ורפואה משולבת - לאומית שירותי בריאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully