וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונת השפעת עומדת להיות קשה במיוחד, וזה מה שאתם חייבים לדעת

עודכן לאחרונה: 31.10.2022 / 7:22

כל שנה אנחנו קוראים לכם להתחסן נגד שפעת, אבל השנה זה נראה דחוף מתמיד. הסיבה - הגוף שלנו לא פגש את נגיפי החורף בגלל הסגרים של הקורונה והוא רגיש יותר

חברי מערכת וואלה מתחסנים/צילום: עידו שחם, עריכה: הדס נאור

עונת השפעת הגיעה מוקדם לארצות הברית, ועל פי נתונים שפורסמו בסןף השבוע על ידי המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן, כמויות האשפוזים מהמחלה גבוהות מתמיד. ה-CDC מעריך כי היו לפחות 880 אלף חולים בשפעת, כמעט 7,000 אשפוזים ו-360 מקרי מוות משפעת בארה"ב העונה. השבוע דווח גם על מוות ראשון של ילד מהמחלה.

חיסון נגד שפעת היא עדיין הדרך הטובה ביותר להגנה מפני המחלה, אומרים מומחים. והזמן הכי טוב לעשות את זה הוא ממש עכשיו. בדומה לשנים קודמות, ה-CDC המליץ ​​לאנשים לקבל חיסון נגד שפעת לפני סוף אוקטובר. אבל שיעורי החיסון נגד שפעת נמוכים מהרגיל לתקופה זו של השנה. והסיבה לכך היא ככל הנראה חיסוני הקורונה שניתנו למיליונים רבים בשנתיים החולפות.

פער החסינות מפני השפעת, כפי שהוגדר על ידי המומחים, נובע כנראה מהעלייה במקרי RSV, ומהעובדה שאנשים מחוסנים עדיין יכולים לחלות - אבל מטרת החיסון היא להגן מפני התוצאות והסיבוכים החמורים ביותר. "אנחנו מכירים בכך שהחיסון נגד שפעת אינו מושלם. זה לא יכול להגן לחלוטין על כולם מפני שפעת", אמרו, "החיסונים עוזרים להרחיק אותך מחדר המיון, מבית החולים, מהיחידה לטיפול נמרץ, והם מגנים עליך מפני מוות".

גבר מתחסן נגד שפעת. ShutterStock
מגן מפני אשפוזים ומוות. חיסון שפעת/ShutterStock

"כדאי לוודא שהילדים מעל גיל 6 חודשים במשפחה יקבלו את חיסוני השפעת שלהם. זה חשוב עוד יותר השנה כי לא ראינו הרבה שפעת בשנתיים האחרונות, ולכן כולם נכנסים לעונה הזו עם פחות חסינות ופחות הגנה מפני זיהומים קודמים", אמרו המומחים.

אנשים הנמצאים בסיכון לסיבוכים ממחלות בדרכי הנשימה, כולל קשישים ואנשים עם מערכת חיסונית חלשה, צריכים לפנות לרופא ברגע שהם מתחילים להבחין בתסמינים כלשהם, שכן ישנם טיפולים עבור קורונה ושפעת המציעים הגנה נוספת מפני סיבוכים של המחלות, הוסיפו המומחים. "מנקודת המבט של וירוסים בדרכי הנשימה, עונת החורף התחילה מוקדם. אם אתם מפתחים תסמינים, בבקשה אל תלכו לבית הספר או לעבודה. תשארו קצת בבית כדי שלא תפזרו את הנגיף - מה שהוא לא יהיה", סיכמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully