וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוס מיץ תפוזים ביום מורידה את הסיכון לשבץ

יש כאלה שלא יכולים לוותר על כוס המיץ שלהם במהלך היום ואילו אחרים מסתכלים עליה כמו על תמרור אזהרה. מחקר הולנדי מצא יתרון מאוד משמעותי לשתיית כוס מיץ תפוזים ביום. ולא, זה לא חייב להיות עם ארוחת הבוקר

מיץ תפוזים. ShutterStock
עוזר במניעת שבץ. כוס מיץ תפוזים/ShutterStock

בשנים האחרונות מיצי פירות זוכים לפרסומת שלילית בעקבות תכולת הסוכר הגבוהה שלהם. מחקר הולנדי רחב היקף מחזיר אותם לכותרות - והפעם כך נראה באופן חיובי.

חוקרים מהמכון הלאומי ההולנדי לבריאות הציבור ערכו מחקר שארך 15 שנים וכלל 35 אלף נחקרים, גברים ונשים, בגילאי 20-70. הנחקרים מילאו שאלוני תזונה, ביניהם דיווחו על שתית מיצים טבעיים. הממצאים הראו כי מי ששתה בין ארבע לשמונה כוסות מיץ תפוזים בשבוע הוריד את הסיכון שלו ללקות בשבץ ב-24 אחוזים. אפילו שתיה של כוס מיץ תפוזים שלוש פעמים בשבוע הוכיחה את עצמה עם ירידה של 20 אחוזים בסיכון ללקות בשבץ. אבל זה לא הכל, גם כאשר בחנו מחלות לב, החוקרים מצאו כי מי ששתה באופן קבוע מיץ תפוזים טבעי הוריד את הסיכון שלו ללקות במחלות עורקים בכ-13 אחוזים. הממצאים פורסמו בכתב העת BMJ תזונה.

עוד בנושא:
לרוויה: 9 המשקאות הכי בריאים שיש
האם מיצי הפירות והירקות באמת כל כך בריאים?
למה כולם שותים פתאום מיץ סלרי?

שבץ מוח גידול רנטגן. ShutterStock
שבץ מוחי היא מחלה מסוכנת ונפוצה/ShutterStock

שבץ מוחי היא מחלה מסוכנת ונפוצה, במיוחד בגיל מתקדם. במדינות המפותחות שבץ עומד במקום שלישי בסיבות המוות, ולאנשים ששרדו את השלב החריף, הוא מהווה את הסיבה המובילה לנכויות קשות לכל החיים. שבץ נחשב למצב חירום רפואי ודורש טיפול רפואי מיידי. כיום יודע שמרבית מקרי השבץ קורים עקב חסימה של עורקים שמספקים דם למוח. חלק קטן ממקרי השבץ נגרמים עקב דימום מוחי על רקע קרעים בכלי הדם. כאשר כלי הדם נחסם או נקרע, חוסר הספקת הדם לאותו אזור גורם לסבל רקמת המוח והתוצאות מופיעות מיד. המוח אחראי על תפקודי תנועה, תחושה, קוגניציה ואחרים ולכן שבץ עלול לגרום למגוון רחב של הפרעות.

למרות הממצאים החד משמעיים החוקרים ממליצים לנסות להחליף את מיצי הפירות בפירות שלמים מכיוון שיש יותר מחקרים שמראים את היתרונות הבריאותיים שלהם. מספר רב של מחקרים כבר הצליחו למשל להוכיח בעבר שפירות הדר מסייעים בהגנה על המוח מנזקים שעלולים להתפתח לדמנציה או אלצהיימר. חומצה ציטרית מכילה בתוכה כימיקל בשם נובילטין, שניסויים שבוצעו בבעלי חיים הוכיחו כי הוא מסוגל לעכב ואפילו להפוך פגיעות בזיכרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully