פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      למה כולם שותים פתאום מיץ סלרי?

      אחרי טרנדים מאוסים כמו אכילת קייל, מריחת שמן קוקוס ופסטה מזוקיני הגיע תורו של מיץ הסלרי לכבוש את הפיד שלכם. רבים פותחים את הבוקר במיץ גבעולים ירוק ומוכנים להישבע שהוא הפיתרון לכל המחלות והבעיות. האם הדרך לבריאות איתנה מחייבת סחיטת כרפסים יומית?

      סלרי (ShutterStock)
      מוכנים לפתוח כל בוקר עם מיץ סלרי רענן במקום אספרסו? גבעולי סלרי (צילום: ShutterStock)

      אם לא נתקלתם עדיין בהאשטאג מיץ סלרי באינסטגרם כדאי שתרעננו את רשימת המעקב שלכם. סלבריטאים וכל מי שמנסה לרדת במשקל (טוב, כמעט כולם) מעלים לסטורי תיעוד שלהם מדגמנים בגאווה מיץ סלרי טרי ורענן. המשקה הירוק זוכה לפופולריות מטורפת בזמן האחרון שחייב לברר האם הוא אכן בריא כפי שהוא נראה?

      כשבוחנים את הערכים התזונתיים של הסלרי מגלים שהוא עשיר מאוד ב-H2O (כלומר, מים). למעשה, רוב הירקות עשירים במים ולכן המחיר הקלורי שלהם נמוך במיוחד. ב-100 גרם סלרי יש רק 16 קלוריות, אבל בניגוד לתפיסה הרווחת אין באמת דבר כזה "ערך קלורי שלילי" ואכילתו אולי תגרום לכם לחשוב שאתם בריאים יותר, אבל לא תשרפו יותר קלוריות רק מנגיסות קולניות של גבעולים ירוקים באופן ספייס בעבודה.

      עוד בנושא:
      5 מאכלים "דיאטטיים" שהורסים לכם את הדיאטה
      די עם השקר הזה: אין דבר כזה ערך קלורי שלילי
      עלה ירוק: איזה ירק עלי הוא הכי בריא

      מיץ סלרי הפך כבר לטרנד רותח בפיד שלכם

      סלרי, או בשמו העברי כרפס, עשיר בשלל וויטמינים ומינרלים כמו סידן, ברזל, אשלגן, ויטמין A וויטמין C, ויטמין K וחומצה פולית. שמו נקשר במניעת דלקות בדרכי השתן, אבנים בכליות, הורדת ערכי כולסטרול, מחלות לב, הורדת סוכר בדם ושיפור חיי המין. חובבי הטרנד מוכנים להישבע שמיץ סלרי יעיל לפחות כמו קפה בשעות הבוקר המוקדמות ובמיוחד אחרי שנת לילה גרועה.

      בניגוד למיצי פירות, מיץ סלרי סחוט לא מכיל כמעט סוכר טבעי ולכן מצפונכם יכול להיות שקט אחרי כמה כוסות ממנו (אם הצלחתם לחבב את הטעם האופייני לו). עם זאת, כמו עם פירות וירקות אחרים סחיטתם פחות מומלצת. "אני תמיד ממליצה למטופלים שלי לאכול ירקות ולא לסחוט אותם. זאת משום שהסיבים בירק חשובים לירידה במשקל, לוויסות רמות הסוכר בדם ותחושת השובע", אומרת הדיאטנית איימי שפירא. היתרון בצריכת מיץ סלרי הוא ריכוז גבוה יותר של ויטמינים וחומרים מזינים. שמונה גבעולים בינוניים יספיקו לכם לכוס מיץ ולתמונה מגניבה לאינסטגרם.

      עוד לקוחה מרוצה

      אבל למרות ההתלהבות הגדולה ממיץ סלרי ברשתות החברתיות, כדאי לצרוך אותו במשורה ובזהירות כדי לשלול תגובות אלרגיות או תופעות לוואי בגלל מצב בריאותי בעייתי או התנגשות עם תרופות קבועות. במיוחד לאור העובדה שמחקרים על השפעת המיץ טרם התפרסמו. "אין לנו מספיק מידע על היתרונות שלו כמו שאנחנו יודעים על היתרונות של אבוקדו או שמן זית", אומרת הדיאטנית סינתיה סאס. "זה גם אומר שאנחנו לא באמת יודעים מהי הכמות האופטימלית או התדירות המומלצת ממנו".

      שתי הדיאטניות ומומחים נוספים לא ממהרים כאמור להתלהב מהטרנד הירוק אבל ממליצים בכל מקרה לנסות את המיץ למשך חודש שלאחריו ניתן יהיה לדעת האם ההרגשה הכללית משתפרת. כולם מסכימים על כך שאין טעם לסמוך על מיץ ירק שישפר באופן פלאי בריאות רעועה והרגלי תזונה בעייתיים במיוחד. מיץ סלרי יכול להועיל רק במסגרת דיאטה מאוזנת במסגרת אורח חיים בריא, למרות התמונות מעוררות הקנאה בפיד שלכם.