וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק לבטן: כל מה שטוב בתה קמומיל

גפן בן צור

2.1.2017 / 8:28

תה קמומיל מוכר במשך אלפי שנים כמעין תרופה טבעית המקלה על כאבי בטן ומרגיעה את העצבים. הנטורופתית גפן בן צור עם כל היתרונות של הצמח המיוחד הזה

תה קמומיל. ShutterStock
תרופה טבעית. תה קמומיל/ShutterStock

זהו אחד הצמחים המומלצים ביותר על ידי נטורופתים בכל העולם והוא מוכר גם בשם בבונג. פרחי הקמומיל ידועים בהשפעה המרגיעה שלהם, וגם ככאלה המקלים על כאבי בטן, כאבי ראש, בעיות עור ותסמינים נוספים.

עוד בנושא:
מליסה אהובתי: החליטה הכי בריאה לחורף הזה
תירגעו: הנה 5 צמחים מרגיעים שאפשר להכניס לתה
איך להגן על המערכת החיסונית בחורף על פי הרפואה הסינית

הקמומיל הוא צמח עדין ונחשב בטוח מאוד לשימוש עבור ילדים ומבוגרים כאחד. הקמומיל, כמו צמחי מרפא אחרים, מכיל פוליפנולים ופלבנואידים, שהם רכיבים צמחיים המתפקדים כנוגדי חמצון המפחיתים נזק ופגיעה במבנה ובתפקוד תקין של תאים ומערכות בגוף. הנה עוד כמה מהיתרונות הבריאותיים שלו:

נדודי שינה

תה קמומיל לפני השינה יסייע לכם להירגע ויתרום לשינה רגועה בלילה. בעיות שינה יכולות להיות קשורות לחוסר שקט, מחשבות טורדניות ומתח. קמומיל לפני השינה תורם לתחושת רוגע והרדמות קלה יותר. חליטת קמומיל מרגיעה מצבי חרדה, מרפה שרירים ומפחיתה את תחושת המתח.

מחקר מצא כי אנשים שצרכו 270 מ"ג של תמצית קמומיל פעמיים ביום במשך 28 ימים הפחיתו את ההתעוררות שלהם במהלך הלילה בכשליש ונרדמו 15 דקות מהר יותר מאשר אלה שלא צרכו את התמצית.

דלקת עיניים

אם יש לכם דלקת עיניים או גירויי שנגרם מאלרגיה, הכינו חליטת קמומיל, המתינו שהיא תתקרר מעט ועשו לכם קומפרסים מצמר גפן טבול בחליטה. זה מנקה את העין ומרגיע את הגירוי והדלקת, שכן לצמח השפעה אנטי דלקתית.

עוד באותו נושא

סערה בכוס: הסיבות הכי בריאות לשתות תה

לכתבה המלאה
חריקת שיניים. ShutterStock
מחטא את החניכיים ואת חלל הפה/ShutterStock

דלקת חניכיים

דלקת חניכיים היא מצב שכיח שנפוץ גם בקרב מבוגרים וגם בקרב ילדים ובני נוער. מעבר לפן האסתטי, דלקת חניכיים שלא מטפלים בה עלולה לגרום לנסיגת חניכיים, ואף להגדיל את הסיכון למחלות לב.

הקמומיל הוא צמח מחטא ואנטי דלקתי לכן ניתן להכין חליטת קמומיל מרוכזת, ולגרגר אותה בפה למספר דקות, לאחר שצחצחתם שיניים והשתמשתם בחוט דנטלי. הרבו גם בשתיית חליטות צמחים לאורך היום, כמו קמומיל או מרווה.

אקזמה ופסוריאזיס

אמבט עם פרחי קמומיל מרגיע את העור ומומלץ לסובלים מבעיות עור, גרד או אדמומיות. הוא מצוין לטיפול בדלקות עוריות, פצעים וכוויות על העור. גם לתינוקות הסובלים מעור רגיש במיוחד או תפרחת חיתולים, ניתן להכניס לאמבט חליטת קמומיל מרוכזת.

ניתן לחלוט חצי כוס פרחי קמומיל במים חמים, או לחילופין להשתמש ב-5 תיונים, לחכות לפחות 10 דקות ולהכניס לאמבט. דרך נוספת היא לערבב שמן שקדים עם מספר טיפות של שמן אתרי קמומיל גרמני ולהוסיף לאמבטיה.

כאב בטן. ShutterStock
מפחית היווצרות של כיבי קיבה. אישה אוחזת בבטנה הכואבת/ShutterStock

דלקות במערכת העיכול

קמומיל הוא אחד הצמחים העיקריים לטיפול בדלקות במערכת העיכול כמו דלקת בקיבה, קוליטיס וקרוהן. בזכות היותו צמח אנטי דלקתי, הוא עוזר להפחתת הדלקת, גם למצבים של כיב פפטי (אולקוס). בנוסף הוא טוב לכל בעיות העיכול, מקל על כאבי בטן, גזים ותחושת נפיחות וכבדות לאחר ארוחה. מחקרים שנערכו בבעלי חיים מצאו כי הוא תורם גם להפחתת היווצרותם של כיבים ומגן מפני שלשולים.

תסמונת המעי הרגיז

אם אתם נוטים לסבול מכאבי בטן והפרעות בעיכול כשאתם לחוצים, קמומיל הוא בדיוק הצמח בשבילכם. הוא מרגיע ומפחית את תחושת החרדה, ובנוסף הוא נהדר להרגעה של כאבי בטן ועוזר להסדרת העיכול. תסמונת המעי הרגיז, קשורה למצב הרוח ולמתח, שתית חליטת קמומיל חמה או קרה לאורך היום תגרום לכם להרגיש הרבה יותר טוב.

גפן בן צור היא נטורופתית N.D

  • עוד באותו נושא:
  • תה
  • קמומיל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully