וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מליסה אהובתי: החליטה הכי בריאה לחורף הזה

גפן בן צור

7.12.2017 / 6:53

הטעם הלימוני העדין של המליסה לא יסגיר את היתרונות שיש לה לבריאות שלכם: מהקלה על כאבי בטן ועזרה למערכת העיכול ועד להרגעה ועזרה בהתמודדות עם נדודי שינה. הכירו את הצמח שמומלץ להכניס לתה החורף

מליסה. ShutterStock
תוספת מומלצת לתה שלכם. מליסה/ShutterStock

אומנם אפשר להתווכח אם מה שיש כאן נחשב לחורף, אבל אי אפשר לקחת מהעונה הזו את העובדה שהיא גורמת לנו לשתות יותר תה. בין אם זה בגלל אי אלו מחלות, או סתם בשביל להתחמם, זה ללא ספק הזמן ליהנות ממה שגידלתם באדניות שלכם. ומליסה היא אחד הצמחים שהכי כדאי לכם להוסיף לתה.

עוד בנושא:
חיסון טבעי: לחזק את הגוף עם צמחי מרפא
שכחו ממה שידעתם: יש דרך טובה ובריאה יותר להכין תה
8 צמחי מרפא שאתם חייבים להכיר

יש לה טעם לימוני עדין, היא מרגיעה, משפרת מצב רוח ועוזרת לעיכול תקין. הנה עוד כמה סיבות שישכנעו אתכם להכניס אותה לתה:

מרגיעה חרדה וחוסר שקט

המליסה נחשבת לצמח אנטי דכאוני, מרגיע ומשפר את מצב הרוח. היא ידועה כצמח שמפחית את רמות המתח והחרדה ולכן מומלצת במצבים של חוסר שקט. בתקופות בהן הראש לא מפסיק לעבוד והמחשבות מתרוצצות בלי הפסקה, כדאי להחליף את הקפה בחליטות צמחים מרגיעות.

מטפלת בהרפס

מליסה מכילה שני חומרים בעלי יכולות אנטי ויראליות - חומצה קפאית וחומצה רוזמרינית. חומרים אלה הם בעלי יכולות חזקות נגד וירוסים וגם נגד חלק מהחיידקים.

המליסה יעילה במיוחד נגד זיהומי הרפס ומריחה של שמן אתרי מליסה מהול בשמן צמחי, עשויה לקצר את משך המחלה ואף למנוע את התפשטותה. בטיפול מקומי היא מתאימה גם לטיפול באקזמה ומקלה על גרד ואדמומיות.

עוד באותו נושא

החגים מכניסים אתכם ללחץ? הנה 5 צמחים מרגיעים

לכתבה המלאה

עוזרת לנדודי שינה

בעיות שינה הן תופעה נפוצה מאוד, כאשר הסיבות לכך הן מגוונות והשכיחות עולה עם הגיל. השינה חשובה לתפקוד הפיזי והנפשי שלנו ולכן חשוב לטפל בבעיות שינה. ברפואה האלטרנטיבית קיימות טכניקות להתמודדות עם בעיות אלה באמצעות רפלקסולוגיה, פרחי באך וטיפול בצמחי מרפא.

מליסה היא צמח סדטיבי, מרגיע ומשרה שינה. זהו צמח בעל השפעה עדינה, כך שאין בעיה לשתות אותו גם במהלך היום. שילוב של מליסה עם צמחים מרגיעים נוספים בשעות הערב עשוי להוריד את רמות המתח ולסייע להרדמות ושינה טובה יותר. זהו צמח בטוח לשימוש ומתאים גם לילדים וגם למבוגרים.

מליסה. ShutterStock
מסייעת בהפחתת כאבי בטן. אישה שותה תה צמחים/ShutterStock

מפחיתה כאבי בטן

שתיית תה מליסה מקלה על בעיות עיכול, כאבי בטן ונפיחות. בשל האיכויות המרגיעות של המליסה והשפעתה על מערכת העיכול, היא מומלצת במיוחד לסובלים מתסמונת המעי הרגיז, שכ-20 אחוזים מהאוכלוסייה סובלים ממנה והיא מתאפיינת בכאבי בטן חזקים, גזים ונפיחות עם שינוי ביציאות.

גם אנשים שלא סובלים מהתסמונת עשויים להכיר את תופעת הבטן הרגיזה (לפני אירוע חשוב, מבחן, או נסיעה לחו"ל), והיא קשורה לרוב למצבי סטרס שמשפיעים על פעילות מערכת העיכול. אם אתם סובלים מכאבי בטן, תחושת נפיחות או כבדות, תה מליסה יכול להקל על אי הנוחות, להרגיע ולסייע לעיכול תקין.

מקלה על כאבי ראש

כאבי ראש הנובעים ממתח מהווים כ-90 אחוזים מכלל כאבי הראש ונגרמים לרוב כתוצאה משרירים תפוסים או מתח נפשי. אם אתם נוטים לסבול מכאבי ראש כאשר אתם במתח, מליסה יכולה להועיל ולשפר את הרגשתכם, שכן היא משרה תחושת רוגע ומסייעת בהפגת מתחים.

משפרת תפקוד קוגניטיבי

על פי מחקרים שנעשו לאחרונה נראה כי למליסה יכולת לשפר את התפקוד הקוגניטיבי. החוקרים מצאו כי מליסה מגבירה את פעילותו של אצטיל כולין - מתווך עצבי שקשור בין היתר לזיכרון ולמידה ושנמצא כחסר אצל חולי אלצהיימר. למליסה יש השפעה על היכולת לאגור מידע ולשחזרו, אך עדיין מוקדם לקבוע חד משמעית שהיא יכולה לסייע לחולי אלצהיימר. היא עשויה לסייע במצבים של זיכרון חלש ומומלצת גם לסטודנטים.

גפן בן צור היא נטורופתית N.D

  • עוד באותו נושא:
  • מליסה
  • תה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully