וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם קוביות החסינות הטרנדיות באמת מונעות מאיתנו לחלות?

11.2.2024 / 0:05

אנשים מכינים לעצמם קוביות מוקפאות עתירות במרכיבים מזינים שלכאורה מסייעים בחיזוק המערכת החיסונית - אבל האם הקוביות האלו באמת שוות את ההכנה?

ככה תכינו את "קוביות החסינות" ששומרות על הבריאות/TikTok/@moribyan

גם לכם ודאי עלה הרעיון לבלוע כל דבר שיכול לסייע למערכת החיסונית שלכם בזמן שאתם חולים - ומתברר שיש רבים שעושים את זה גם כשהם לא. למעשה יותר ויותר אנשים התחילו להכין לעצמם "קוביות חסינות" מוקפאות עתירות בויטמינים ומרכיבים מזינים המיועדים לחיזוק המערכת החיסונית.

בזמן שמומחים מזהירים מפני המשך הטריפלדמיה - הזינוק במקרי RSV, שפעת וקורונה - ההאשטאג #ImmunityCubes צבר כבר יותר מ-4.6 מיליארד צפיות בטיקטוק. מדובר בקוביות מזון עשויות מרכיבים מזינים המעורבבים יחד ומוקפאים כדי להיות זמינים להוספה למים חמים, תה או שייק לצורך מתן בוסט של ויטמינים. "מזונות מסוימים עשירים בחומרים מזינים והם בהחלט יכולים לעזור ולתמוך במערכת החיסונית שלך", אמרה ד"ר נטשה בהויאן מ-One Medical, ל-The Post.

על אף שהמתכון לקוביות החסינות משתנה מעט מאדם לאדם, הוא מכיל בדרך כלל שילוב כלשהו של תפוז, לימון, ג'ינג'ר, גזר, כורכום, דבש גולמי, פלפל שחור, חלב קוקוס, מי קוקוס ומים רגילים. "הם מתוקים, הם חמוצים, הם קרמיים והם מלאים במרכיבים שיעזרו לשמור על המערכת החיסונית שלכם במצב טיפ-טופ, כל החורף", כתבה בבלוג שלה עורכת הדין ומחברת ספרי הבישול ניקול ק. מודיק, הידועה ברשת בשם קייל ג'אנקי. "לא רק שהם טעימים ומזינים, כל כך פשוט וקל לערבב ביניהם", הוסיפה מודיק, "זה המתכון האולטימטיבי לילדה עצלנית".

ככה עושים את זה

עם 71,800 צפיות, למודיק יש את אחד מסרטוני הטיקטוק הויראליים ביותר המקדמים את היתרונות הבריאותיים והטעם המשדרג של הקוביות החסינות.

מתכון לקוביית חסינות של ניקול ק. מודיק:
½ לימון, קצוץ
1 גזר, קצוץ
1 כפית כורכום טחון
1 כפית פלפל שחור
2 עד 3 חתיכות ג'ינג'ר נא
⅓ כוס דבש מאנוקה
1 תפוז, קצוץ
½ כוס חלב קוקוס (לא חובה)
3 כוסות מים או מי קוקוס
- מערבבים הכל ומכניסים להקפאה.


עוד בנושא:
אדום, ירוק או צהוב: מהו הפלפל הבריא ביותר?

למה אתם חולים כל החורף ואיך אפשר לעצור את זה?

האם אכילת מרשמלו מסייעת נגד שיעול? רופאה חושפת את האמת על הטרנד החדש

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

ויש עוד גרסאות

@kalejunkie Stay healthy this holiday season and make a big batch of immunity cubes! #foodhacks #immunitycubes #healthyrecipes ♬ greedy - Tate McRae
@feelgoodfoodie

These are immunity cubes and I like to load up on them when I'm sick. You just need 3 ingredients to make them, and they feel so good for a sore throat! INGREDIENTS 2 thumbs fresh ginger 2 inches turmeric root 12 ounces lemon juice Hot water, for serving Black pepper, for serving

♬ original sound - Feel Good Foodie
@moribyan

Immunity Cubes! I also love buying mini bottles and turning them into immunity shots ? 5 minute recipe!

♬ Lo-fi hip hop - NAO-K

האם הן באמת מייצרות חסינות?

התשובה היא - כן, אבל לא חסינות מוחלטת. הלימון עמוס בנוגדי חמצון, סיבים ומקור מצוין לוויטמין C, שיכולים לסייע בחיזוק החסינות הכללית. גזר עמוס בויטמין A ובטא-קרוטן, יחד עם חומרים מזינים אחרים שנמצאו כמספקים שורה ארוכה של יתרונות, כולל סיוע באיזון רמת הסוכר בדם והגברת בריאות המוח. בשילוב יחד, כורכום ופלפל שחור מספקים בוסט נוסף, שכן הפלפל השחור מאפשר לגוף שלכם לספוג טוב יותר את צמח המרפא הכתום הבוהק לקבלת ההשפעות האנטי-דלקתיות המלאות שלו.

ג'ינג'ר מסייע בהקלת מתח ובעיות עיכול, הודות לג'ינג'רול, תרכובת טבעית בג'ינג'ר טרי. סחיטה של מעט דבש מתוק ודביק לתוך הבלנדר לא רק מוסיפה לטעם אלא גם מוסיפה חומר אנטי דלקתי, נוגד חמצון ואנטי בקטריאלי. תפוזים ידועים בהיותם מקור מצוין לויטמין C ומסייעים לחזק את המערכת החיסונית שלנו כדי להדוף כל מחלה. מסיימים עם חלב קוקוס המעניק הגנה נוגדת חמצון מפני מחלות ואנטי-מיקרוביאליות לזיהום, בעוד שמי קוקוס מוסיפים שפריץ של טעם ואפילו עוד יותר ויטמין C.

@meowmeix Make these Turmeric Orange Immunity Cubes for when you're feeling under the weather!  What you need:  (I like to double the recipe and make a bigger batch) -1 large orange, peeled  -1 lemon, peeled  -1 thumb ginger, chopped -1 thumb turmeric, chopped  -1 1/2 to 2 tbsp honey  -Black pepper  What to do:  1- Add all ingredients to a high speed blender and blend until smooth.  2- Pour into an ice cube tray and freeze. You can strain with a nut or cheese milk cloth if you don't like the pulp. 3- When ready to enjoy, place 4-6 cubes in a mug. Pour boiling water on top and sip!  #healthyeating #immunesystem #mealprep #fitfood #healthyrecipes #healthylifestyle #easyrecipes #immunesupport ♬ original sound - Amanda (Meixner) Rocchio

עם זאת, ד"ר בהויאן הדגישה כי "כמו בכל דבר שאנו אוכלים - כדאי מאוד שלא להגזים". יותר מדי מדבר טוב עשוי להיות דבר רע, במילים אחרות. מינון יתר של חומרים מזינים מסוימים יכול להוציא את הגוף שלכם מאיזון. לדוגמה, נטילת יותר מדי ויטמין C עלולה לגרום לבחילות, הקאות, שלשולים ותסמינים אחרים שקוביות החסינות נועדו להדוף.

המומחית גם הוסיפה כי אין להסתמך על הקוביות הללו כמעניקות חסינות ממחלות, למרות שמן. "השימוש בקוביות החסינות האלה צריך להיעשות יחד עם תזונה בריאה כללית, שינה מרובה, שמירה על פעילות וניהול מתחים", הזכירה ד"ר בהויאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully