פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      האם פלפל שחור וכורכום מכילים יתרונות בריאותיים?

      הם מכניסים טעם וצבע למזון שלנו אבל אנחנו שוכחים לפעמים שיש בהם גם מספר יתרונות בריאותיים לא מבוטלים. איך אפשר לנצל את ההשפעה החיובית של שום, כורכום ופלפל והאם יש תבלינים שדווקא רצוי להמעיט בצריכתם? רופא הבית שלנו מסביר

      תבלינים (ShutterStock)
      עלולים להעלות את לחץ הדם ולחלות בסוכרת אבל גם מפחיתים כולסטרול גבוה ומדכאים חומרים מסרטנים. תבלינים (צלום: ShutterStock)

      אנחנו יודעים שלתזונה שלנו יש חשיבות מכרעת על איך שנרגיש. ירקות ופירות עשויים לספק לגופנו ויטמינים חיוניים, פחמימות מורכבות עשירות בסיבים תזונתיים שמשביעים אותנו לאורך זמן ושמנים בלתי רווים מסייעים בשימור האנרגיה ותחזוקת תאי הגוף, תומכים בתפקוד מערכת העצבים, בגמישות העור והעורקים, באיזון ההורמונלי ובשמירת חום הגוף. המקרר שלנו מלא במזונות בריאים שמשלבים את כל היתרונות האלה.

      עוד בנושא:
      אל תדביקו: כמה זמן צריך להישאר בבית אחרי מחלת חורף?
      האם סטרס באמת יכול לגרום למחלות?
      מה קורה לגוף שלנו כשאנחנו ישנים עם מזגן?
      סיפור מסריח: למה יש לנו גזים, ואיך מעלימים אותם?

      אבל אסור לשכוח שגם לתבלינים שמוסיפים צבע, ניחוח וטעם לארוחות יש השפעה חיובית, ולפעמים אפילו שלילית על הבריאות שלנו. אנחנו יודעים שלא כדאי לנו להפריז בצריכת מלח או סוכר אבל לא תמיד זוכרים לנצל את כל הטוב שיש בתבלינים מצוינים אחרים. אז איך כדאי למצות באופן הטוב ביותר את כל מה שמסתתר במזווה? ביקשנו מרופא הבית של וואלה בריאות, ד"ר עידן גורן, להכניס קצת פלפל לבריאות שלנו