וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה המצב דוק? 5 סיבות בריאות לאכול גזר

כן, הוא טוב לעיניים, אבל זה ממש לא נגמר שם. הוא דל קלוריות, בריא ללב ולמערכת החיסונית והוא אפילו יכול לגרום לפצעים להגליד מהר יותר. כל הסיבות לעלות על הגל הכתום

גיף באגס באני. Giphy
פרזנטור לגזר. באגס באני/Giphy

אם פופאיי הוא הדמות המצויירת המזוהה ביותר עם תרד, הרי שבאגס באני הוא ללא ספק הפרנזטור הכי מוצלח שמגדלי הגזר יכלו לפלל לו. כולנו יודעים היטב לדקלם שגזר מועיל לבריאות העיניים והראייה, אבל זה לא היתרון הבריאותי היחיד שיש לו להציע. הנה 5 סיבות טובות לשלב אותו בתזונה שלכם באופן קבוע:

עוד בנושא:
פופאי, שומע? זו הדרך הכי בריאה לאכול תרד
אל תסתכלו בקליפה: הירקות המכוערים שהכי בריאים לכם
זו הסיבה שאתם חייבים לשטוף את האבוקדו לפני האכילה

1. משפר את בריאות הלב

גזרים מכילים כמות גדולה של סיבים מסיסים, ולכן נטען שהם יכולים לסייע בהפחתת רמות הכולסטרול ה"רע" (LDL) והעלאת רמות הכולסטרול ה"טוב" (HDL) בדם. השפעה זו מפחיתה את הסיכון להיווצרות קרישי דם ולסיבוכים הלבביים הקשורים בהם. "אנחנו יודעים שגזרים יכולים לעזור בהפחתת כולסטרול, בהורדת לחץ דם ויש אפילו מחקרים שמראים שהם יכולים לסייע במניעת שבץ", אמרה ד"ר מרתה גולאטי, מנהלת המחלקה לקרדיולוגיה באוניברסיטת אריזונה, בשיחה עם האתר מדיקל דיילי.

גזר. ShutterStock
שלא יחסר לכם ויטמין A. גזר/ShutterStock

2. טוב לעיניים

אין חולק על כך שזו הסגולה הידועה ביותר של השורש הכתום, אבל האמת היא שהראיות המדעיות לכך מעט עמומות. רוב המחקרים בנושא בעצם בדקו את ההשפעה של תוספי בטא-קרוטן על ראייתם של אנשים, ולא את ההשפעות של צריכתו באמצעות אכילת גזרים. אבל גם שגזרים לא ירפאו לכם בעיות ראייה קיימות, הם יספקו לגופכם רכיבי תזונה חיוניים לשמירה על בריאות העיניים. במדינות מתפתחות ישנו שיעור גבוה יחסית של אנשים שסובלים מבעיות ראייה בשל צריכה לא מספקת של ויטמין A. גזרים הם מקור מצויין לוויטמין הזה - כוס אחת של גזר מבושל מכילה למעלה מ-26 אלף יחידות בינלאומיות שלו - וחשוב לכלול את ירק השורש הזה בשגרת התזונה כדי לוודא שלא יווצר בגוף מחסור בוויטמין A.

3. מונע מחלות

מספר מחקרים הצביעו על כך שגזר מבושל מכיל כמות גדולה יותר של נוגדי חמצון בהשוואה לתצורתו הנאה. נוגדי חמצון הם רכיב חשוב שמסייע להגן על תאים מפני נזקים של רדיקלים חופשים ומאט את הזדקנות התא. חשיפה גבוהה לרדיקלים חופשיים מעלה את הסיכון לפתח מגוון של מצבים רפואיים בלתי רצויים, בהם: מחלות לב וכלי דם, סרטן, אלצהיימר ועוד.

מיץ גזר. ShutterStock
טוב לדיאטה וגם למראה עור זוהר. מיץ גזר/ShutterStock

4. הוא דל בקלוריות

אם אתם בעניין של ירידה בריאה ומאוזנת במשקל, גזרים יכולים להיות נשנוש מושלם עבורכם. הם עשירים בנוזלים ודלים בקלוריות. גזר בינוני לא מבושל מכיל בערך 25 קלוריות. העובדה שלגזר יש מרקם פריך ונגיס מסייעת לו להוות תחליף ראוי לכל מיני נשנושים פחות מומלצים כמו צ'יפס וחטיפים מלוחים שעתירים בקלוריות, שומן ונתרן.

5. מזרז החלמת פצעים

פרט לוויטמין A, הגזרים עשירים גם בוויטמין C - גם הוא נוגד חמצון שידוע כמחזק מאוד את המערכת החיסונית. ואם תצרכו אותו במתינות ולא בהגזמה, הוא גם ישווה לעורכם גוון זוהר ובריא (אם תגזימו תראו כמו טראמפ אחרי ביקור במיטת שיזוף). ויטמין C חיוני בין השאר גם לייצור הקולגן בגוף, שהוא החלבון העיקרי שמצוי בעור וברקמות המחברות שלנו - לכן צריכה של גזר עשויה לזרז ולקצר את משך הזמן שלוקח לפצעים להגליד. ובהיותו נוגד חמצון הוא כמובן מסייע גם במניעת נזק תאי בגוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully