וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אכילת מרשמלו מסייעת נגד שיעול? רופאה חושפת את האמת על הטרנד החדש

עודכן לאחרונה: 22.1.2024 / 8:08

משתמשת טיקטוק טוענת שרופא המליץ לה לאכול מרשמלו לפני השינה כדי להפסיק את השיעול הטורדני - אך האם זה באמת עובד או בכלל מסוכן?

גננת מציגה את הדרך הנכונה להשתעל/lloki08 /Twitter

אם גם אתם מתקשים לישון בלילה עקב שיעול טורדני, אולי כדאי שתשקלו אכילת מרשמלו. לפחות זה מה שמשתמשת טיקטוק טוענת שהרופא שלה המליץ לה. אבל חכו רגע עם הקפיצה המהירה לקניות בסופר.

טרנד חדש שסחף את טיקטוק טוען שאכילת מרשמלו לפני השינה מסייעת בהקלה על תסמיני שיעול. מאחר שמדובר בתסמין שלא מניח לחלקנו גם ימים ושבועות אחרי המחלה, יש כאלה שמוכנים לנסות הכל כדי לגרום לשיעול להיעצר. משתמשת הטיקטוק לינדזי סיפרה שהיא הייתה כל כך מתוסכלת מהשיעול שלה עד שהיא פנתה לרופא והוא המליץ לה לאכול מרשמלו לפני השינה.

בסרטון ששיתפה בטיקטוק, הסבירה לינדזי שהיא סובלת משיעול שלא נעלם מזה שישה שבועות. היא הסבירה שנאמר לה: "'תאכלי מרשמלו ג'מבו לפני השינה'. זה נשמע מטורף. אין שום מדע מאחורי זה. אבל זה מה שאני עושה. הג'לטין עוזר לכסות את הגרון שלך אפילו טוב יותר מדבש".

אז האם אכילת מרשמלו באמת מקלה על שיעול? ב-Mirror שוחחו עם ד"ר דבורה לי מ-doctorfox כדי לבדוק.

צפו בהסבר שלה

אז האם אכילת מרשמלו מקלה על השיעול?

עד כמה שבא לנו לצעוק בפניכם "כן!!!" ולשלוח אתכם לחסל חבילות של מרשמלו לפני השינה, לצערנו התשובה היא שזה לא יעזור לשיעול שלכם. לדברי ד"ר דבורה לי, למעשה זה רק יכול להחמיר את הסימפטומים שלכם.

היא הסבירה: "קשה לי להאמין שאכילת מרשמלו תעזור לטפל בכל סוג של זיהום בדרכי הנשימה העליונות. למעשה זה עלול להחמיר את התסמינים. המרשמלו מכיל ג'לטין - חלבון שמקורו בקולגן. הוא עשוי מהרתחה של עצמות בעלי חיים, עור, גידים ורצועות במים - לרוב עצמות פרות וחזירים. ג'לטין מכיל כמויות גדולות של חומצות האמינו גליצין ופרולין הדרושות ליצירת קולגן וסוגים אחרים של רקמת חיבור".

עם זאת, היא מסבירה שיש "מעט מאוד מחקר על היתרונות הבריאותיים של ג'לטין". ד"ר לי הוסיפה: "יכול להיות שלקולגן בג'לטין יש השפעה אנטי דלקתית כלשהי, אבל זה מעולם לא הוכח".

למעשה, ד"ר לי מזהירה שאכילת מרשמלו לפני השינה עלולה להחמיר את התסמינים. היא הסבירה: "ג'לטין משמש למעשה במעבדות מיקרוביולוגיה מכיוון שהוא מהווה חלק מצלחת אגר, על מנת לגדל חיידקים במעבדה, מכיוון שהוא מצע תרבית כל כך טוב. אם אתם אוכלים מרשמלו כשיש לכם שיעול חריף, זה יכול לספק סביבה אידיאלית עבור חיידקים לגדול ולהתרבות - ורק להחמיר את המצב!"

עוד בנושא:
למה השיעול נמשך שבועות אחרי שהבראתם - ומה השיטה להפסיקו

בלי תרופות: רוקחת חולקת טיפ בטיקטוק לעצירת שיעול יבש בכמה דקות

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אישה אוכלת מרשמלו. G-Stock Studio, ShutterStock
לא, זה לא יעזור לשיעול שלך/ShutterStock, G-Stock Studio

בנוסף, ג'לטין עלול לגרום לתופעות לוואי לא רצויות אחרות, כמו נפיחות, צרבת וגיהוק. ד"ר לי הוסיפה: "מכיוון שג'לטין עשוי מעצמות בעלי חיים רותחות, קיים סיכון להעברת זיהומים חמורים כמו ספגת המוח (BSE), הידועה גם כמחלת הפרה המשוגעת".

עם זה לא מספיק, מנה בודדת של 28 גרם מרשמלו מכילה כ-90 קלוריות, ומכיוון שמדובר במזון בעל ערך גליקמי גבוה, זה אומר שהוא משחרר אנרגיה במהירות, מה שגורם לעלייה ברמת הסוכר בדם - דבר שלא אידיאלי לפני השינה.

מכיוון שהם עשירים בסוכר, הם עלולים גם לגרום לעששת - דבר שמסוכן במיוחד לילדים. ד"ר לי הוסיפה: "לא הייתי מעודדת אף אחד לאכול מרשמלו כשהוא סובל מכל סוג של זיהום, מכיוון שהם ימיטו הרס על בריאות השיניים שלהם".

לעוד סיפורים ביזאריים ומעניינים מהעולם - בואו לערוץ הווטסאפ שלנו >>>


עם זאת, ד"ר לי כן ממליצה על פינוק מתוק אחר שניתן להשתמש בו כדי להקל על השיעול ואותו הם ודאי מכירים - דבש. היא הסבירה: "מצד שני, יש כמות גדולה של עדויות ליתרונות הבריאותיים של הדבש. במטה-אנליזה של BMJ משנת 2021 של 14 מחקרים, הדבש הפחית משמעותית את תדירות וחומרת השיעול בהשוואה לטיפול הרגיל. דבש נחקר והוכח כבעל תכונות אנטי-מיקרוביאליות, אנטי דלקתיות ונוגדי חמצון. במקום מרשמלו, ה-NHS ממליץ לשתות לימון ודבש. תיהנו גם מזרימת ויטמין C ממיץ הלימון. סוחטים מיץ מחצי לימון לתוך ספל, מוסיפים 2 כפיות דבש וממלאים חצי מהספל במים רותחים. זה הרבה יותר סביר שיעזור להפחית שיעול מאשר אכילת מרשמלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully