וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחורפנים מהמצב? הנה כמה פתרונות טבעיים שירגיעו אתכם, מהר

עודכן לאחרונה: 8.8.2022 / 7:46

בחרדה מהאזעקה הבאה? לא מצליחים לישון? מרגישים שהלחץ מכריע אתכם? אתם ממש לא לבד, ויש לנו כמה פתרונות טבעיים שיכולים לעזור לכם להתמודד קצת יותר בקלות

אישה ג'ינג'ית מודאגת. ShutterStock
כולם בלחץ. איך לא בעצם? אישה מודאגת/ShutterStock

המצב הביטחוני המתוח בימים האחרונים מעיק על הנפש ומחליש את הגוף, לכולם. המתח הזה, שיש שיקראו לו חרדה ואחרים לחץ, מוכר לרובנו כמעט באופן קבוע. ההערכה היא כי אחד מכל עשרה אנשים נאבק בלחץ וחרדה מדי יום. ואצלנו כאן בישראל, ניתן להניח שהמצב חמור הרבה יותר, בוודאי בימים מאיימים אלה. למרבה הצער, תחושות של מתח מתמיד ועוצמתי גובות מחיר רציני, פיזי ונפשי, לטווח הארוך.

אז נכון, אנחנו לא יכולים לשנות את המצב הביטחוני שהביא את כולנו לקצה, אנחנו כן יכולים להציע כמה כלים שיעזרו לכם לחזור לאיזון. הנה כמה טכניקות שיעזרו לכם להירגע קצת.

1. לכו על כוס תה

כדי להקל על הלחץ, כדאי לפתוח את הבוקר בשתיית כוס תה מרגיע, שיכול לסייע לכם להשיג יתרונות נוספים. טל אליאס הוא רכז תחום רפואה סינית בכללית רפואה משלימה, ממליץ על המשקאות האלה לתקופות מתוחות במיוחד:

- תה ירוק על בטן ריקה, ימלא את מיכל האנרגיה שלכם.

- תה קמומיל ודבש עשוי לסייע בהקלה על כאבי ראש.

- תה ורדים מרגיע את העצבים ומשפר את מצב הרוח.

- תה עם עלי מנטה עשוי לסייע בהקלה על כאבי בטן שאופייניים יותר למצבי סטרס כמו זה שאנו חווים כעת.

2. תחזרו לשורשים

שרון קוצר, הרבליסט קליני ומנהל מחקר ופיתוח ב'ברא צמחים', ממליץ לפנות לצמחי מרפא בעתות משבר, ויש לו שתי המלצות שכדאי להכיר:

שורש הוולריאן: הוולריאן הוא צמח המרפא המפורסם ביותר בעולם בכל הקשור להורדת רמות הסטרס ולהרגעת פחדים וחששות. העובדה שהוא משמש כבר מאות שנים ברפואת הצמחים המסורתית כדי להשרות שלווה ונינוחות ולהשבת השקט הפנימי, הופכת אותו לאידיאלי לשימוש דווקא בתקופה זו. השורש קיים בתמצית ובטבליות אותן ניתן להוסיף למים או למיץ.

עוד בוואלה!

המשקה הזה אחלה. אבל זה תלוי מתי אתם שותים אותו

לכתבה המלאה
שורש ויטניה משכרת. ShutterStock
יכול לסייע במצבים של עצבנות, חוסר שקט או בעיות שינה. שורש הוויתניה המשכרת/ShutterStock

שורש הוויתניה המשכרת: שורש הוויתניה המשכרת, המכונה גם "אשווגנדה" או "הג'ינסנג ההודי" יכול לסייע במצבים של עצבנות, חוסר שקט או בעיות שינה. מדובר בצמח מרפא שמשמש ברפואה ההודית המסורתית זה אלפי שנים להתמודדות עם לחץ וסטרס, בפרט כשהם מתבטאים בדאגות או בקשיי שינה, ואם תשאלו את ההודים - הוא גם מצוין להעלאת האנרגיה.

3. תנשמו, אבל באמת

נשימות ארוכות ועמוקות מפחיתות את החרדה ועוזרות להשקיט את המחשבות. בשביל לעשות את זה אתם לא צריכים תפאורה מיוחדת או אפילו זמן פנוי. אתם יכולים לעשות את זה גם ובעיקר ברגעים הלחוצים והמתוחים ביותר שלכם לאורך היום. אם אתם מרגישים שהלחץ מתחיל לתפוס פיקוד, עצמו את העיניים ופשוט תתמקדו בנשימות למשך כמה זמן שתרצו. בניגוד למה שרבים חושבים על מדיטציה, בזמן הזה לא כדאי לנסות "לא לחשוב על כלום", כי אם תעשו את זה כנראה תקבלו תוצאה הפוכה. פשוט אפשרו למחשבות לזרום בראשכם, בלי להיאבק בהן ותנו לעצמכם ליהנות מהרגע.

והנה כמה טכניקות נשימה שירגיעו אתכם בכל סיטואציה לחוצה

4. פעילות גופנית

גם פעילות גופנית יכולה לעזור לכם לפנות את תחושות החרדה ולהחליף אותן בתחושות טובות ומרגיעות. מחקרים רבים הוכיחו שפעילות גופנית משחררת אנדורפינים וחומרים כימיים אחרים שתורמים לשיפור מצב הרוח. אם אתם לא במצב רוח לאימונים מפרכים, אפשרות נחמדה ורגועה יותר יכולה להיות יוגה. הנה 7 תרגילי יוגה שיעזרו לכם ולילדים להירגע קצת.

סלט יווני. ShutterStock
יעזור לכם יותר מכוס יין. סלט ירקות/ShutterStock

5. תאכלו ירקות

חוקרים מאוניברסיטת אדית קואן באוסטרליה מצאו כי אכילת יותר פירות וירקות לא רק טובה לדיאטה שלכם אלא גם יכולה לעזור להפחית את הלחץ והחרדה. על פי המחקר שנערך על 8,600 אוסטרלים בגילאי 25 עד 91, אנשים שאכלו לפחות 470 גרם של פירות וירקות ליום התמודדו עם רמות לחץ נמוכות ב-10 אחוזים בהשוואה לאנשים שאכלו פחות מ-230 גרם מדי יום.

6. אל תלכו על המובן מאליו

אם אתם חווים לחץ וחרדה, הימנעו מאלכוהול. הרבה אנשים משתמשים באלכוהול כדי להירגע. אבל בפועל זה מעודד חרדה ולא מומלץ כפתרון לשום דבר, באופן כללי. גם קנאביס וסמים נוספים לא תורמים כלל להרגעה. כמו כן יש לקחת בחשבון ששימוש באלכוהול סמים מונע מכם את ההתמודדות עצמה, ועצם העניין הוא לדעת כיצד להתמודד ולאמץ כלים לנצח איתם את החרדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully