המאכל הזה יוריד לכם את רמות הלחץ והחרדה בקלות

    רבים סובלים ממצבי לחץ וחרדה יומיומיים, במיוחד בשנה האחרונה של מגיפת הקורונה. ללחץ הזה יש השפעה בריאותית משמעותית על הגוף והנפש, אבל מנה אחת יכולה לשנות את מאזן האימה והיא גם טעימה וגם בריאה

    מערכת וואלה! בריאות
    סלט! סלט עגבניות ופטה (צילום: ShutterStock)

    כולם מחפשים שיטות קלות לחיים בריאים ורגועים יותר. לשתות עוד כוס מים, לעלות במדרגות או לתרגל נשימות, אבל יש שיטה אחת שמוכיחה את עצמה שוב ושוב - אכילה של יותר פירות וירקות. חוקרים מאוניברסיטת אדית קואן באוסטרליה מצאו כי אכילת יותר פירות וירקות לא רק טובה לדיאטה שלכם אלא גם יכולה לעזור להפחית את הלחץ והחרדה.

    על פי המחקר שנערך על 8,600 אוסטרלים בגילאי 25 עד 91, אנשים שאכלו לפחות 470 גרם של פירות וירקות ליום התמודדו עם רמות לחץ נמוכות ב-10 אחוזים בהשוואה לאנשים שאכלו פחות מ-230 גרם מדי יום.

    אגב, רק השנה פורסם מחקר על ידי איגוד הלב האמריקני (AHA) שהראה כי מבוגרים צריכים לאכול 5 מנות של ירקות ופירות. אבל, יש לזה חלוקה ברורה - שתיים מתוך חמש המנות צריכות להיות פרי - שלוש האחרות צריכות להתמקד בירקות.

    עוד בוואלה!

    רשימת הירקות והפירות הנקיים ביותר, ואלה שצריך להיזהר מהם

    לכתבה המלאה

    "מצאנו שאנשים שצורכים פירות וירקות ברמה גבוהה פחות לחוצים מאלו עם צריכה נמוכה יותר, מה שמרמז על כך שתזונה ממלאת תפקיד מרכזי ברווחה הנפשית", אומרת החוקרת הראשית, סימון רדוולי-בגטיני, דוקטורנטית מהמכון לחקר תזונה של אוניברסיטת אדית קואן באוסטרליה. המחקר התפרסם בכתב העת Clinical Nutrition.

    לחץ ממשיך להיות בעיה מסוכנת הפוגעת במיליונים ברחבי העולם, כאשר השיעורים שלו הרקיעו שחקים במהלך מגיפת הקורונה. ההערכה היא כי אחד מכל עשרה אנשים המתגוררים על כדור הארץ נאבק בלחץ וחרדה מדי יום. כמובן שאי אפשר להימנע ממצבים מלחיצים מסוימים, אך בסופו של דבר תחושות של מתח מתמיד ועוצמתי יגבו מחיר רציני, פיזי ונפשי, לטווח הארוך.

    "לחץ ארוך טווח ולא מנוהל יכול להוביל למגוון של בעיות בריאות, כולל מחלות לב, סוכרת, דיכאון וחרדה, לכן עלינו למצוא דרכים למנוע ואולי להקל על בעיות נפשיות בעתיד", מוסיפה רדוולי-בגטיני.

    בעיה נפוצה ומדאיגה. אישה בלחץ בעבודה (צילום: ShutterStock)

    "מחקרים קודמים הראו את הקשר בין צריכת פירות וירקות לבין לחץ בקרב מבוגרים צעירים יותר, אך זו הפעם הראשונה שאנחנו רואים תוצאות דומות בקרב מבוגרים בכל הגילאים", היא ממשיכה, "ממצאי המחקר מדגישים כי חשוב לאנשים לאכול תזונה עשירה בפירות וירקות כדי למזער את הלחץ היומיומי".

    עדיין לא ברור כיצד פירות וירקות בדיוק מועילים כל כך לרמות הלחץ, אך החוקרים משערים כי הדבר חייב להיות קשור לצריכת רכיבי תזונה מרכזיים שמצויים בהם.

    "ירקות ופירות מכילים חומרים מזינים חשובים כמו ויטמינים, מינרלים, פלבנואידים וקרוטנואידים שיכולים להפחית דלקתיות ומתח חמצוני בגוף, ולכן משפרים את הרווחה הנפשית", מסבירה רדוולי-בגטיני, "דלקת ומתח חמצוני בגוף הם גורמים מוכרים העלולים להוביל לעלייה בלחץ, חרדה ומצב רוח ירוד". עכשיו רק נותר לברר איזה פירות וירקות עושים את העבודה הטובה ביותר.

    טרם התפרסמו תגובות

    הוסף תגובה חדשה

    בשליחת תגובה אני מסכים/ה
      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully