וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחוצים מהקורונה? הנה 9 מאכלים שיפחיתו את הסטרס

פחמימות וסוכרים הם אולי מנחמים גדולים, אבל הם לא יצליחו להרגיע אתכם באמת. מה כן יכול לעשות את זה? מזונות המכילים רכיבים בריאותיים חשובים כמו נוגדי חמצון ומינרלים שונים. הנה כמה מהבולטים שבהם

גרעיני דלעת. ShutterStock
מסייעים בשמירה על המשקל ועל הנפש. גרעיני דלעת/ShutterStock

בין אם אתם מודים בזה ובין אם לא, סביר להניח שאתם יותר לחוצים לאחרונה. המגיפה שהשתלטה לנו על החיים ואצל חלק מאיתנו אפילו שינתה אותם ללא היכר, גובה מאיתנו מחיר פיזי ונפשי משמעותי. לא מעט ישראלים מצאו מזור בספורט ובפעילות גופנית, אחרים פנו לתחביבים חדשים כמו בישול או גינון, ורבים פנו לאוכל. לא משנה לאיזו קבוצה אתם שייכים, למזון שאנחנו מכניסים לפה יש ערך רב, והוא מרכיב משמעותי בכמות האנרגיה שיש לכם, כמות השינה, וגם בוויסות מצב הרוח.

אספנו עבורכם מספר מאכלים שיכולים להוריד קצת את תחושות הסטרס בגוף, והם גם מאוד בריאים:

גרעיני דלעת

גרעיני דלעת ידועים בכך שהם עשירים במינרלים רבים כמו אבץ - שמשמש מעין "שוטר תנועה" של הרבה תהליכים בגוף. אבץ הוא המינרל השני בכמותו בגוף האדם ומכאן חשיבותו הרבה, מה גם שנמצא כי קיים קשר בין רמות לא מאוזנות של אבץ לבין דיכאון.

מתכות כבדות - כמו עופרת, כספית, קדמיום, אלומיניום וניקל - וגם חומרי הדברה עלולים להשפיע על רקמת העצבים ולגרום לדיכאון. אבץ, כמו גם סלניום, עוזר בסילוק של אותן מתכות ועל ידי כך משפר את המצב הנפשי. בנוסף, האבץ מעורר את מערכת החיסון ומרפא פצעים, ולכן רצוי להרבות בצריכתו על מנת לחזק את תפקוד מערכת החיסון.

שוקולד מריר

שוקולד מריר. ShutterStock
פינוק מתוק לנפש. שוקולד מריר/ShutterStock

שוקולד מריר מכיל נוגדי חמצון שגורמים לקירות כלי הדם להגביר את זרימת הדם ולהוריד את לחץ הדם. מחקרים אף הראו שאנשים לחוצים שאכלו גרם של שוקולד מריר באיכות טובה (70 אחוזים ומעלה) מדי יום במשך שבועיים חוו ירידה בהורמוני לחץ.

דגים

דג סלמון בתנור. ShutterStock
חומצות השומן מעלות את מצב הרוח. סלמון/ShutterStock

דגים שומניים כמו מקרל, הרינג, סלמון וסרדינים עשירים להפליא בשומני אומגה 3 וויטמין D, חומרים מזינים שהוכחו כמסייעים להפחתת רמות הלחץ ולשיפור מצב הרוח. חומצות שומן מסוג אומגה 3, חיוניות לבריאות המוח ותפקודה של מערכת העצבים. כמות מספקת של חומצות שומן "טובות" מעלה את מצב הרוח, מפחיתה את הסיכון לדיכאון ומשמשת כנוגד דלקות בגוף.

אומגה 3 אינן חיוניות רק לבריאות המוח ולמצב הרוח, אלא עשויות גם לסייע להתמודד עם לחץ, וצריכת אומגה 3 נמוכה קשורה לחרדה מוגברת ודיכאון.

פטרוזיליה

צרור פטרוזיליה על קרש חיתוך. ShutterStock
זר ירוק. פטרוזיליה/ShutterStock

פטרוזיליה היא צמח מזין שמכיל כמות גדולה של נוגדי חמצון - תרכובות המנטרלות מולקולות לא יציבות הנקראות רדיקלים חופשיים ומגנות מפני מתח חמצוני. מתח חמצוני קשור למחלות רבות, כולל הפרעות בבריאות הנפש כמו דיכאון וחרדה. מחקרים מצביעים על כך שתזונה עשירה בנוגדי חמצון עשויה לסייע במניעת מתח וחרדה.

ברוקולי

ברוקולי צרוב עם וויניגרט חרדל. דרור עינב
אנטי סרטני ואנטי דכאוני. ברוקולי/דרור עינב

ירקות מצליבים כמו ברוקולי ידועים ביתרונות הבריאותיים שלהם. תזונה עשירה בירקות מצליבים עשויה להפחית את הסיכון לסרטן מסוים, מחלות לב והפרעות נפשיות כמו דיכאון. ירקות ירוקים כהים כמו ברוקולי מכילים כמות נאה של מגנזיום, מינרל מרגיע שמסייע בהרפיה ובהסדרת פעילות מערכת העיכול וגם מרגיע. ברוקולי עשיר גם בסולפוראפאן, תרכובת גופרית בעלת תכונות נוירו-מגנות ועשויה להציע השפעות מרגיעות ואנטי דיכאוניות.

ארטישוק

ארטישוק. ShutterStock
עכשיו זו העונה. ארטישוק/ShutterStock

ארטישוק הוא מקור מרוכז להפליא של סיבים תזונתיים ועשיר במיוחד בפרה-ביוטיקה, סוג של סיבים המאכילים את החיידקים הידידותיים במעיים. מחקרים בבעלי חיים מצביעים על כך שפרה-ביוטיקה כמו פרוקטוליגוסכרידים (FOS), המרוכזים בארטישוק, עשויה לסייע בהפחתת רמות הלחץ. ארטישוק עשיר גם באשלגן, מגנזיום וויטמינים C ו-K, הקשורים להרגעה.

שום

שום. AlessandroZocc, ShutterStock
תרופה טבעית. שום/ShutterStock, AlessandroZocc

שום עשיר בתרכובות גופרית המסייעות בהעלאת רמות הגלוטתיון - נוגד חמצון חשוב, הנחשב חלק מקו ההגנה הראשון של הגוף מפני לחץ. יתרה מכך, מחקרים בבעלי חיים מצביעים על כך ששום עוזר להילחם במתח ולהפחית תסמיני חרדה ודיכאון.

ירקות מוחמצים

צנצנות עם מללפונים חמוצים כבושים במלח. ShutterStock
למי קראתם חמוצים? מלפפונים כבושים/ShutterStock

מוצרים מותססים כמו כרוב כבוש וירקות מוחמצים נחשבים למזונות פרוביוטיים, וצריכתם על בסיס קבוע תעלה לכם את מצב הרוח. מחקר שפורסם ב-2015 בכתב העת Psychiatry Research מצא שתזונה עשירה בכרוב כבוש, חמוצים ומאכלים מותססים מקלה על סימפטומים של חרדה חברתית בקרב מבוגרים. המעיים שלנו הם מעין "מוח השני", אם הבטן לא מאוזנת, גם המוח יצא מאיזון אף הוא.

תה קמומיל

תה קמומיל. ShutterStock
אולי הרגיעון הכי מוכר. תה קמומיל/ShutterStock

את הטוב והמוכר שמרנו לסוף - תה קמומלי. במחקר שנערך בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת הרווארד, נמצא שתה קמומיל יכול לשמש כטיפול אלטרנטיבי יעיל לחרדה. ועוד לא דיברנו על העובדה שגם כמה לגימות ממנו לפני השינה תבטיח שינה ערבה וטובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully