וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינה בחרדה: 5 דרכים טבעיות להירגע ולהתמודד עם סטרס

שרון קוצר

עודכן לאחרונה: 13.5.2021 / 11:50

התמונות הניבטות אלינו מכל פינה בארץ, צפירת האזעקות וקולות הנפץ מכניסים מדינה שלמה ללחץ, וזה טבעי לחלוטין. כדי לנסות להתמודד עם כל הסטרס הזה אספנו עבורכם שיטות טבעיות שנמצאות בהישג יד. אפילו בממ"ד

תה קמומיל. ShutterStock
כוס תה להפחתת הסטרס - זה עובד. תה קמומיל/ShutterStock

סבב הלחימה הנוכחי תפס הפעם את כולנו לא מוכנים, לא בעיתוי, לא בעוצמה ובוודאי לא למראות הקשים שנשקפים אלינו ממסכי הטלוויזיה. אל תושבי הדרום, המורגלים כבר שנים לרוץ למקלטים, נוספו בסבב הנוכחי יותר ממחצית מתושבי ישראל שמצאו את עצמם מתעוררים באישון לילה למשמע אזעקות.

התחושה המתוחה והחרדה המתלווה אליה, משפיעה על כולנו. כל אחד מאיתנו מגיב אליה צורה שונה, ולכל אחד יש שיטות שעוזרות לו להרגיע את הסטרס. אבל ישנם כמה דברים טבעיים ופשוטים שיכולים לסייע בהפחתת הלחץ לכולם, והם בהישג יד.

שורש הוולריאן

אחת מהדרכים הטובות ביותר להירגעות טבעית היא באמצעות צמחי מרפא. הוולריאן הוא צמח המרפא המפורסם ביותר בעולם בכל הקשור להורדת רמות הסטרס ולהרגעת פחדים וחששות. העובדה שהוא משמש כבר מאות שנים ברפואת הצמחים המסורתית כדי להשרות שלווה ונינוחות ולהשבת השקט הפנימי, הופכת אותו לאידיאלי לשימוש דווקא בתקופה זו.

השורש קיים בתמצית ובטבליות אותן ניתן להוסיף למים או למיץ.

שורש הוויתניה המשכרת

המצב הנוכחי משפיע על כולנו וחלקנו חווים עצבנות, חוסר שקט או בעיות שינה. שורש הוויתניה המשכרת, המכונה גם "אשווגנדה" או "הג'ינסנג ההודי" יכול לסייע במצבים אלו. מדובר בצמח מרפא שמשמש ברפואה ההודית המסורתית זה אלפי שנים להתמודדות עם לחץ וסטרס, בפרט כשהם מתבטאים בדאגות או בקשיי שינה, ואם תשאלו את ההודים - הוא גם מצוין להעלאת האנרגיה.

שורש ויטניה משכרת. ShutterStock
יעזור לכם להירגע ולישון. שורש הוויתניה המשכרת/ShutterStock

פרחי הקמומיל

את הצמח הבא אין צורך להציג, מכיוון שהוא נחשב לאחד מצמחי המרפא הידועים והאהובים ביותר. הקמומיל משמש ברפואות המסורתיות לשיפור מצב הרוח, להרגעה עדינה ולהירדמות מהירה שמובילה לשנת לילה טובה. בשל טעמו הנהדר והארומה המיוחדת שלו, הוא גם ישתלב מעולה בחליטות התה שלכם.

תרגילי נשימה ויוגה

גם שאנחנו במרחבים המוגנים אפשר לנצל את הזמן המתוח לתרגילי נשימה ויוגה. למעשה, 10 דקות ביום מפרידות ביניכם לבין תחושת רוגע. מה עושים בזמן הזה? יושבים בנוחות, נושמים עמוק ומנסים לשלב מחשבות חיוביות שיתמזגו עם מקצב כניסת ויציאת האוויר. מעדיפים משהו אקטיבי יותר? בשבילכם המציאו את תנוחות היוגה הבסיסיות: יונה, דולפין או לוחם. תוכלו לתרגל עם מדריך/ה או בעזרת סרטונים און ליין.

אישה עושה מתיחות. ShutterStock
אפשר לנצל את הזמן למתיחות, נשימות ויוגה. אישה נמתחת/ShutterStock

הקפדה על תפריט מאוזן

תפריט מאוזן מסייע בוויסות הורמון הסטרס ומספק לגוף שלנו את כל הרכיבים החיוניים שהוא צריך. התפריט כולל מזון טרי (לא מתועש או מעובד), עשיר בחומצת שומן אומגה 3, וויטמיני B ו-C, מגנזיום (חשוב לסטרס), חלבון, דגנים מלאים, בפירות וירקות ובמים (10 כוסות ביום). זה הזמן להתחיל לטפל בגוף כדי להיטיב עם הנפש.

שרון קוצר הוא הרבליסט קליני ומנהל מחקר ופיתוח ב'ברא צמחים'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully