וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהפך של אדל: 4 דברים שאתם יכולים ללמוד מהזמרת וליישם

עודכן לאחרונה: 1.2.2022 / 10:10

המצקצקים אמרו שלא הייתה צריכה לרדת במשקל, אחרים טענו שהיא מרעיבה את עצמה ונראית חולה, אבל היא התעלמה מרעשי הרקע ועשתה את מה שהכי נכון לה. זה מה שאפשר ללמוד מהמהפך של אדל וליישם גם בחיים שלנו

אדל תמיד זכתה לתשומת לב משמעותית ועניין ציבורי רב בגלל המוזיקה הייחודית, המילים המרגשות וכמובן הקול שאי אפשר להתעלם ממנו. ב-2019 היא הדהימה את העולם גם בעקבות השינוי החיצוני שעברה - שבא לידי ביטוי בירידה דרמטית במשקל.

באוקטובר האחרון, היא כיכבה על שער מגזין Vogue הבריטי ודיברה באומץ על הקשר בין השינוי שעברה לבין המצב הנפשי שלה. לדבריה, הרגלי ההתעמלות שאימצה בשנים האחרונות, לא נבעו באופן ישיר מהרצון להיות רזה יותר: "זה היה בגלל החרדה שלי. ההתעמלות גרמה לי להרגיש הרבה יותר טוב מהבחינה הזאת".

אותה החרדה המדוברת מלווה רבים מאיתנו לאורך החיים ויש שרומזים שעמדה גם מאחורי הביטול הפתאומי של סיבוב ההופעות שלה בווגאס (הסיבה הרשמית: קורונה), מה שגרם לה לפרסם סרטון שבו היא מסבירה בבכי שלמרות שניסתה לעשות הכול, המופע עדיין לא מוכן. ולצד הכנות הזאת, יש הרבה דברים שנוכל ללמוד מהזמרת, לא רק בשביל הגזרה שחלמנו עליה, אלא גם ובעיקר בשביל לשפר את בריאות הגוף והנפש:

אדל. אינסטגרם רשמי, צילום מסך
"זה היה בגלל החרדה שלי. ההתעמלות גרמה לי להרגיש הרבה יותר טוב". צילום מעמוד האינסטגרם של אדל/צילום מסך, אינסטגרם רשמי

1. היא בנתה שגרת התעמלות שעושה אותה שמחה יותר

פעילות גופנית היא בדרך כלל לא דבר שגורם לנו אושר - ולכן קשה כל כך להתמיד בה לאורך זמן. לדברי אדל, לאחר שהתנסתה בהמון סוגי ספורט, היה לה חשוב לבנות שגרה שהיא קודם כל תהנה ממנה. "אז אני קודם כל מרימה משקולות בבוקר, ואז יוצאת לטייל או עושה אימון איגרוף בצהריים. אחר כך, בערב יש לי בדרך כלל אימון קרדיו".

אז נכון שצריך המון זמן פנוי וכסף בשביל שהלו"ז שלכם ייראה ככה, אבל זו לא הנקודה. כיום יש המון סוגי התעמלות - מהליכה בשכונה, דרך שחייה בים ועד לטיפוס הרים - וגם אם אתם משתעממים מהדרך שבה רוב האנשים שומרים על כושר - זה עדיין לא אומר שלא תוכלו למצוא דרך ייחודית שעובדת בשבילכם.

עוד בוואלה!

זו הסיבה שבא לכם פסטה היום (והדרך לעשות אותה בריאה יותר)

לכתבה המלאה

2. היא לא ניסתה לעשות הכול מהר מדי

כשהתראיינה לאופרה ווינפרי, אדל סיפרה שהיא אוהבת במיוחד להרים משקולות - ובאופן ספציפי יותר, תרגיל שנקרא "דדליפט". זהו אימון שבדרך כלל מזוהה יותר עם גברים חסונים ומפתחי גוף - וכל מי שעושה אותו מבין כמה חשוב להיכנס אליו בהדרגה ולא להעמיס על הגוף יותר מדי מההתחלה. כיום, הזמרת עם המראה העדין מרימה באימונים שלה, תחזיקו חזק, 77 קילוגרמים. על זה היא סיפרה בגאווה ואמרה שמעולם לא האמינה שתוכל לעשות את זה.

התקדמות הדרגתית היא דבר חשוב בכל תהליך בחיים - ובטח כשזה מגיע לכושר גופני. זה נכון גם למרימי משקולות, גם לאנשים שרצים למרחקים ארוכים ולמעשה גם לכל אדם אחר. שינויים גדולים לא קורים ביום, ומי שמנסים לכפות זאת על עצמם - בדרך כלל נשברים מהר מאוד וחוזרים לנקודת ההתחלה.

אדל. אינסטגרם, צילום מסך
מרימה 77 ק"ג באימוני משקולות. תמונת האינסטגרם שחשפה לראשונה את גזרתה החדשה של אדל/צילום מסך, אינסטגרם

3. היא עשתה את זה קודם כל בשביל עצמה

אדל ספגה גם ביקורת על הירידה שלה במשקל. מי שראו בה סמל לאישה שלא תולה את הערך העצמי שלה רק מהמראה החיצוני, חשבו שזה לא נכון שדווקא היא תציג גזרה דקיקה כזאת. באותו הריאיון לאופרה היא סיפרה כאמור שהיא עשתה את השינוי הזה, כמו כל דבר אחר בחייה, לא כי היא רצתה לרצות מישהו אחר.

"כשהתגרשתי, היו לי התקפי חרדה נוראיים. הם שיתקו אותי ועשו אותי כל כך מבולבלת, בגלל שהרגשתי שלא הייתה לי שום שליטה על הגוף שלי. הייתי מודעת לגמרי למה שקורה לי, בזמן שהגוף שלי הרגיש כאילו הוא על כוכב אחר".

ההתעמלות, כאמור, שימשה לה קודם כל כלי להפחתת ההתקפים האלו, דבר שיעילותו הוכחה מחקרית. היום כבר ידוע שפעילות גופנית תורמת לנפש לא פחות מלגוף. וכשהנפש מאוזנת, גם קל יותר לתחזק שגרה בריאה.

4. היא לא התנסתה בדיאטות קיצוניות

כשפורסמו לראשונה התמונות של הירידה הדרמטית במשקל, כמובן שהגיעו גם שמועות על הפרעות אכילה או על דיאטות מסוימות. בראיון ל"ווג", לאדל היה חשוב להדגיש ש"לא הייתה כאן דיאטת צום או שום דיאטה קיצונית אחרת. אם כבר, אז אני אוכלת יותר משאכלתי בעבר, בגלל שאני מתאמנת כל כך קשה".
בעבר כבר סיפרנו לכם על דיאטה שהזמרת העידה שאימצה, אם כי לא מדובר בדיאטה קיצונית, אלא כזו שמבוססת על המון חלבונים ושומנים בריאים. כיום היא מעידה שהיא לא נצמדת לשום תפריט מיוחד ופשוט מנסה לבחור מאכלים בריאים יותר כל הזמן.

ולמבקרים היא השיבה: "הגוף שלי תמיד הוחפץ לאורך כל הקריירה שלי. זה לא רק עכשיו. אני מבינה למה זה גורם להלם. אני מבינה למה נשים מסוימות נפגעו במיוחד. מבחינה ויזואלית, ייצגתי אז הרבה נשים, אבל אני עדיין אותו אדם". כך היא הדגישה שביקורות תמיד יהיו, אבל כשאנחנו נמצאים במקום מאושר ומאוזן יותר, הן הופכות לרעשי רקע שלא ממסכים את מה שחשוב באמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully