וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הסיבה שבא לכם פסטה היום (והדרך לעשות אותה בריאה יותר)

עודכן לאחרונה: 26.1.2022 / 10:45

פסטה היא אחד המאכלים שהכי כיף לאכול כשהחורף מגיע - היא חמה, מזינה ומנחמת, וכן, היא כוללת גם לא מעט קלוריות. אבל מי אם לא אנחנו נמצא עבורכם את הדרך הכי בריאה לאכול אותה. כי רגשות אשם זה לחלשים

ככה תכינו פסטה פרמזן במחבת אחת/TIKTOK

אם אתם ככל האדם, ובינינו, בקורונה גילינו שאף אחד מאיתנו הוא לא פרח בר מוגן, אין ספק שאתם אוהבים פסטה. מה זה אוהבים? מאוהבים. בטח בחורף כשקר ואתם צריכים מנה חמה שהיא גם קלה להכנה, גם משביעה וגם טעימה. אבל מה לגבי מזינה?

פסטה סובלת מיחסי ציבור גרועים ולא תמיד בצדק. ברור שאם תאכלו פסטה מקמח לבן עם רוטב שמנת ופטריות (כן, אנחנו מסתכלות עליך) זו לא תהיה הבחירה הכי בריאה או רזה שתעשו באותו היום, אבל יש כמה שיטות מאוד פשוטות ושאינן פוגעות בטעם, שיכולת להפוך את הפסטה שלכם לבריאה יותר. הנה כמה מהן:

תוסיפו ירקות לפסטה ולרוטב

הרבה אנשים מאוד מפחדים מפסטה, אבל אם אוכלים אותה עם המרכיבים הנכונים, כמו ירקות שונים, או הכי טעים ובריא - רוטב עגבניות - היא יכולה להיות לא רק מנה טעימה, אלא גם מזינה. חומרי הצבע בעגבנייה ובירקות אחרים, הנקראים פיטוכימיקלים משמשים כחומרי הגנה מפני מחלות והם אינם נהרסים בבישול או בחימום, ואף לעתים הופכים לפעילים יותר כתוצאה מהבישול - ממש כמו רוטב העגבניות המכיל ליקופן המגן מפני סרטן הערמונית.

פסטה ברוטב רוזה. ShutterStock
יותר עגבניות פחות שמנת. פסטה רוזה/ShutterStock

תאכלו את הפסטה שלכם אל דנטה

אומנם רוב האנשים לא אוכלים את הפסטה אל דנטה בבישול ביתי, אבל כדאי שתתחילו. הסיבה - בצורה זו תשיגו שליטה גבוהה יותר על רמות הסוכר בדם. פסטה היא אומנם פחמימה, אבל היא בעלת מדד גליקמי נמוך יחסית, שעוזר לגוף לווסת את הסוכר בדם. כשמבשלים את הפסטה, שלרוב עשויה מקמח דורום, לדרגת אל דנטה, המדד הגליקמי שלה אפילו נמוך יותר, היא מתעכלת בגוף זמן רב יותר והכי חשוב היא גם טעימה יותר.

תבחרו את הפסטה הנכונה

כאמור אין מי שלא אוהב פסטה, ואם יש אנחנו לא רוצים להיות חברים שלו. אבל, ויש אבל, לפסטה יש חיסרון אחד בולט שידוע לכל - הערך הקלורי הגבוה שלה. אז כדי לתת מענה גם לשומרי המשקל, ניתן לבחור בפסטה מקמח מלא או מקמח כוסמין, שהם לא רק קמחים בריאים יותר, שכן פסטה מקמח מלא מכילה את כל החלקים של גרעין החיטה כולל הקליפה והנבט הכוללים ויטמינים וסיבים, אלא גם משביעים יותר.

בנוסף, בשנים האחרונות פותחו גם גרסאות מגוונות המיוצרות מאורז מלא, קינואה, ובעיקר קטניות כמו עדשים, אפונה, חומוס ואפילו תירס. לאלה שממש מקפידים אפשר להשתמש בזודלס - נודלס שעשוי כולו מזוקיני. נכון, זו לא פסטה, אבל אתם יכולים לדמיין.

ותרו על השמנת והחמאה

מומלץ להמעיט ככל הניתן ברטבים המבוססים על שומן רווי כגון חמאה ושמנת. שומן רווי מעלה את רמת הכולסטרול הרע בדם, וכתוצאה מכך את הסיכון לתחלואה. כדי להפחית את כמות הקלוריות ברוטב וגם כדי להעשיר את המנה בוויטמינים ומינרלים, כדאי שהרוטב יכיל כמות מועטה של שמנים, וכמות גדולה יותר של ירקות.

פסטה עם כדורי בשר בסיר אחד. אלון מסיקה
תוסיפו חלבונים, זה משביע. פסטה עם כדורי בשר/אלון מסיקה

תוסיפו חלבונים

כמו כל ארוחה, גם כאשר מדובר במנת פסטה מומלץ להוסיף לה מזונות המכילים חלבון מן החי כגון גבינות, עוף ודגים, או חלבונים מהצומח כגון טופו, עדשים ושעועית. חלבוני המזון מספקים לגוף בתהליך הפירוק והעיכול חומצות אמינו, המתפקדות כאבני הבניין לבניית החלבונים בגוף. סוגים שונים של חלבונים בונים את הרקמות, תאים, מרכיבי הדם, מערכת החיסון ועוד.

הגודל בהחלט קובע

לא בטוח שתרצו לקרוא את זה אבל קערת פסטה ממוצעת, בלי רטבים או תוספות, יכולה להגיע לבדה ליותר מ-500 קלוריות. אז נכון, הפחמימות מספקות את האנרגיה הדרושה לגוף לשם ביצוע תהליכים פיזיולוגיים רבים ולכן לא מומלץ לוותר עליהן אלא לאכול מעט מהן. אבל עדיף כאמור להוסיף הרבה ירקות כדי להגדיל את נפח המנה או פשוט לאכול מרק או סלט ליד - ככה בטוח תאכלו פחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully