וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם השיטה המפתיעה הזו מביאה להישגים גדולים יותר בספורט?

עודכן לאחרונה: 23.1.2022 / 12:21

מי שעוסק בספורט שואף תמיד לשפר את התוצאות שלו, וכדי להגיע לכך הוא חושב שנדרש עוד ועוד מאמץ. מחקר חדש מציע דרך שונה לגמרי

"פחות זה יותר" עשוי להיות המפתח להישגים הרבה יותר גדולים בעולם הספורט, כך מגלה מחקר חדש. חוקרים בסינגפור ובסין אומרים שהדרך הטובה ביותר להשיג זאת היא על ידי תרגול wu-wei, (無為) או אמנות אי העשייה.

אם אי פעם שמעתם ספורטאי מדבר על היותו ב"זון", הם בדרך כלל מדברים על כמה חסרות מאמץ הפכו הפעולות שלהם - בין אם הם בעטו בכדור או רצו במסלול ריצה.

פסיכולוגי ספורט מעודדים אתלטים לתרגל מיינדפולנס כחלק מההכנה המנטלית שלהם לפני תחרויות גדולות. באופן כללי, אימון מיינדפולנס מנסה לעזור לאנשים לקבל ראייה לא שיפוטית של אותו רגע מסוים בזמן. תרגולים כאלה עוזרים לעתים קרובות לאנשים להשיג רמת מיקוד מוגברת ואף יכולים לספק תחושת "זרימה" במעשיהם. זה המקום שבו wu-wei נכנס לתמונה.

אישה עושה יוגה. ShutterStock
אל תתאמצו יותר מדי. אישה עושה יוגה/ShutterStock

"Wu-wei היא מחשבה פילוסופית סינית מרכזית בטאואיזם", כותבים חוקרים ב-Asian Journal of Sport and Exercise Psychology. "אזכורים של wu-wei ניתן למצוא בחלקים שונים של דאו דה ג'ינג (ספר הטאו) של לאו דזה, סדרה של שיעורים לחיים שקוראים לפשטות והרמוניה עם הסביבה.

עוד בוואלה!

זה מה שקורה בגוף שלכם כשאתם עושים מדיטציה

לכתבה המלאה

"הביטוי הזה מצביע בבירור על ביטול הדגש של מאמץ מכוון תוך כדי השגת תוצאות. בשפה הסינית, ל-wu יש קונוטציה של כלום, ו-wei מתייחס לעשייה או לפעולה". דוגמאות אחרות כיצד לתרגל את התנועות והפעולות ללא מאמץ של wu-wei כוללות ציור, האזנה לחבר, מדיטציה כמובן או ניתוק מכל הטכנולוגיה שמושכת את תשומת הלב, מסביר עורך המחקר הראשי פרופסור יינג הווה קי, חבר במכון הלאומי לחינוך באוניברסיטה הטכנולוגית נאניאנג בסינגפור, בהודעה לתקשורת.

אגב גם להולנדים יש שיטה כזו והיא נקראית ניקסן. הניקסן היא פילוסופיה הולנדית שמציעה גישה פשוטה בהרבה - לא להתמקד בנשימות, לא לסרוק את הגוף כדי לבחון איך הוא מרגיש ואפילו לא לבחון את המחשבות שעולות מדי פעם - אלא פשוט באמת לא לעשות שום דבר - בלי מאמץ, בלי אג'נדה וחשוב מהכול, בלי רגשות אשמה. נשמע מושלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully