וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים גילו את הסוד לחיים מאושרים והוא נורא פשוט

עודכן לאחרונה: 26.9.2021 / 9:53

מי מאיתנו לא היה רוצה לחיות חיים מאושרים יותר? נדמה לכם שזה כמעט בלתי אפשרי ודורש המון עבודה? לפי מחקר חדש זה דווקא ממש ממש פשוט - וזה מתחיל אצלכם בצלחת

זו הדרך הנכונה לעשות כפיפות בטן/אור גרמן, מאמן כושר

נכון, יש לא מעט אנשים שמבטיחים לכם חיים מאושרים אם תעשו כך וכך, אבל מחקר מדעי שנותן טיפ מעשי לחיים טובים יותר, זה כבר משהו אחר. מחקר חדש מצא שאכילת יותר פירות וירקות מדי יום - יחד עם פעילות גופנית סדירה - יכולה להוביל לחיים יותר מאושרים.

במחקר ראשון מסוגו, חוקרים מאוניברסיטאות קנט ורדינג הבריטיות, הוכיחו כי שינויים אלה באורח החיים גורמים לאנשים להיות מאושרים יותר בהשוואה לאנשים שכבר אוכלים הרבה פירות וירקות או אלה שניזונים מתזונה מערבית סטנדרטית.

ד"ר אדלינה שוואנדטנר מבית הספר לכלכלה של אוניברסיטת קנט, ד"ר שרה ג'וול ופרופסור אומה קמבהמפאטי מבית הספר לכלכלה של אוניברסיטת רדינג בחנו את ההשפעה של משתנים שונים על רמות האושר. הממצאים שלהם הראו שצריכת פירות וירקות ופעילות גופנית משפיעים לטובה על רמות האושר - לא להיפך.

באופן לא מפתיע, המחקר, שפורסם בכתב העת Journal of Happiness Studies, גילה כי היכולת שלנו לדחות סיפוקים ולהפעיל שליטה עצמית משחקת תפקיד עצום בהשפעה על החלטות אורח החיים שלנו, ובשל כך על הרווחה הכללית שלנו. המחקר גם מצא כי יש הפרדה מגדרית בין שני התנאים לאושר - גברים מתאמנים יותר, בעוד שנשים נוטות יותר לאכול יותר פירות וירקות.

פירות וירקות, אוכל. Giphy
גברים מתאמנים, נשים אוכלות בריא. פירות וירקות/Giphy

"בשנים האחרונות חל שינוי גדול יותר בבחירות באורח חיים בריא יותר. לקבוע שאכילת יותר פירות וירקות ופעילות גופנית יכולה להגביר את האושר, כמו גם להציע יתרונות בריאותיים היא התפתחות משמעותית. זה עשוי גם להיות שימושי עבור קמפיינים של מדיניות הנוגעים לסביבה וקיימות", הוסיף פרופ' קמבהמפאטי.

מאחר ומחלות הקשורות לאורח חיים הן הגורם העיקרי לבריאות לקויה ברחבי העולם, לממצאים אלה עשויות להיות השלכות משמעותיות על מדיניות בריאות הציבור. בארצות הברית, יותר משניים מכל חמישה מבוגרים מסווגים כשמנים, מצב המעמיד רבים בסיכון גבוה יותר למחלות לב, סוכרת וסרטן.

"אם אורח חיים טוב יותר לא רק גורם לנו להיות בריאים יותר אלא גם מאושרים יותר, אז זהו מצב win-win ברור ", מסכמת ד"ר גשוונדטנר.

כמה בדיוק פירות וירקות צריך לאכול?

מחקר שפורסם השנה על ידי איגוד הלב האמריקני (AHA), ושניתח נתונים המייצגים כמעט 2 מיליון מבוגרים ברחבי העולם, מצא כי מבוגרים צריכים לאכול 5 מנות של ירקות ופירות. אבל, יש לזה חלוקה ברורה - שתיים מתוך חמש המנות צריכות להיות פרי - שלוש האחרות צריכות להתמקד בירקות.

"איגוד הלב האמריקני ממליץ למלא לפחות חצי צלחת בפירות וירקות בכל ארוחה", אמרה ד"ר אן תורנדייק, יושבת ראש ועדת התזונה של איגוד הלב האמריקני, "מחקר זה מספק ראיות חזקות ליתרונות של אכילת פירות וירקות ומציע כמות מטרה שתצרוך מדי יום לבריאות אידיאלית", הוסיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully