וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הדיאטה שעומדת מאחורי המהפך המפתיע של אדל

כל העולם מדבר השבוע על הגזרה החדשה של הזמרת אדל. אף שאנחנו אוהבים אותה בכל גזרה, החלטנו לבדוק איזו דיאטה עומדת מאחורי המהפך. גילינו שיש שם לא מעט פילאטיס, משקולות ולא הרבה אוכל

עיתונים ואתרי אינטרנט בכל העולם (וגם כאן אצלנו) התעסקו אתמול בהתרגשות בגזרה החדשה של הזמרת אדל. הזמרת, שהייתה מזוהה עם קימורים, מבנה גוף מלא והרבה ביטחון עצמי, נראתה במסיבת יום ההולדת של הזמר דרייק כשהיא לבושה בשמלת קטיפה צמודה שמבליטה ירידה חדה במשקל. זו לא הפעם הראשונה שאדל יורדת במשקל, אך זו בהחלט הירידה הכי דרמטית. אף שאנחנו אוהבים אותה בכל גזרה, החלטנו לבדוק איזו דיאטה עומדת מאחורי המהפך.

אדל מקפידה כבר שנים על שגרת אימוני פילאטיס ומשלבת בזה גם אימונים עם משקלים גבוהים בחדר הכושר. בתמונות שהיא פרסמה באינסטגרם מהמסיבה של דרייק היא כתבה "פעם בכיתי, עכשיו אני מזיעה :)". כך שאין ספק שיש לא מעט עבודה פיזית מאחורי הגזרה החדשה. אך יודע כל מי שאי פעם ניסה לרדת במשקל, כושר לבדו לא עושה את העבודה, וכדי לרדת במשקל יש צורך גם בשינוי תזונתי.

השינוי התזונתי של אדל לא חדש, למעשה היא התחילה אותו כבר ב-2017. עכשיו - בשילוב עם הכושר, ואולי גם הגירושים, היא מתחילה לקצור את הפירות. והשימוש בפירות כאן הוא מילולי, כי זה רוב מה שהיא אוכלת.

אדל בחרה בדיאטת הסירטפוד, שמבטיחה ירידה ממוצעת של כ-3 ק"ג בשבוע. דיאטת הסירטפוד מבוססת על סירטואינים - חלבונים שרמות גבוהות שלהם נמצאו כתורמות לאריכות חיים ולשיפור בבריאות - בשילוב עם תפריט מוגבל בקלוריות. הדיאטה מבוססת על מאכלים שמעוררים סירטואין, ומגבירים את חילוף החומרים בגוף ומונעים מצבים דלקתיים.

קייל, אוכמניות ושוקולד מריר

בדיאטה תוכלו למצוא מאכלים כמו ברוקולי, קייל, זיתים, בצל, קקאו ומוצריו (כגון שוקולד מריר המכיל אחוזי קקאו גבוהים), יין אדום, רימון, שמן זית, שמן דגים, מרק מיסו, אוכמניות, דגים העשירים באומגה 3 כגון הרינג וסלמון, סויה ומוצרי טופו, פירות הדר, תה ירוק, פטרוזיליה, תפוחים ועוד.

על פי השיטה, מומלץ לשלב בכל ארוחה לפחות שניים מהמאכלים הללו ולשתות תה ירוק כשלוש פעמים ביום. התפריט הזה אולי נשמע עשיר במיוחד, אבל יש לציין כי אדל ויתרה גם על תה, אלכוהול וסיגריות. וכמו כל מי שבאמת מצליח לרזות - היא גם ויתרה על סוכר.

הזמרת אדל. GettyImages
כבר ציינו שאנחנו אוהבים אותה בכל מידה? אדל בשנת 2015/GettyImages

בימיה הראשונים של הדיאטה, היא כוללת מספר נמוך מדי של קלוריות (כ-1,000 קלוריות בלבד) וכוללת משקאות ירוקים וארוחה מאוזנת אחת בלבד. דוגמה לארוחה בדיאטה זו כוללת דג סלמון אפוי, ברוקולי מאודה, סלט קייל בתוספת שמן זית, שייק ירוק הכולל תפוח, פטרוזיליה ופירות הדר. לאחר מכן כמות הקלוריות עולה לכ-1,500 קלוריות והיא כוללת שני משקאות ירוקים ושתי ארוחות מאוזנות. ההסבר הניתן להפחתה הדרסטית בצריכת הקלוריות בימים הראשונים, הוא הכנסת הגוף למצב מצוקה, הגורם להפעלת מנגנון של הפרשת הסירטואין.

האם הדיאטה הזו מומלצת?

לדיאטת הסירטפוד יש יתרונות לצד חסרונות. מצד אחד, המזונות הכלולים בדיאטה הם מזונות עשירים בוויטמינים, מינרלים, סיבים תזונתיים ורכיבים רבים אחרים הידועים בחשיבותם ובתרומתם לתזונה מאוזנת ובריאה. שילובם של מזונות אלו באופן יומיומי לצד פעילות גופנית, מהווה יתרון בריאותי משמעותי לאורך זמן.

מהצד השני, הדיאטה נפתחת במספר ימים הכוללים קצובת קלוריות נמוכה מדי. הגבלה קלורית עלולה להוביל לחסר תזונתי ולירידה לא מבוקרת במשקל וכך לגרום לנזק בריאותי. לכן, חשוב שבניית התפריט תתבצע על ידי גורם המוסמך לכך. בנוסף, הדיאטה חדשה יחסית ולכן עדיין דרושים מחקרים נוספים ומעקב ממושך כדי לאשש את התיאוריה עליה היא מתבססת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully