וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולם חולים בקורונה? כך תתגוננו מפני הידבקות באומיקרון

עודכן לאחרונה: 27.12.2021 / 9:48

מרגישים שטבעת המאומתים שוב סוגרת עליכם מכל כיוון? אין ספק שווריאנט הקורונה החדש -האומיקרון, טרף לנו מחדש את הקלפים. הנה כל הצעדים שאתם יכולים לנקוט כדי לא להידבק

וריאנט הקורונה החדש - אומיקרון, הגיע אחרי תקופה רגועה יחסית שבה אחוזי התחלואה היו נמוכים ביותר ובדיוק התחלנו להריח איזה ניחוח של שגרה נורמלית. השמים היו פתוחים, אפשר היה לנסוע לחו"ל בסיכון סביר, מסגרות החינוך סוף סוף פעלו ברצף, ההגבלות על התקהלויות הוסרו ועוד.

אבל האומיקרון כאמור שינה את התמונה הפסטורלית הזאת במהירות שיא - הווריאנט החדש שהתברר כמדבק במיוחד, גרם תוך שבועות ספורים לסגירת השמים, החזרת והחמרת ההגבלות ואפילו מעל מסגרות החינוך כבר מרחף צלם של הלימודים מרחוק. לצד כל אלה ישנו כמובן גם החשש מהידבקות ותחלואה. אם כי, אפשר להתנחם בממצאים הראשוניים שמצביעים על מחלה פחות קשה עקב הזן הזה, בהשוואה לקודמיו. אז מה אפשר לעשות כדי למנוע הדבקה באומיקרון?

האמת היא שאין לנו בשורה חדשה בעניין הזה - מה שהיה, הוא שיהיה. רוצה לומר, כל הצעדים שאנחנו נוקטים כבר שנתיים ויותר כדי להישמר מפני נגיף הקורונה, יועילו גם מול הזן החדש. אבל אחרי תקופה נעימה של שחרור בהגבלות, אולי שווה לרענן את הצעדים האלה:

אנשים עם מסיכות נגד קורונה, קניון הזהב, ראשון לציון, 11 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
מה שהיה הוא שיהיה. אישה עוטה מסיכה בקניון/ראובן קסטרו

1. להתחסן ולחסן - החיסון נגד covid-19 הוא כרגע הצעד האפקטיבי ביותר שיש לנו במלחמה מול הקורונה. ודאו שאתם מחוסנים בשלוש מנות, על מנת להעלות עד כמה שניתן את רמת הנוגדנים בדמכם. אמנם הווריאנט החדש מהווה אתגר לחיסון הקיים, והוא יעיל מעט פחות נגדו, אך לעתים ניתן לפצות בכמות על איכות - כלומר, כמות גדולה של נוגדנים בדם משפרת את ההגנה מפני הידבקות גם כאשר אלה לא הנוגדנים הספציפיים לווריאנט. בנוסף ודאו שהקרובים אליהם ויקיריכם מחוסנים גם הם. זה כולל גם ילדים, החל מגיל 5.

2. מסיכות - אם החיסון הוא שכבת ההגנה הראשונה, מסיכות הן קו ההגנה השני. הן אמורות להקטין מאוד את הסיכוי שהנגיף יצליח להיכנס לגוף שלכם מלכתחילה. ואגב, אחת המטרות שלהן היא גם להגן על אחרים מהאפשרות להידבק מכם, במקרה שאתם נדבקתם ועדיין לא יודעים זאת. מחקרים מראים שעטיית מסיכה מפחיתה את הסיכון להידבק בקורונה ב-65 אחוזים לפחות. עטיית מסיכה חשובה במיוחד בחללים סגורים, או במקומות פתוחים שבהם יש התקהלות והקרבה והצפיפות בין האנשים מגדילה את סיכון ההדבקה.

3. שמירה על היגיינה - הקורונה היא נגיף נשימתי, אבל היא עוברת לא רק באוויר אלא גם במגע עם משטחים מזוהמים. מחקרים מראים שהנגיף יכול לשרוד על משטחים נגועים גם במשך מספר ימים. כדי להימנע מהדבקה בדרך זו, הקפידו על שטיפת ידיים וחיטוי מספר פעמים ביום. והימנעו ממגע ישיר עם משטחים שנמצאים במגע עם הרבה ידיים (מתגים, כפתורי מעלית, מעקות, ידיות של דלתות). כמו כן, נסו להפחית את מספר הפעמים שאתם נוגעים עם הידיים בפנים שלכם.

עוד בוואלה!

לאומיקרון יש סימן היכר מוזר שמופיע רק בלילה

לכתבה המלאה
בני נוער מתחסנים לקורונה במתחם של כללית, ירושלים, 09 בספטמבר 2021. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
תחסנו ותתחסנו. אב מלווה את בנו לחיסון קורונה במתחם של קופ"ח כללית בירושלים/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

4. שמירה על ריחוק חברתי - בתקופה הקרובה בהחלט כדאי להפעיל שיקול דעת ולחשוב היטב עד כמה נחוצים לכם מפגשים מרובי משתתפים, בעיקר כשהם במקומות סגורים. השילוב בין חלל סגור ומספר רב של אנשים הוא משוואה שהתוצאה שלה ברורה למדי - גידול משמעותי בסיכון ההידבקות. לכן, עדיף לוותר על אירועים, מפגשים, כנסים, מסיבות והתקהלויות שאינן נחוצות. בהרבה מקומות עבודה הפחיתו את נפח העבודה מהמשרד, בדיוק מאותה הסיבה.

5. תהיו אחראיים כלפי הסביבה שלכם - אם אתם לא מרגישים טוב, אל תלכו לעבודה. הישארו בבית ובצעו בדיקת קורונה ביתית או בדיקת PCR כדי לגלות בשלב מוקדם ככל האפשר האם נדבקתם בקורונה. כך תמנעו הדבקה של אנשים נוספים והתפשטות נוספת של המחלה. אם יש לכם ילדים, הפעילו את אותו שיקול הדעת גם לגביהם - אל תשלחו ילד שאינו חש בטוב למסגרת. ואם ילדכם נמצא בבידוד בעקבות חשיפה או חשד לחשיפה, אל תשלחו גם את האחים והאחיות שלו למסגרות עד לקבל תשובה שלילית עבורו מבדיקת PCR.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully