וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים: מסיכה מורידה את הסיכון להידבק בקורונה ב-65%

אם בתחילת הקורונה חוקרים עוד היו סקפטים לגבי השימוש במסיכות, היום כבר אפשר להגיד שמדובר בפריט מציל חיים. בכנס שנערך לאחרונה אמרו חוקרים כי "זה חוסר אחריות לחיות בקהילה אם אתה לא לובש מסיכה"

צילום: משרד הבריאות, עריכה: שאול אדם

בוודיאו: ככה תעטו את המסיכה נכון

מומחי בריאות ברחבי העולם ממליצים ללבוש מסכות פנים במקומות ציבוריים. זה בעיקר נועד למנוע התפשטות טיפות הנושאות את נגיף הקורונה, אך לדברי מומחים כיסויי פנים עשויים גם להקטין את הסיכון לחלות בנגיף.

דין בלומברג, ראש מחלקת מחלות זיהומיות בילדים בבית החולים לילדים דייוויס באוניברסיטת קליפורניה, וויליאם ריסטנפרט פרופסור להנדסה כימית באוניברסיטת קליפורניה, אירחו דיון בשידור חי על דרכים יעילות להימנע מ-COVID-19. שני המומחים ציטטו עדויות הולכות וגוברות שמסכות מעניקות הגנה לעוטה אותן וגם לאנשים בסביבה.

"הייתי רוצה להעלות מחדש את נושא המסכות - כי למדנו המון", אמר בלומברג. "למדנו יותר בגלל מחקרים וראיות מדעיות נוספות. מה שאנחנו יודעים עכשיו זה שהמסכות עובדות והן חשובות מאוד".

עוד בוואלה!

3 הפריטים שאתם חייבים שיהיו עליכם בתקופת הקורונה

לכתבה המלאה

הדיון הדגיש מחקר שפורסם לאחרונה שהציע כי אנשים שעוטים מסכות פנים נמצאים בסיכון מופחת של 65 אחוזים להידבק בנגיף הקורונה. בלומברג וריסטנפרט הסבירו כי כיסויי פנים מגנים על אנשים בשני אופנים: ראשית, מסכות יוצרות מחסום יעיל המונע מאדם נגוע לשחרר טיפות נושאות וירוסים לאוויר באמצעות שיעול, עיטוש או דיבור.

עוטה מסכה לצורך התגוננות מנגיף הקורונה בחברון 2 ביולי 2020. רויטרס
"זה חוסר אחריות לחיות בקהילה אם אתה לא לובש מסיכה". איש עוטה מסיכה/רויטרס

"אנשים שלא לובשים מסיכה מעלים את הסיכון להעברת הנגיף לכולם, לא רק לאנשים איתם הם באים במגע. זה כל מי שהאנשים האלה יהיו עימם בקשר", אמר בלומברג, "זה חוסר אחריות לחיות בקהילה אם אתה לא לובש מסיכה. זה כמו לטבול פעמיים (דאבל דיפ) בממרח גוואקמולי".

הדרך השנייה שמסיכות פנים עוזרות להגן על אנשים היא על ידי חסימת חלקיקים אירוסולים זעירים מאוד המשתחררים כשאנשים מדברים. בלומברג וריסטנפרט אמרו שחלקיקים אלה יכולים לנוע מעבר לכל מגן פיזי, כמו פרספקס, המשמש בחנויות ומסעדות. ריסטנפרט הסביר כי חלקיקים אירוסולים נעים כמו אלה הנוצרים מריסוס מבושם. אם אתה יכול להריח את הריח מהצד השני של תא או מחיצת פרספקס, יתכן שגם חלקיקים הנושאים את נגיף הקורונה יוכלו להגיע אליך.

מומחי הבריאות המליצו לאנשים ללבוש מסיכות ולתרגל ריחוק חברתי במקביל, כדי להימנע ביעילות מהעברת הנגיף. בלומברג אמר כי התרחקות פיזית לבדה יכולה להפחית את הסיכון לחשיפת אנשים לנגיף ב-90 אחוזים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully