וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-CDC מודה: בחללים סגורים, 2 מטרים לא תמיד מספיקים

הנחיות מעודכנות של ה-CDC שפורסמו השבוע מצביעות על כך שבארגון מכירים בכך שהנגיף יכול לנוע באוויר ולהדביק גם במרחק של יותר מ-2 מטרים. "אין דרך לייפות את זה - אל תסירו את המסיכות שלכם"

בווידאו: פריז סוגרת את הברים/צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

מרחק של שני מטר בין אדם לאדם אינו תמיד מספיק כדי למנוע הדבקה ב-Covid-19. "אנשים שנמצאים במרחק פיזי קרוב (עד שני מטר) לאדם שנושא את הנגיף או שיש להם מגע ישיר איתו מצויים בסיכון גדול יותר להדבקה", נכתב בהנחיות החדשות של המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), שפורסמו ביום שני.

הדרכים הקלות ביותר להידבק ב-Covid-19 על פי ה-CDC, הן:

  • להיות ליד אדם "עם Covid-19 שעלול להשתעל, להתעטש, לשיר, לדבר או לנשום".
  • לשאוף את הנגיף שנפלט מאדם אחר, דרך האף או הפה.
  • להיות ב"מגע קרוב" עם אדם שחולה בנגיף (למשל לשהות באותו משרד עם חבר/ה לעבודה שנדבקו).

בהצהרה לעיתונות שנשלחה ביום שני אחר הצהריים בדואר אלקטרוני וצורפה להנחיות המעודכנות, אמרו ב-CDC כי ההנחיות שלהם להתגוננות מפני הדבקה "נותרו בעינן". "ה-CDC מוסיף להאמין, על בסיס המדע המעודכן, שהסיכוי של אנשים להידבק גדל ככל שהם שוהים יותר זמן ובקרבה גדולה יותר לאדם אחר שהוא נשא של Covid-19", נכתב.

עוד בוואלה!

למרות שחלה, טראמפ לא מתייחס לקורונה ברצינות

לכתבה המלאה
מסעדה בניו יורק, לפני שהמסעדות נסגרו לסעודות בתוך מתחמים סגורים. 5 באוקטובר 2020. אי-פי, AP
במקומות סגורים, ללא אוורור ראוי, עדיף לא להוריד את המסיכה כלל. מסעדה בניו יורק/AP, אי-פי

לצד כל אלה, ה-CDC הודה לראשונה אי פעם שאפשר להידבק בנגיף הקורונה מאדם אחר גם אם שומרים על מרחק של 2 מטרים ואפילו יותר מכך - עובדה שה-CDC נמנע מלהתייחס אליה עד החודש שעבר. "ישנן ראיות לכך שבתנאים מסויימים אנשים עם Covid-19 הדביקו אחרים שנמצאו במרחק של יותר מ-2 מטרים מהם", נמסר מה-CDC.

"ההדבקות הללו אירעו במקומות סגורים, שלא היו מאווררים כראוי. ובחלק מהמקרים המדביק התנשם בכבדות, למשל משום ששר או התאמן", נכתב בדברי ה-CDC.

ההודאה הזאת של ה-CDC בכך שהנגיף יכול לנוע ולהישאר באוויר ברסיסים זעירים (אירוסולים), ולא רק בטיפות גדולות יותר שנעות לעבר הקרקע לאחר שהן נפלטות, היא עניין שמומחים ומדענים רבים הביעו חששות לגביו בתקופה האחרונה. בחודש שעבר פרסם ה-CDC - אחד מגופי המחקר הרפואי המכובדים והמקצועיים ביותר בעולם - נייר עמדה מעודכן שבו נראה כי שינה את עמדתו לגבי האפשרות של הדבקה בנגיף מן האוויר. אלא שהמידע הוסר מאתר ה-CDC בנסיבות לא ברורות והארגון מסר בהודעה מגומגמת לאחר מכן כי המסמך "פורסם בשגגה".

טראמפ מסיר את המסיכה בבית הלבן לאחר ששוחרר מבית החולים, 6 אוקטובר 2020. רויטרס
הוא בחיים לא ילמד. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שנדבק בקורונה, מסיר את המסיכה שלו/רויטרס

ארגון הבריאות העולמי (WHO) שינה כבר בחודש יולי את עמדתו לגבי האפשרות של הדבקה מן האוויר ואמר כי זאת אפשרות, לאחר שעד אז שלל אותה. עם זאת, גם בארגון הבריאות הדגישו כי אפשרות ההדבקה הזאת סבירה יותר במקומות סגורים וצפופים שאין בהם אוורור ראוי, ושבהם שוהים נשאים של הנגיף למשך פרקי זמן ארוכים יחסית.

"אל תורידו מסיכות"

מומחי ה-CDC הסבירו שפעולות כמו שירה, צעקות, והתנשמויות כבדות, הן כולן פעולות שבחלל סגור ולא מאוורר עלולות לגרום להצטברות של עומס נגיפי גבוה באוויר ולהגדיל את הסיכויים להדבקה.

ד"ר דון מילטון, וירולוג מאוניברסיטת מרילנד שאינו קשור ל-CDC, אמר בתגובה לפרסום החדש של המרכז כי "מה שאנשים צריכים לקחת מההודעה זה שהנגיף עובר גם באוויר ואין איך לייפות את זה. אתם לא מוגנים מהדבקה גם כשאתם עומדים במרחק של יותר משני מטרים מאדם אחר, אז אל תסירו את המסיכות שלכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully