וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1 מ-10 אנשים ברחבי העולם חלה כבר בקורונה

ההערכה שיצאה על יד ארגון הבריאות העולמי היא ככל הנראה הערכת חסר, והמספרים בפועל הרבה יותר גבוהים. אחרי מיליון מתים, מה מצפה לנו הלאה ואיך נוכל לעצור את המגיפה?

בווידאו: טראמפ שוחרר מבית החולים וחזר לבית הלבן/צילום: רויטרס

אחד מכל עשרה אנשים ברחבי העולם חלה ככל הנראה ב-covid-19, כך אמרו נציגי ארגון הבריאות העולמי, בפגישה מיוחדת של מנהיגי ארגון הבריאות העולמי שנערכה בז'נבה. גורם בכיר אמר כי המשמעות של ההערכה היא כי "הרוב המכריע של העולם נותר בסיכון".

קצת יותר מ-35 מיליון אנשים אושרו חיוביים לנגיף, אבל ההערכה החדשה של ארגון הבריאות העולמי מקרבת את הנתון האמיתי לככל הנראה 800 מיליון נדבקים (אוכלובסיית העולם מונה כ-8 מילארד בני אדם). בנוסף, מומחים אומרים שמספר המקרים האמיתי עולה משמעותית על המקרים שאושרו.

ההערכה כי 10 אחוזים מאוכלוסיית העולם נדבקה בנגיף הגיעה ממייק ריאן, המנכ"ל של תוכנית חירום הבריאות של ארגון הבריאות העולמי. "זה משתנה בהתאם למדינה, זה משתנה בין איזור עירוני לכפרי וזה משתנה בין קבוצות שונות", אמר, "אבל המשמעות היא שהרוב המכריע של העולם נותר בסיכון. אנו יודעים שהמגפה תמשיך להתפתח, אך אנו גם יודעים שיש לנו את הכלים לעצירת המגיפה ולהצלת חיים כרגע והם עומדים לרשותנו".

בדיקות קורונה במוקד מכבי, רמת השרון 5 באוקטבור 2020. ראובן קסטרו
המאבק בנגיף עוד לא קרוב להסתיים. בדיקות קורונה/ראובן קסטרו

מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי, טדרוס אדהנום גריבריסוס, קרא למדינות לסולידריות ולהנהגה איתנה ואמר כי היו הבדלים ניכרים במספר המקרים ברחבי העולם. "למרות שכל המדינות הושפעו מהנגיף הזה, עלינו לזכור שמדובר במגפה לא אחידה. עשר מדינות מהוות 70 אחוזים מכלל המקרים המדווחים ורק שלוש מדינות מהוות מחצית ממספר מקרי המוות", אמר. יותר ממיליון איש מתו מהנגיף, כך עולה מסיכום של אוניברסיטת ג'ונס הופקינס. אחרי ארה"ב, הודו וברזיל חוו הכי הרבה מקרים של הנגיף.

כאמור, אחרי עשרה חודשים המשבר לא מראה שום סימן לסיום. בכמה מדינות נצפים כיום גלים שניים לאחר הקלות במגבלות, ובמקרים מסוימים, כמו בישראל, המספרים אף גבוהים עוד יותר מהגל הראשון. ריאן אמר כי דרום מזרח אסיה מתמודדת עם עלייה במקרים, ובאירופה ובמזרח התיכון רואים גידול במקרי המוות. המצב באפריקה ובמערב האוקיינוס השקט לעומת זאת נראה "חיובי למדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully