וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק שפעת: כיצד משפיעה הקורונה על מחלות אחרות?

21.8.2020 / 7:14

אחד החששות הכבדים בתחילת המגיפה היו השילוב שבין הקורונה לבין נגיפים עונתיים כמו שפעת ונגיפי קיץ שעשויים היו להעמיס על מערכת הבריאות ולהגדיל את מספר החולים שפונים בשל תסמינים לעיתים דומים. האם החשש הזה עומד להתרחש או דווקא יש מקום לאופטימיות?

בווידאו: פרויקטור הקורונה בביקור בביה"ח ברזילי/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: עמית שמחה

קצת קשה להאמין אבל שוב מדברים על סגר בחגים, והסיבה לכך היא החשש מהעומס על מערכות הבריאות לקראת עונת השפעת, ובכלל. נתונים מרחבי העולם, חושפים מה צפוי לנו ככל הנראה בהמשך השנה, והאם התחזיות השחורות באמת עומדות להתממש או שדווקא הההיפך הוא הנכון.

החדשות אולי המעודדות ביותר הגיעו מהקצה השני של כדור הארץ - מאוסטרליה, שם מקרי מוות משפעת ירדו משמעותית, דבר שמיוחס למגבלות נגיף הקורונה. למעשה כלל מקרי תמותה משפעת באוסטרליה השנה הייתה 36 בהשוואה ל-430 בתקופה המקבילה אשתקד. החוקרים ייחסו את הירידה בסגירת בתי ספר, ריחוק חברתי, היגיינת ידיים וסגירת גבולות. בנוסף, בשנה האחרונה, ייתכן בשל החשש הגובר מנגיף הקורונה, הייתה גם עלייה בהיענות להתחסנות נגד שפעת, עם עלייה של 2 מיליון מנות יותר מכמות החיסונים בשנת 2018-2019. אבל מה בשאר למחלות, אלה של הקיץ ואלה שעוד צפויות לנו בהמשך?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully