וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכתב ונמחק: האם מנסים להסתיר מאיתנו איך קורונה מועברת?

ניסוח של הסוכנות לבקרת ומניעת מחלות בארה"ב שפורסם בסוף השבוע האחרון נמחק ושונה - מה שהוביל ללא מעט ביקורות ותיאוריות. מה גרם לארגון לשנות את דעתו על הצורה בה הנגיף מועבר והאם זה הכול קשור לפוליטיקה?

בווידאו: קמלה האריס באירוע קמפיין בחירות בפלורידה/צילום: AP, עריכה: ניר חן

אם חשבתם שרק בישראל יש בלאגן בכל מה שנוגע לטיפול במחלת הקורונה, דעו, אם זה מנחם אתכם, שאנחנו לא לבד. ניסוחים חדשים שמכירים בכך שהנגיף שגורם להתפשטות COVID-19 קל יותר להעברה ממה שחשבו עד כה, נעלמו אתמול מאתר המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארה"ב (CDC), ימים ספורים לאחר פרסומם, והוחלפו בהודעה לפיה המידע שהועלה בתחילה היה למעשה טיוטה שפורסמה בטעות.

בניסוחים שהורדו מהאתר, שהופיעו ביום שישי בעמוד שכותרתו "כיצד מתפשטת COVID-19", נכתב כי טיפות קטנות המכונות אירוסולים הם השיטה הנפוצה ביותר להתפשטות נגיפית - מה שהפך לחלוטין את עמדתה הקודמת של הסוכנות לפיה הנגיף הופץ בעיקר על ידי טיפות רוק גדולות יותר, שבדרך כלל לא נעות רחוק.

הניסוחים המקוריים הללו זכו לשבחים על ידי מדענים שטענו במשך חודשים כי אירוסולים מהווים חלק ניכר מהעברת הנגיף. כך למשל, לחץ גובר מצד מומחים הוביל את ארגון הבריאות העולמי להכיר באיום התפשטות אירוסולית ביולי האחרון.

"CDC מעדכנת כעת את המלצותיה בנוגע להעברה אווירית של SARS-CoV-2 (הנגיף שגורם ל- COVID-19)", נכתב בהערה בדף שהשתנה, "לאחר השלמת תהליך זה, הנוסח המעודכן יפורסם".

נשים עוטות מסיכות במדריד, 18 בספטמבר 2020. רויטרס
עוד סיבה לשים מסיכה על הפנים. נשים עוטות מסיכות/רויטרס

בהודעה המקורית של ה-CDC נכתב כי "עדויות הולכות וגדלות לכך שטיפות וחלקיקים מוטסים יכולים להישאר תלויים באוויר ולהגיע למרחק של מעבר ל-2 מטרים". הם גם הזהירו מפני בילוי במקומות סגורים שאינם מאווררים. כעת הדף מציין את הסיכון להתפשטות "בין אנשים הנמצאים בקשר הדוק אחד עם השני (במרחק של פחות מ-2 מטרים)" - בניגוד להנחיות לבריאות הציבור שפורסמו ביום שישי.

חוסר ההחלטיות של ה-CDC מגיע על רקע הדיווחים כי מינוי פוליטי במחלקת הבריאות המפקחת על ה-CDC, השפיע על דיווחי הבריאות השבועיים של הסוכנות כדי לגרום לטיפול במגיפה בארה"ב להיראות טוב יותר מכפי שהוא במציאות. השינוי בנוסח עשוי גם להגביר את הספקנות הציבורית לגבי המסרים של הסוכנות על ההתמודדות עם מגיפת הקורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully