וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

239 מדענים מזהירים: "נגיף הקורונה מדבק גם דרך האוויר"

צוות מדענים מומחים שיגר לארגון הבריאות העולמי מכתב פתוח ובו נטען כי יש צורך לתת יותר משקל להדבקה דרך האוויר, ולא רק דרך רסס טיפתי. לטענת המומחים יש לשים לב לאיוורור לקוי במקומות סגורים שעלול להפיץ את הנגיף לכל עבר, ואולי אף להגדיל את הריחוק החברתי

צילום: ערוץ כנסת

בווידאו: הממשלה מוסיפה הגבלות למשק עקב עליה בתחלואה

אם חשבתם שהמצב כבר לא יכול להיות יותר גרוע, תחשבו שוב, למעלה ממאתיים מדענים מרחבי העולם מזהירים כי ארגון הבריאות העולמי מתעלם מהפוטנציאל של Covid-19 להתפשט לא רק בהעברה של רסס טיפתי, אלא גם באוויר. במכתב פתוח שעתיד להתפרסם השבוע, 239 מדענים מ-32 מדינות קוראים לממשלות ברחבי העולם ליישם אמצעי בקרה נוספים שיעזרו בעצירת ההתפשטות של נגיף הקורונה.

בהנחיות של ארגון הבריאות העולמי נכתב כי הנגיף מועבר בעיקר בין אנשים דרך טיפות נשימה ומגע. אולם המומחים מזהרים כי העברה אירוסולית, שכוללת חלקיקים קטנים בהרבה שיכולים להישאר באוויר לפרקי זמן ארוכים, יכולים להיות מועברים לאחרים על פני מרחקים גדולים יותר ממטר או שניים.

חברי הוועדה למניעת זיהום של ארגון הבריאות העולמי אמרו שלמרות שהעברה זו עשויה למלא תפקיד, יש עדויות מכריעות כי דרכי ההעברה העיקריות הן באמצעות מגע ישיר וטיפות נשימה שיוצאות במהלך שיעול, עיטוש או דיבור. הם אמרו כי הכנסת אמצעים חדשים לשמירה מפני העברה אירוסולית אינם אפשריים ולא סביר שישפיעו רבות על התפשטות הזיהום.

עוד בוואלה!

חוקרים: "צורת הנגיף הנוכחית מדבקת עד פי תשעה מהקודמת"

לכתבה המלאה

המכתב שעתיד להתפרסם בכתב העת Clinical Infectious Disease חובר על ידי לידיה מורבסקה, מאוניברסיטת קווינסלנד לטכנולוגיה בבריסביין, ודונלד מילטון, מאוניברסיטת מרילנד, ואושר על ידי יותר ממאתיים מדענים, כולל כמה מהם שהיו מעורבים בניסוח קו הפעולה של ארגון הבריאות העולמי במשבר הנוכחי. לדבריהם, עדויות מתעוררות, כולל מסגרות כמו מפעלים לעיבוד בשר שבהם אירעו התפרצויות, מצביעות על כך שהעברה באוויר עלולה להיות משמעותית יותר ממה שהצהיר ארגון הבריאות העולמי.

עוטה מסכה לצורך התגוננות מנגיף הקורונה בחברון 2 ביולי 2020. רויטרס
עוד הוכחה שמסיכות הן יעילות. גבר עוטה מסכה/רויטרס

לינסי מאר, מומחית בהעברת וירוסים אירוסולים באוניברסיטת וירג'יניה טק שחתמה על המכתב, אמרה לניו יורק טיימס כי ארגון הבריאות העולמי הסתמך על מחקרים מבתי חולים שהציעו רמות נמוכות של נגיף באוויר. זוהי הערכת חסר של הסיכון, לדבריה, מכיוון ש"ברוב הבניינים חילופי האוויר הם בדרך כלל נמוכים בהרבה, מה שמאפשר לנגיף להצטבר באוויר".

ארגון הבריאות העולמי אומר כי נהלים רפואיים מסוימים, כמו שימוש במכונות הנשמה, ידועים ככאלה שמעלים את הסיכון להעברת הרסס, אך מחוץ להקשר זה הראיות פחות ברורות. "זהו תחום של מחקר פעיל", אומר ה-WHO.

פול האנטר, פרופסור לרפואה באוניברסיטת מזרח אנגליה וחבר הוועדה למניעת זיהום של ארגון הבריאות העולמי, אמר כי ארגון הבריאות העולמי הצליח למצוא את האיזון הנכון."העברת אירוסולים אכן יכולה להתרחש, אך היא כנראה לא כל כך חשובה בתמונה הגדולה. זה הכל טיפות", אמר. "שליטה בהעברה אווירית לא תעשה כל כך הרבה כדי לשלוט על התפשטות Covid-19. זה הולך להטיל נטל מיותר, במיוחד במדינות בהן אין מספיק צוות או משאבים מיומנים".

אם יוכח כי העברת הנגיף באירוסולים היא אכן גורם מרכזי, ישנם מומחים שהציעו שזה יכול להועיל ללבוש מסכות בתוך הבית, אפילו במסגרות בהן אוכפים ריחוק חברתי. לטענתם, ייתכן שיהיה צורך בתקנות הדוקות יותר לאוורור ומיזוג אוויר כדי למזער את הנק שעלול להיווצר בעקבות איוורור לקוי בבתי ספר, בתי אבות, מקומות עבודה ובילוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully